;
coinex

قطار مغناطیسی هوایی چین رونمایی شد [+فیلم]

قطار مغناطیسی هوایی چین معرفی شد. با این قطار جالب سیستم حمل‌ونقل کشور چین تحولی عظیم را تجربه خواهد کرد.

قطار مغناطیسی هوایی چین معرفی شد. کشور چین سالهاست که به یکی از کشورهای سرآمد در تکنولوژی تبدیل شده است و روزبه‌روز به علم و پیشرفت خود می‌افزاید و اختراعاتی به دنیا معرفی می‌کند که تا پیش‌از آن همه فکر می‌کردند این کار شدنی نیست.

یکی از این اختراعات که هم‌‌اکنون در سیستم حمل‌ونقل چین بکار گرفته شده است، قطار هوایی مغناطیسی است که بوسیله آهنرباهای بسیار قدرتمند نصب شده بر روی ریل می‌تواند مسافران را با سرعت بسیار زیادی جابجا کند. ویدئوی این قطار شگفت‌انگیز را در ادامه نوشته ببینید.

بیشتر بخوانید: سریعترین قطار هیدروژنی جهان در چین رونمایی شد

قطار مغناطیسی هوایی چین با موفقیت آزمایش شد

کشور چین یک بار دیگر به تیتر اول خبرهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. این بار قطارهای مگلو یا قطار مغناطیسی هوایی پیشرفته چینی‌ها باعث جلب شدن توجه رسانه‌ها به این کشور شده است.

قطار مغناطیسی هوایی چین با موفقیت آزمایش شد

این قطارهای سریع با استفاده از آهنرباهای الکتریکی قدرتمند در امتداد مسیر ریلی هوایی حرکت می‌کنند. این کشور به تازگی اولین خط مغناطیسی معلق خود را با نیروی مغناطیسی راه‌اندازی کرده است. این مسیر آزمایشی ۲۶۰۰ فوتی (۷۳۱.۵ متری) که به عنوان ریل یا مسیر سرخ نیز شناخته می شود، در شهرستان شینگجو در استان جیانگ شی چین واقع شده است.

این قطار یک نیروی دافعه ثابت تولید می‌کند که به اندازه کافی قدرت دارد تا قطار را با استفاده از آهنرباهایی قدرتمند در هوا به صورت معلق نگه دارد. این قطار با سرعت ۸۰.۵ کیلومتر در ساعت در زیر ریل به صورت معلق حرکت می‌کند در حالی که در حدود ده متر بالاتر از سطح زمین جای گرفته هیچ تماس فیزیکی با هیچ چیزی ندارد.

آن طور که منابع چینی اعلام کرده‌اند، هزینه نصب این نوع از ریل بسیار کمتر از نمونه‌های دیگر است و امواج الکترومغناطیسی کمتری نسبت به خطوط معمولی از خودش ساطع می‌کند. البته این به معنای پایان دوران قطارهای معمولی نیست و کشور چین در حال توسعه قطاری فوق سریع است که می‌تواند به سرعت هزار کیلومتر در ساعت برسد. قطار فوق سریع چین نیز با سیستمی مشابه این قطار عمل می‌کند.

همان طور که دیدید و خواندید، این نوع قطار می‌تواند در آینده هم به دلیل ویژگی‌های توریستی و هم به دلیل قیمت کمتر، به یکی از روش‌های اصلی حمل و نقل شهری تبدیل شود.

در مورد کشور خودمان جالب است بدانید دولت‌های قبلی برنامه‌هایی برای ساختن مونوریل در شهر قم را داشتند که حداقل از نظر ظاهری، به پروژه جذاب چینی‌ها شباهت داشت اما به دلایل مختلف که در این‌جا فرصتی برای گفتن آن‌ها نیست، بارها و بارها متوقف شد و هنوز سرنوشتش مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قطار مغناطیسی هوایی چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر