;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد [+مشخصات فنی و قیمت]

بالاخره و در پایان رویداد WWDC 2023 اپل از موردانتظارترین و پرسروصداترین گجت جدید خود یعنی هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو رونمایی کرد.

تیم کوک در اواخر رویداد ویژه اپل روی صحنه ظاهر شد و با نماش شعار معروف One More Thing استیو جابز، یک چیز جدید و جذاب معرفی کرد. هدستی که گمان می‌رفت با نام اپل Reality پرو معرفی شود نهایتا با نام اپل ویژن پرو معرفی شد. کوک مدعی شد با این محصول عصر جدیدی با مفاهیمی چون رایانش فضایی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: نسل دوم مک استودیو توسط اپل معرفی شد

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو

هدست جدید اپل در دسته هدست‌های واقعیت ترکیبی یا MR جای می‌گیرد و درواقع می‌تواند محتوای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را به کاربر نشان دهد. محصول جدید به طور همزمان با تمام محصولات اکوسیستم اپل از جمله اپل واچ، آیفون و آیپد جفت می‌شود و شما می‌توانید به مدیریت تمام محصولات به طور همزمان بپردازید.

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد

هدست اپل Vision Pro آنطور که اپل توصیف کرده، یک پلتفرم جدید واقعیت افزوده در قالب یک هدست واقعیت ترکیبی است. اپل این هدست را نخستین دستگاهی معرفی کرده که شما به درون آن نگاه می‌کنید نه به خود آن! طراحی این هدست به صورتی است که همواره یک سیم به آن متصل است.

اپل می‌گوید این دستگاه محتوای دیچیتال را با فضای اطراف کاربر ترکیب می‌کند و این فناوری جدید چیزی است که کوپرتینویی‌ها آنرا رایانش فضایی نامیده‌اند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد

هدست Vision Pro توسط چشم‌ها، دست‌ها و صدای شما هدایت می شود. برای انتخاب گزینه‌ها با انگشتتان عمل می‌کنید. علاوه بر این و برخلاف تصور، با هدست جدید اپل شما از محیط اطراف جدا نمی‌شوید، بلکه با قابلیت EyeSight چشم‌ها و حالات کاربر به واسطه یک نمایشگر بیرونی به نمایش درمی‌آید.

این هدست در شرایطی که شما در یک تجربه کاملا شناور هستید انیمیشن‌های متفاوتی را نشان می‌دهد. همچنین در این شرایط اگر کسی به شما نزدیک شود موضوع به اطلاع شما می‌رسد و چشمان شما روی نمایشگر بیرونی ظاهر می‌شود. به گفته اپل، هدست اپل Vision پرو از سال آینده میلادی در دسترس خواهد بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد

اپل اعلام کرده که این هدست واقعیت افزوده مورد انتظار در چندین گزینه پیکربندی متفاوت تولید شده و قیمت نسخه پایه ۱۹۹۹ دلار خواهد بود. پیش از این تمام شایعات و اطلاعات موجود به قیمت ۳ هزار دلاری هدست واقعیت افزوده اپل اشاره داشتند که در مقابل سایر محصولات موجود در بازار که برچسب قیمت ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلاری به همراه دارند، یک نقطه ضعف بسیار بزرگ برای آن محسوب می‌شد. با این حال قیمت این محصول هزار دلار پایین‌تر از ارقام اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر