;
coinex

ساخت اولین تابوت ارگانیک جهان توسط محقق هلندی ؛ دوستدار محیط زیست، حتی در جهان باقی!

اولین تابوت ارگانیک جهان با تلاش یک مخترع هلندی به وسیله فیبرهای گیاه آمیخته با میسلیوم قارچ ساخته شده است. این تابوت در عرض یک و نیم ماه تجزیه می‌شود.

«باب هندریکس»، پژوهشگر و کارآفرین جوان هلندی موفق به ابداع اولین تابوت ارگانیک جهان شده است. این اختراع در حالی انجام گرفته که تابوت‌های سنتی بیشتر با چوب‌های مستحکم تهیه می‌شوند که سال‌های طولانی به‌طور دست‌نخورده و سالم در زمین حفظ می‌شوند.

بااین‌حال تابوت ساخت شرکت باب هندریکس در کمتر از 50 روز جذب خاک خواهد شد. این تابوت ارگانیک با فیبرهای گیاه آمیخته با میسلیوم قارچ تهیه شده است. قارچ در طول یک ماه و نیم کاملاً فیبرها را خورده و تابوت را نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: کشف میکروب‌های تجزیه‌کننده پلاستیک توسط محققان؛ راهکاری ایده‌آل برای حفاظت از محیط زیست

ابداع اولین تابوت ارگانیک جهان

باب هندریکس شرکت «لوپ بایوتک» را به‌منظور تولید این نوع تابوت ایجاد کرده است. وی در مورد طرح خود تشریح می‌کند: «از منظر من، سوال این است که ما چگونه می‌توانیم ردپای مثبتی برای بشریت ایجاد کنیم؟ من دوست دارم با طبیعت همکاری کنم و درباره آن و بخصوص قارچ‌ها تحقیق و پژوهش داشته باشم. شنیده‌ام که طبیعت بزرگترین بازیافتگر جهان است. پس از خودم پرسیدم چرا ما هم بخشی از چرخه طبیعت نباشیم؟ برای همین این تابوت را اختراع کردم.»

اولین تابوت ارگانیک جهان

وی همچنین به تغییر در رسم و رسوم خاکسپاری‌ها اشاره داشته و بر حساسیت امروزه مردم به حفاظت از محیط زیست در کلیه زمینه‌ها تأکید کرده است. «شاون هریس»، یکی از سرمایه‌گزاران آمریکایی این شرکت در این مورد بیان داشت: «فرهنگ‌ها  و رسم و رسوم خاکسپاری مختلفی در سراسر جهان وجود دارد ولی خیلی‌ها، درصد بزرگی از ما، دوست داریم این کار به شکل دیگری صورت بگیرد. الان پنجاه تا صد سال به همین شکل خاکسپاری می‌کنیم و این روش قدیمی شده است.»

هم‌اکنون شرکت لوپ بیوتک توانایی تولید هر ماه 500 تابوت را داردو در پی صدور آن‌ها به کشورهای اروپایی است. این شرکت در این حوزه با شرکت دیگری همکاری داشته که شش نوع آرامگاه گوناگون همچون کوزه‌های درختی یا باغچه‌ای را را عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت اولین تابوت ارگانیک جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر