;
coinex

اتوبوس شهری فوتون C12 به ترکیب حمل‌ونقل شهری تهران افزوده می‌شود [+تصاویر تست فنی در خیابان‌های تهران]

اخیراً تصاویری از تست آزمایشی و با پلاک گذر موقت اتوبوس شهری فوتون C12 در شبکه حمل‌ونقل شهر تهران منتشر شده است.

اتوبوس‌های شهری از جمله وسایل نقلیه عمومی به‌شمار می‌روند که هم در بحث زیباسازی شهر و هم در بحث میزان آلایندگی هوا دارای تأثیرات قابل‌توجه هستند. در این میان، خودروسازی اسنا از گروه بهمن، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل و عقاب افشان و… در زمینه تأمین ناوگان اتوبوس‌های درون شهری در ایران، بزرگترین بازیگران هستند.

هم‌اکنون براساس تصاویر منتشر شده، یک دستگاه اتوبوس شهری فوتون C12 مشغول انجام تست‌های فنی و جاده‌ای و تطابق پذیری بوده که باید منتظر نتایج این آزمایش‌ها برای قرارگیری این اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل شهری باشیم.

بیشتر بخوانید: واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شد [+تصاویر تست فنی در غرب تهران]

معرفی اتوبوس شهری فوتون C12

این اتوبوس شهری به طول دقیق 11 متر و 98 سانتی متر از طرف شرکت فوتون چین طراحی شده است. ظرفیت آن 49 صندلی و حداکثر سرعتش هم بیش از 80 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. پیشرانه دیزلی این خودرو با کد YC6L280-30 دارای حجم 8.9 لیتر و حداکثر قدرت 280 اسب بخار است. گیربکس این اتوبوس هم از نوع Allison خواهد بود.

اتوبوس شهری فوتون C12

تا به امروز فوتون در بخش خودروهای کاری و تجاری با شرکت‌های گوناگونی در ایران همکاری کرده که از جمله آن‌ها باید به تولید برخی محصولات فورلند از سوی بهمن، کشنده فوتون آئومان H5 توسط بهمن و ایران خودرو دیزل، تولید کامیونت‌های فوتون از سوی سایپا دیزل و همچنین تولید پیکاپ‌های این برند از طرف ایران خودرو دیزل اشاره داشت. بنابراین، این شرکت خودروساز امکان همکاری با هر سه گروه سایپا دیزل، بهمن و ایران خودرو دیزل را خواهد داشت.

اتوبوس شهری فوتون C12

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت زامیاد که با شدت فراوانی نسبت به قبل در حال توسعه و همچنین گسترش سبد محصولات خود است، به سراغ اتوبوس‌های فوتون خواهد رفت و تصمیم دارد تا اتوبوس C12 و احتمالا دو الی سه محصول حمل و نقل شهری دیگر از این برند را به خطوط مونتاژ خود وارد کند.

اتوبوس شهری فوتون C12

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رونمایی از اتوبوس شهری فوتون C12 در سیستم حمل‌ونقل تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر