;
coinex

ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان ؛ در کلینیک‌های زیبایی چه می‌گذرد؟

آنطور که پیداست در برخی از کلینیک‌های زیبایی ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان انجام می‌شود. موضوعی که حالا نگرانی برخی رسانه‌های اصولگرا را به همراه داشته است.

بنابر گزارش‌های موثقی که به دست خبرگزاری فارس رسیده است، ظاهراً در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی در سراسر کشور ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان انجام می‌شود که این موضوع موجب تعجب مردانی شده است که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند.

جالب است که این کلینیک‌ها مانند قارچ درحال گسترش هستند که البته هیچ نظارتی بر این موضوع هم وجود ندارد. البته طبق آمار، بیشترین میزان شکایت از پزشکان نیز مربوط می‌شود به پزشکان زیبایی که بسیاری از آنها تجربه لازم برای امور زیبایی را ندارند.

بیشتر بخوانید: برخورد قضایی با ناشران اخبار کذب در فضای مجازی در دستور کار دادستانی کل کشور قرار گرفت!

ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان در کلینیک‌های زیبایی؟

خبرگزاری فارس نوشت:

تا چند وقت پیش اخباری از آرایشگاه‌های زنانه به گوش می‌رسید، از کوتاهی مو و آرایش خانم‌ها توسط آقایان تا حضور حیوانات خانگی مختلف در این محیط‌هایی که باید چندین برابر محیط عادی بهداشت را رعایت کنند! اما این همه ماجرا نیست و حالا شاهد گزارش‌های عجیب‌تری از کلینیک‌های زیبایی هستیم.

خانم اولی یک لباس کوتاه سفیدرنگ و دومی لباس کوتاه و کلاه آبی به تن داشتند. حس می‌کردم به جای اینکه وارد کلینیک زیبایی شده باشم به آرایشگاه زنانه آمده‌ام. یکی از آنها رو‌به‌من گفت سریعتر لباستان را عوض کنید و آماده شوید! خیلی متعجب شده بودم.

هاج‌و‌واج مانده بودم و از خودم می‌پرسیدم اینجا کلینیک زیبایی است؟ من برای لیزر موهای بدن اینجا آمده‌ام اما چرا این خانم‌ها در اتاق حضور دارند؟ این چه سر و وضعی است که زنان در مقابل مردان مراجعه کننده دارند. نظارت اداره اماکن دروغ است یا راست؟

ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان در کلینیک‌های زیبایی؟
ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان

رو به‌یکی از خانم‌ها گفتم قرار بود کار من را تکنسین آقا انجام بدهد. آن خانم با خنده گفت «آقا و خانم نداره!» بیشتر گیج شده بودم. سریع از اتاق خارج شدم، وارد اتاق پزشک شدم و گفتم مگر نباید لیزر آقایان توسط آقا انجام شود؟ باز هم با همان جواب تکراری مواجه شدیم «این چه حرفیه آقای محترم آقا و خانم نداره برای ما زن و مرد فرق نداره!»

بیخیال هزینه‌ای که برای انجام لیزر داده بودم شدم و در را بستم و از کلینیک خارج شدم! اینها صحبت‌های یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس است که با مراجعه به یکی از کلینیک‌های زیبایی واقع در «شهر ری» با آن مواجه شده است.

تا چند وقت پیش از این دست اخبار از آرایشگاه‌های زنانه به گوش می‌رسید، از کوتاهی مو و آرایش خانم‌ها توسط آقایان تا حضور حیوانات خانگی مختلف در این محیط‌هایی که باید چندین برابر محیط عادی بهداشت را رعایت کنند! اما این همه ماجرا نیست و حالا شاهد گزارش‌های عجیب‌تری از کلینیک‌های زیبایی مبنی‌بر ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان هستیم.

رشد قارچ‌گونه مراکز لیزر در کشور

لیزر موی بدن آقایان یکی‌دیگر از مواردی است که در سال‌های اخیر در کلینیک‌های زیبایی رواج یافته است و تمایل شخصی باعث شده تا برخی آقایان نیز به دنبال این باشند که موهای بدن خود را لیزر کنند. درآمد بالای امور زیبایی و نیاز برخی از افراد جامعه به انجام این کارها باعث شده تا تعداد مراکز انجام این خدمات در کشور رشدی قارچ‌گونه داشته باشند و بنابراین مراکز لیزر در سراسر کشور برای آقایان هم خدمات خود را ارائه دهند.

اما مسئله مهمی که در مورد لیزر وجود دارد این است که اپراتور آن چه‌کسی است؟ روش قانونی این بوده که مسئول لیزر باید یک پزشک متخصص باشد. از آن‌جایی‌هم که پزشک‌ها محرم هستند، نباید مشکلی با جنسیت مراجعه‌کننده داشته باشند. با این‌حال طبق قانون، پزشکان مرد برای آقایان و پزشکان خانم برای بانوان می‌توانند عمل لیزر را انجام دهند.

در صورتی‌که هنگام مراجعه به یک مرکز لیزر متوجه شدید که اپراتور آن خانم بوده، می‌توانید درخواست تغییر شخص را داشته باشید. اگر با این درخواست شما موافقت نشد، حتماً این موضوع را بیان کنید که لیزر موی زاید آقایان توسط خانم‌ها تخلف است.

ماساژ آقایان توسط خانم‌ها

قانون‌شکنی مراکز زیبایی و هنجارشکنی در برخی از مراکز امور زیبایی به همینجا ختم نمی‌شود و متأسفانه برخی از اماکن به محل امنی برای سودجویان تبدیل شده است. تا حدی که کلینیک را تبدیل به اتاق رواج فساد می‌کنند. چون اسمش کلینیک زیبایی و کارش برجسته کردن زیبایی‌هاست، به خودشان اجازه می‌دهند خدمات جانبی نظیر ماساژ آقایان توسط خانم‌ها هم ارائه دهد!

ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان در کلینیک‌های زیبایی
ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان

البته برای جلب اطمینان مشتری، خیلی حرفه‌ای عمل می‌کنند. روشی دارند که امتحانش را پس داده است؛ معمولاً یک مشتری در کلینیک حضور دارد که قبلا از آن روش استفاده کرده است. می‌گوید که خیلی خوب بوده و خیلی راضی است. این هم یکی از روش‌های حرفه‌ای تبلیغات است، در این روش اشخاصی که از محصول راضی هستند، آن‌را به دوستان خود و آنها هم به دوستان خود پیشنهاد می‌دهند و اینگونه است که درآمد برخی از این کلینیک‌ها نیز چندصد میلیونی می‌شود.

تبلیغات با استفاده از اعضای بدن بیمار، خلاف اخلاق و غیر قانونی است

در عین حال باید توجه کرد که بحث تبلیغات اعمال زیبایی جنبه دیگری‌هم دارد و آن نشان دادن بدن بیمار برای تبلیغ نتیجه کار یک پزشک است که عمدتاً در فضای مجازی دیده می‌شود. باید پرسید آیا در تبلیغات پزشکی می‌توان بدن بیماران را نشان داد؟ طبق گفته وزارت بهداشتی‌ها در هیچ کشوری نمی‌بینیم‌ که در فضای مجازی برای تبلیغ پزشکی بدن بیماری که مورد جراحی قرار گرفته، نشان داده شود.

طبق آیین نامه بند «ب» ماده ۳ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی نشان دادن قسمتی از بدن بیمار حتی با رضایت بیمار نیز درست نیست و تبلیغات با استفاده از اعضای بدن بیمار، خلاف اخلاق و غیر قانونی است.

لیزر نواحی حساس بدن باید توسط اپراتور همجنس صورت بگیرد

محمدرضا خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در واکنش به این موضوع به فارس می‌گوید: «تمام اعمال مربوط به زیبایی و درمانی در کلینیک‌های زیبایی باید توسط پزشک و مسوول فنی صورت بگیرد. اگر امر لیزر توسط اپراتور نیز صورت بگیرد، لیزر نواحی حساس بدن باید توسط اپراتور همجنس انجام شود. درغیر این صورت انجام این کار تخلف است و متقاضی می‌تواند تخلفات را گزارش کند.»

وی با بیان اینکه اگر درخواست فرد متقاضی مبنی بر انجام لیزر توسط فرد همجنس از سوی کلینیک زیبایی انجام نشود گفت:

مرکز لیزر باید به هر ترتیبی که شده است رضایت بیمار را جلب کند در صورتی که بیمار تخلفی در این زمینه مشاهده کرد می‌تواند با مراجعه به دادسرای نظام پزشکی تخلفات را برای پیگیری گزارش کنند.

ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان در کلینیک‌های زیبایی
ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان

۲۰ درصد شکایت‌ها از پزشکان مربوط به حوزه زیبایی است

از سوی دیگر محمدرضا اسدی، سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت سازمان نظام‌پزشکی کشور در این‌باره به فارس گفت: «انجام امور لیزر توسط افراد غیرپزشک قطعأ تخلف است و از سوی‌دیگر انجام امور زیبایی برای آقایان توسط اپراتورهای زن نیز تخلف است.»

باید در نظر داشت که برخی امور حساس پزشکی اگر توسط پزشک برای زنان یا مردان انجام شود تخلف نیست اما باید توجه داشت که قوانین کشور ما بر اساس قوانین اسلام بوده و انجام هرگونه امور زیبایی بدون رعایت شئون‌اسلامی تخلف است.

وی افزود:

در صورت گزارش این تخلفات به سازمان نظام پزشکی این سازمان قطعاً موضوع را پیگیری خواهد کرد. همچنان که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ثبت پرونده‌های شکایت از جامعه پزشکی ۳۰ درصد افزایش داشته است. ۴۶ درصد پرونده‌ها منجر به صدور کیفرخواست شده که اهتمام سازمان نظام پزشکی در برخورد با تخلفات حوزه پزشکی را نشان می‌دهد.

۵۰ درصد از پرونده‌ها نیز منجر به محکومیت در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر شده است. در سال گذشته ۳۱ مورد محرومیت از طبابت داشتیم که یک مورد آن مادام‌العمر و مابقی از ۶ ماه به‌بالا بوده است. بیش از ۲۰ درصد شکایت‌ها مربوط به‌حوزه زیبایی است.

تبلیغات پزشکی باید با مجوز سازمان نظام پزشکی انجام شود

احسان شمسی‌کوشکی، دبیر کمیسیون اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به قوانین انجام تبلیغات پزشکی در رسانه‌ها، گفت: «طبق قانون سازمان نظام‌پزشکی، تبلیغات‌پزشکی و یا تبلیغات در حوزه‌ سلامت، اصولاً باید با مجوز سازمان نظام پزشکی انجام شود که این موضوع آیین‌نامه خاص خود را در نظام‌پزشکی دارد. به‌طوری که در یک کمیسیون و کمیته محتوای تبلیغ بررسی شده و در صورت تأیید به آن مجوز می‌دهند.»

وی با بیان اینکه مسأله سلامت، حساس است، گفت:

حوزه سلامت محل رقابت‌های ناسالم نیست. بنابراین کمیسیون وزارت بهداشت از همین ابعاد تبلیغات را می‌بیند. گاهی این کمیسیون تشخیص می‌دهد که موضوع یک تبلیغ جنبه آگاهی‌بخشی دارد و گاهی هم می‌بیند که این تبلیغ تاثیر نابجا داشته و نیاز القایی را به مردم تحمیل می‌کند. از طرفی همه همکاران پزشک‌مان باید بدانند که هر کار تبلیغی که انجام می‌دهند باید مجوزش را دریافت کنند. این قانون کشور است.

نشان دادن بدن بیمار در تبلیغات؛ یک تخلف عُرفی

دبیر کمیسیون اخلاق‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به برخی تبلیغات پزشکی که قسمتی از بدن بیمار را به نمایش می‌گذارند، گفت: «به هیچ عنوان چنین اقدامی درست نیست. حال اگر بیمار رضایت داشته باشد و این رضایت آگاهانه و آزادانه باشد، مسأله متفاوت می‌شود.»

اما نمایش بخشی از بدن مردم تابع عرف عمومی هم هست و فقط رضایت بیمار برای این اقدام کافی نیست و نشان‌دادن بخش‌هایی از بدن بیماران از نظر عرفی هم مورد پذیرش نیست. در مجموع چنین تبلیغاتی که عمدتاً در فضای مجازی دیده می‌شود و نمایش چهره افراد قبل و بعد از عمل به دلیل پیچیدگی‌های حوزه پزشکی درست نیست.

شمسی‌کوشکی تاکید کرد:

در عین حال عکس‌ها قابل اعتماد نیستند و می‌توان در آن‌ها تغییراتی ایجاد کرد. بنابراین واقعیت در این زمینه مهم است. باید توجه کرد که بسیاری از این تبلیغات جنبه اغراق‌آمیز دارند. بهترین تبلیغ برای یک پزشک یا هر حرفه‌مند پزشکی، رفتار درست و اخلاقی‌اش است. مردم متوجه این رفتارها می‌شوند. باید توجه کرد که بسیاری از پزشکان تراز اول ما کسانی هستند که هیچ تبلیغی نمی‌کنند.

ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان در کلینیک‌های زیبایی
ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان

حکم شرعی انجام لیزر توسط فرد غیرهمجنس چیست؟

با مراجعه به استفتائات رهبر معظم انقلاب، ایشان در پاسخ به این پرسش که آیا رفع موهای زائد (اپیلاسیون) تمام بدن، حتی شرمگاه توسط همجنس جایز است؟ اعلام کرده‌اند «اگر توسط همجنس انجام شود و موجب مفسده نباشد در غیر عورت اشکال ندارد، اما در شرمگاه که مستلزم لمس و نگاه حرام است، جز توسط همسر، جایز نیست.»

فضای غیر شرعی و غیر قانونی برای کسب درآمد بیشتر

این نمونه‌ای از خروارها مراکزی است که بدون نظارت و تنها به منظور سودجویی تاسیس شده و متاسفانه بدون نظارت دستگاه‌های ذیربط اقدام به فعالیت می‌کنند. فضای غیر شرعی و غیر قانونی حاکم بر آنها در کنار فسادی که در طول روز در این مکان‌ها شکل می‌گیرد این نکته را مورد سؤال قرار می‌دهد که نظارت همگانی و وجود ارگانی به اسم اماکن و همچنین نظارت وزارت بهداشت بر مجوزها چگونه است.

این در حالی است که در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی و پشت درب‌های بسته، زنان اقدام به کشف حجاب کرده و روابط زن و مرد آزاد تلقی می‌شود و نظارت قانونی به‌دلیل عدم نصب تابلو بر آنها وجود ندارد. از دیگر سو وجود و بروز قارچ‌گونه صفحات تبلیغات مجازی که بدون هیچ نظارتی اقدام به تبلیغات امور زیبایی و پزشکی می‌کنند قابل تامل است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان در کلینیک‌های زیبایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر