;
coinex

ساعات مجاز فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال اعلام شد

ساعات مجاز فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال مشخص شد. مصرف بهینه برق در کشور با توجه به گرمتر شدن هوا یکی از اقدامات ضروری است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ضمن اعلام کاهش هزار مگاواتی مصرف برق ادارات از ساعات مجاز فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال نیز صحبت کرد. براساس این خبر استخراج ارز دیجیتال در کشور به‌دلیل مصرف بسیار زیاد برق باید طبق ساعات مشخصی انجام شود. بدیهی‌ست که استخراج رمزارز در ساعات غیرمجاز، منجر به جریمه‌های سنگین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طرح وزارت نیرو برای پرداخت پاداش در ازای کاهش مصرف برق [+فیلم]

ساعات مجاز فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال اعلام شد

«مصطفی رجبی مشهدی» در نشست خبری در خصوص مدیریت مصرف برق افزود:

امسال صنایع کوچک مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: «۹۲ درصد صنایع در ردیف صنایع کوچک قرار می‌گیرند که بیشترین میزان اشتعال را هم دارند؛ بنابراین مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نخواهند شد.»

وی گفت:

صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فقط یک نصف روز محدودیت خواهند داشت که می‌توانند آن را در روزهای تعطیل و یا ساعت غیرپیک جبران کنند و در این زمان‌ها انرژی بیشتری برای آنها تأمین می‌شود.

ساعات مجاز فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال اعلام شد

رجبی مشهدی اظهار داشت: «برق مورد نیاز صنایع بزرگ از جمله سیمان، پارسال برای تولید 5 میلیون تن سیمان پیش‌بینی شده بود که در نهایت برای تولید ۵.۲ میلیون مهیا شد و امسال این میزان بیشتر خواهد شد.»

سخنگوی صنعت برق ادامه‌داد:

برای ۴۴۰ واحد صنعتی بزرگ همین برنامه تأمین انرژی انجام می‌شود و در زمان اوج بار با جابه‌جایی، انرژی مورد نیاز آنها تامین می‌شود.

وی از رشد بی‌رویه مصرف برق خبر داد و گفت: «دیروز میزان مصرف در کشور به ۶۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید.»

وی درباره فعالیت استخراج‌کنندگان ارز مجازی هم گفت:

رمزارزهای مجاز ۲۴۰ مگاوات هستند که می‌توانند برای استفاده از ظرفیت شبکه از ساعت صفر تا ۷ بامداد استفاده کرده و برای بقیه ساعت‌ها ممنوع است.

سخنگوی صنعت برق افزود: «فعالان ارز مجازی می‌توانند با احداث نیروگاه تجدیدپذیر بدون محدودیت از برق استفاده کنند.»

رجبی مشهدی درباره تامین سوخت نیروگاهی ادامه داد:

در حال حاضر نیروگاه‌ها ۹۵ درصد از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ساعات مجاز فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر