;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی اوپو رونمایی شد

هدست واقعیت ترکیبی اوپو معرفی شد. هدست غول چینی اوپو برای توسعه‌دهندگان طراحی شده و ویژگی‌های جدیدی برای تولید برنامه دارد.

هدست واقعیت ترکیبی اوپو به‌نام MR Glass Developer Edition معرفی شد. اوپو نیز مانند متا درست چند روز قبل‌از رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در رویداد WWDC 2023 این شرکت، اقدام به معرفی هدست جدید خود کرد. آنطور که اوپو اعلام کرده این هدست قدرتمند مخصوص توسعه‌دهندگان طراحی شده تا بتوانند ایده‌های خود برای ساخت برنامه‌های جدید را پیاده‌سازی و بهترین تجربه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار دهند.

بیشتر بخوانید: با هدست واقعیت افزوده محققان MIT می‌توانید پشت دیوار‌ها، داخل جعبه و درون هرچیزی را ببینید! [+فیلم]

هدست واقعیت ترکیبی اوپو با پردازنده اسنپدراگون معرفی شد

اوپو، غول حوزه الکترونیک چین از یک هدست واقعیت ترکیبی با نام MR Glass Developer Edition رونمایی کرد. این دستگاه که از چپیست اسنپدراگون XR2 پلاس کوالکام بهره می‌برد، برای توسعه‌دهندگان طراحی شده تا بتوانند برنامه‌های جدید ایجاد کنند و بهترین کاربردهای فناوری واقعیت ترکیبی را کشف کنند.

MR Glass Developer Edition یک هدست نسبتاً بزرگ است که با کنترلرهای خود به کاربران اجازه می‌دهد با چیزهایی که در مقابل خود می‌بینند تعامل داشته باشند. هنوز جزئیات بیشتری درباره سایر مشخصات این دستگاه اعلام نشده است.

هدست واقعیت ترکیبی اوپو با پردازنده اسنپدراگون معرفی شد

اوپو نسبت به آینده واقعیت ترکیبی ابراز خوشبینی کرده و از آن به‌عنوان پلتفرم محاسباتی بعدی (پس از گوشی‌های هوشمند) یاد کرده است. مدیرفناوری این شرکت به CNBC گفت:

این فناوری پتانسیل تبدیل شدن به یک پلتفرم محاسباتی جدید را دارد.

با این وجود، او اعتراف کرده برای اینکه واقعیت ترکیبی به «یک محصول واقعی یا محصول موفق تبدیل شود» هنوز بسیاری از چیزها مانند فناوری و برنامه‌های کاربردی باید بهبود پیدا کنند. به همین دلیل، غول چینی هدست واقعیت ترکیبی خود برای توسعه‌دهندگان طراحی کرده تا بتوانند با ایجاد برنامه‌های جدیدی، این فناوری را محبوب‌تر کنند.

این شرکت در نیمه دوم سال جاری هدست خود را در دسترس توسعه‌دهندگان چینی قرار خواهد داد و هنوز برنامه‌ای برای عرضه تجاری آن وجود ندارد.

هدست واقعیت ترکیبی اوپو با پردازنده اسنپدراگون معرفی شد

واقعیت ترکیبی به فناوری‌هایی گفته می‌شود که به‌طور همزمان از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند این هدست‌ها را روی سر خود قرار دهند و تصاویر یا ویدیوهای دیجیتال را از طریق آن مشاهده کنند.

غول‌های فناوری سراسر جهان در چند وقت گذشته روی حوزه‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی متمرکز شده‌اند. مایکروسافت دستگاه هولولنز (HoloLens) خود را دارد و یکی از مدیران ارشد سامسونگ در ماه فوریه گفته بود که این شرکت در حال کار روی دستگاه واقعیت ترکیبی خود است. شیائومی نیز امسال از هدست واقعیت افزوده خود رونمایی خواهد کرد.

با این حال، احتمالاً یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های سال جاری هدست واقعیت ترکیبی اپل باشد که غول فناوری قصد دارد دوشنبه هفته آینده، آن را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 خود معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ هدست واقعیت ترکیبی اوپو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر