;
coinex

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در 2023 معرفی شدند. این سیستم عامل‌ها دارای قابلیت‌های جذابی هستند.

امسال نیز اپل به رسم هرسال، از بسیاری از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود رونمایی کرد و در کنار محصولات سخت‌افزاری، سیستم عامل‌های جدید اپل برای گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل واچ نیز رونمایی شدند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تجهیز بیش از 80 درصد آیفون‌های فعال به iOS 16 ؛ رقابتی که اندروید هر سال می‌بازد!

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 چه تغییراتی کرده‌اند؟

عمده تغییرات آی او اس 17 بر بخش‌های مختلف مکالمات صوتی، تصویری و پیام‌ها متمرکز است. برای مثال می‌توان با ایجاد Poster هایی، صفحه تماس را برای افراد مختلف با تصویر و تایپوگرافی‌های مشخص، شخصی‌سازی کرد.

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند
ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10

از طرفی دیگر، نیاز نیست پیغام‌گیر خود را بعداً چک کنید و می‌توانید حین ضبط پیغام توسط تماس گیرنده، گفته‌های او را روی صفحه مشاهده کنید.

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند

ارسال استیکرها نیز قابلیت جذابی است که اکنون می‌توانید به اشکال مختلف در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا سوژه مورد نظر خود را از تصاویر جدا کرده و آن‌ها را مستقیماً به استیکر بدل کنید یا حتی با تصاویر Live خود، استیکر متحرک بسازید.

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند

قابلیت‌های مبتنی بر Air Drop نیز بخش دیگری از تغییرات سیستم عامل iOS 17 را شامل می‌شوند. در این بخش می‌توانید تحت عنوان قابلیت NameDrop، شماره تماس‌ها را نیز برای یکدیگر ارسال کنید.

صفحه کلید گوشی‌های آیفون نیز در این نسخه بهبود یافته است. سیستم عامل iOS 17 اکنون قادر است ویژگی اصلاح خودکار کلمات را به شکل بهینه و هوشمندتری ارائه دهد و ایرادات سهوی و گرامری را بر طرف سازد. این بار اپل با بهره‌گیری از الگوریتم‌های بهینه‌تر، شناخت بیشتری نیز از عادات تایپ کردن شما خواهد داشت.

برنامه Journal نیز یکی از تغییرات سیستم عامل جدید آیفون است که از این پس در دسترس خواهد بود و شما را قادر می‌سازد سفرها یا اتفاقات جذاب خود را در قالب پادکست، تصاویر، توضیحات، لوکیشن و غیره ذخیره کرده یا حتی به اشتراک بگذارید.

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند

به طور کلی برقراری امنیت E2E یکی از مانورهای اصلی اپل روی آی او اس جدید به‌شمار می‌رود.

قابلیت Standby نیز یکی از ویژگی‌های جدید است که امکانات یک ساعت هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با افقی قرار دادن گوشی، در یک نگاه کلی به اطلاعاتی از جمله ساعت، آب و هوا، پیام‌های مهم و برنامه‌ریزی هفتگی و غیره دسترسی داشته و نیازی به ورود یک به یک اپلیکیشن‌ها نداشته باشید.

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند

همچنین از حالا می‌توانید بجای Hey Siri تنها از عبارت Siri استفاده کنید!

سیستم عامل watchOS 10

سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 با قابلیت‌های جدید و جذاب معرفی شدند

سیستم عامل واچ او اس تغییرات شگرفی به خود دیده است که شاید تجربه کار با اپل واچ را به کلی تغییر دهد. کلیدی‌ترین تغییر سیستم عامل watchOS 10، افزوده شدن ویجت‌های بیشتر برای دسترسی سریع به اطلاعات شخصی است.

بسیاری از کاربران تمایلی به باز کردن یک به یک برنامه‌ها برای انجام امور خود را ندارند و همین موضوع باعث شده تا همچون iOS، سیستم عامل اپل واچ هم بسیاری از برنامه‌ها را به شکل ویجت نمایش دهد.

نمایش ویجت‌ها با الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای کاربران شخصی‌سازی می‌شوند و بر حسب نیاز کاربر به او نمایش داده خواهند شد.

همچنین برخی از اپلیکیشن‌ها برای کاربران بازطراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تقویم و ساعت، برنامه Health اشاره کرد. دو واچ فیس جدید نیز در این نسخه معرفی شدند.

برای دوچرخه‌سواران هم امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که برخی مشخصه‌های فنی از عملکرد دوچرخه‌سواران را تحت نظر می‌گیرد. از این طریق، اپل واچ قادر خواهد بود با برقراری اتصال به دوچرخه، اطلاعات گسترده‌تری را به کاربر ارائه دهد.

برای کوه نوردارن هم قابلیت‌های جدیدی ارائه شده است که می‌تواند در مسیریابی او برای برقراری ارتباط با دیگران در مکان‌ها خارج از محدوده آنتن‌دهی کمک کند.

علاوه بر قابلیت‌های جدید سلامت فیزیکی، سلامت روانی نیز در دستور کار اپل و ساعت‌های هوشمند آن قرار گرفته است که کاربران را قادر می‌سازد بر احساسات و عواطف خود شناخت بیشتری داشته و تغییرات خلق و خوی خود را زیر نظر داشته باشند.

همچنین قابلیت‌های سلامت چشم برای کاربران اپل واچ و دارندگان گوشی‌های آیفون در دسترس خواهد بود. اپل واچ می‌تواند مدت زمان قرار داشتن در معرض نور خورشید را بررسی کند. نزدیک نگه داشتن نمایشگر گوشی یا تبلت به چشم نیز توسط این ساعت تشخیص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سیستم‌عامل‌های iOS 17 و WatchOS 10 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر