;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite رسما معرفی شد؛ رقیب جدی هدست پرسروصدای اپل!

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite معرفی شد. این هدست 1,099 دلار قیمت دارد و رقیب جدی هدست هنوز معرفی نشده اپل شده است.

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد. این هدست که به عنوان رقیب اصلی هدست اپل و هدست متا کوئست پرو شناخته شده است، برچسب قیمت 1,099 دلاری دارد و از امکانات و ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد.

این هدست وزن بسیار سبکی دارد و هدف آن تمرکز بر بازی، محتواهای چندرسانه‌ای و ابزارهای کاربردی است. HTC Vive XR Elite به 4 دوربین فوق عریض مجهز شده است که می‌توانند حرکات دست کاربر را دنبال کرده و عملیات درخواستی را به بهترین نحو ممکن اجرا کند.

یکی دیگر از امکانات جذاب این هدست که شما را ترغیب به خرید آن می‌کند، امکان استفاده از دستگاه برای افراد عینکی است. برای اطلاع از نحوه کار دستگاه به همراه مشخصات آن در ادامه مطلب همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید: هدست واقعیت مجازی قاتل معرفی شد ؛ با Game Over شدن در بازی، واقعا می‌میرید!

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite معرفی شد

اچ تی سی پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی جدیدی را شروع کرده است که HTC Vive XR Elite نام دارد و با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد. این هدست مستقل (بی‌نیاز از قدرت پردازشی دستگاه‌های دیگر مثل موبایل) برای رقابت با هدست‌های سری کوئست شرکت متا و البته هدست واقعیت ترکیبی معرفی‌نشده‌ی اپل تولید شده است. هدست Vive XR Elite که در ماه فوریه (بهمن و اسفند) عرضه می‌شود از مجموعه‌ی قابل‌قبولی از بازی‌ها و نرم‌افزارهای واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند و از طریق ویدیوی رنگی، تجربه‌ی واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش ورج، هدست Vive XR Elite محصولی نسبتا سبک‌وزن است که با تمرکز بر نیاز کسانی که به دنبال تجربه‌ی بازی، مشاهده‌ی محتوای چندرسانه‌ای و دسترسی به ابزارهای کاربردی هستند تولید شده است.

اچ تی سی پیش‌تر وعده داده بود هدستی کوچک و سبک بسازد که وزن Vive XR Elite به تنها ۶۲۵ گرم می‌رسد. این وزن باعث می‌شود Vive XR Elite سنگین‌تر از متا کوئست ۲ و به مقدار قابل‌توجهی سبک‌تر از هدست ۷۲۲ گرمی متا کوئست پرو باشد.

Vive XR Elite از طریق دوربین‌های رنگی و حسگر عمق‌سنج تجربه‌ی واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد. متا قبلا قصد داشت از چنین حسگری در کوئست پرو استفاده کند، اما در نهایت چنین کاری انجام نداد.

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite معرفی شد

سایر مشخصات فنی XR Elite قابل‌احترام‌اند، اما برای هدستی که در سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود چندان چنگی به دل نمی‌زنند. نمایشگر این هدست وضوح حدودا 2K به ازای هر چشم دارد، میان دید ۱۱۰ درجه‌ای ارائه می‌دهد و به نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دست پیدا می‌کند. هدست جدید اچ تی سی از ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon XR2 استفاده می‌کند. این پردازنده را پیش‌تر در هدست متا کوئست ۲ که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد دیده بودیم.

هدست واقعیت ترکیبی XR Elite به چهار دوربین عریض مجهز است و از طریق این دوربین‌ها حرکات دست کاربر را رهگیری می‌کند. XR Elite یک‌جفت کنترلر حرکتی نیز دارد که طراحی آن‌ها مشابه کنترلر Vive Focus 3 است.

هدست XR Elite به یک‌سری قابلیت‌های غیرمعمول نیز مجهز است. XR Elite برای افرادی که عینک می‌زنند گزینه‌ای برای تنظیم دیوپتر لنز دارد که استفاده از هدست را بدون عینک امکان‌پذیر می‌کند. اچ تی سی می‌گوید هدستش در بخش پشتی از باتری‌ای استفاده می‌کند که حدودا دو ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. در صورت تمایل می‌توانید باتری را تعویض و برای مدت‌زمانی طولانی‌تر از هدست استفاده کنید.

XR Elite یک باتری ثانویه‌ی داخلی دارد که تا ۱۰ دقیقه انرژی هدست را تأمین می‌کند؛ بدین ترتیب می‌توانید بدون نگرانی از خاموش شدن دستگاه، باتری را تعویض کنید. Vive Focus 3 نیز باتری قابل‌تعویض داشت، اما هدست در مراحل تعویض باتری خاموش می‌شد. هدست جدید اچ تی سی از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود و کنترلرهای این محصول نیز شارژی‌اند و تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورند.

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite معرفی شد

هدست واقعیت ترکیبی XR Elite از قابلیت اضافه‌ای به نام «حالت عینک» پشتیبانی می‌کند که باعث سبک‌تر شدن محصول می‌شود. حالت پیش‌فرض XR Elite شامل بندی است که به دور سر شما پیچیده می‌شود. حالت عینک به شما امکان می‌دهد بند و باتری را حذف و آن‌ها را با یک جفت قطعه‌ی پلاستیکی جایگزین کنید که روی گوش قرار می‌گیرند و وزن را به ۲۴۰ گرم کاهش می‌دهند. سپس می‌توانید هدست را مستقیما به برق متصل کنید. هدست در این حالت مثل عینک آفتابی تا می‌شود و درون کیس مخصوص قرار می‌گیرد.

هدست اچ تی سی XR Elite دو وسیله‌ی جانبی نیز دارد؛ یکی از این وسایل رهگیری حرکات چشم را ممکن می‌کند و دیگری سراغ رهگیری حرکات صورت می‌رود. هدست جدید همچنین از قابلیت رهگیری مچ دست که نخستین بار در Vive Focus 3 معرفی شده بود پشتیبانی می‌کند. پکیج ۱٬۰۹۹ دلاری شامل هدست XR Elite و یک باتری و دو کنترلر حرکتی است. در برخی از بازارها، چند بازی و اپلیکیشن نیز به‌همراه هدست در دسترس قرار می‌گیرند. مدل سازمانی XR Elite قرار است در نمایشگاه MWC معرفی شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر