coinex
راهنمای خرید تکراتو

بودجه 700 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای موتور سیکلت‌های برقی تصویب شد

عضو شورای شهر تهران خبر از تصویب بودجه 700 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای موتور سیکلت‌های برقی جهت ارائه تسهیلات به موتورسواران پایتخت داده است.

«جعفر تشکری هاشمی»، عضو شورای شهر تهران، خبر از اعطای تسهیلات به موتورسواران پایتخت جهت خرید موتورسیکلت برقی داده است. تشکری هاشمی در این زمینه اعلام داشت: «این میزان تسهیلات بخشی از بودجه 1402 کشور است که با همت شهرداری تهران در لایحه بودجه گنجانده شده است.»

بیشتر بخوانید: اتوبوس برقی ایرانخودرو دیزل با دریافت نشان استاندارد ملی به زودی راهی جاده‌ها می‌شود!

تخصیص بودجه 700 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای موتور سیکلت‌های برقی

به‌نظر می‌رسد ارائه تسهیلات به موتورسواران جهت خرید موتورسیکلت برقی با هدف کاهش مصرف سوخت و همچنین مدیریت آلودگی صوتی ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها انجام شده است.

این در حالی است که برای سال‌های زیادی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با پیشرانه‌های کم‌حجم و پرصدا به چهره عادی شهرهای ما بدل شده‌اند. حتی تعداد زیادی از این موتورها به‌منظور انجام کار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. بهره‌گیری از موتورسیکلت برقی به‌منظور انجام کار در فضاهای درون‌شهری افزون بر کاهش صدا، استهلاک کمتری نیز در پی خواهد داشت. از طرفی اما قیمت باتری‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی نیز به‌شکل قابل توجهی نسبت به سوخت مصرفی موتورهای بنزین‌سوز بیشتر است.

بودجه 700 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای موتور سیکلت‌های برقی

مسئله دیگر مورد موتورسیکلت برقی، محدودیت پیمایش آن‌ها خواهد بود. در واقع مدل‌های اقتصادی از موتورهای الکتریکی در دسته اسکوترها جای می‌گیرند، لذا از توانایی حرکتی کمتری برخوردار هستند.

باتری این موتورها در بهترین شرایط ممکن به میزان چند ساعت دوام داشته و پس از آن نیازمند شارژ طولانی‌مدت خواهند بود. خرید اسکوترهای الکتریکی قوی‌تر هم به بودجه‌ای در حدود 50 میلیون تومان نیازمند است. همچنین موتورسیکلت‌های الکتریکی واقعی با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان فروخته می‌شوند؛ بنابراین به‌منظور تعویض این موتورها به کمک‌هزینه چشمگیری نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب بودجه 700 میلیارد تومانی شهرداری تهران برای موتور سیکلت‌های برقی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر