;
coinex

شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان با قیمت 17.5 میلیون دلار به فروش رفت!

شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان با قیمتی افسانه‌ای بالغ‌بر 17.5 میلیون دلار فروخته شد. این شمشیر عنوان گرانترین شمشیر جهان را یدک می‌کشد.

شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان که عنوان گرانترین شمشیر جهان را کسب کرده است با قیمتی بالغ‌بر 17.5 میلیون دلار به‌فروش رفت. این شمشیر خاص که متعلق‌به یکی از حاکمین هند در دهه 1700 است قرار بود در یک مزایده فروخته شود و کسی هم گمان نمی‌کرد که قیمتی بیش‌از 2.5 میلیون دلار داشته باشد اما درنهایت شمشیر تیپو سلطان 17.5 میلیون دلار فروخته شد و بدین‌ترتیب عنوان ارزشمندترین شمشیر دنیا را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: رمزگشایی لوح باستانی 2 هزار ساله با هوش مصنوعی!

شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان با قیمت 17.5 میلیون دلار فروخته شد

شمشیر یک حاکم هندی از دهه ۱۷۰۰ توانست عنوان گرانترین شمشیر جهان را به‌دست آورد. این شمشیر قرار بود در یک مزایده عرضه شود و حتی مسئولین مزایده نیز گمان نمی‌کردند که بتواند بیش از ۲.۵ میلیون دلار ارزش داشته باشد. هرچند که شمشیر همچون حاکمش توانست همگان را شگفت‌زده کرده و با قیمت ۱۷.۵ میلیون دلار فروش رود.

شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان با قیمت 17.5 میلیون دلار فروخته شد

بدین‌ترتیب شمشیر تیپو سلطان نه‌تنها رکوردی جهانی را در رابطه با شمشیرها ثبت کرد، بلکه توانست رکورد ارزشمند‌ترین شیء هندی یا اسلامی عرضه شده در یک مزایده را هم بشکند. تیپو سلطان در تاریخ هند شهرتی افسانه‌ای دارد؛ زیرا بارها توانسته بود ارتش انگلستان را شکست داده و پادگان‌های نظامی آنها در منطقه را اشغال کند. البته وی این موفقیت‌ها را با کمک فرانسه به‌دست می‌آورد، اما در میان مردم هند جایگاه والایی دارد.

وی همچنین به‌خاطر ارسال سفرای متعدد به دربار پادشاه فرانسه معروف بود. تیپو سلطان از سال ۱۷۸۲ تا ۱۷۹۹ حکمرانی کرد. وی به زبان فارسی صحبت می‌کرد و چندین کتاب را نیز به فارسی برگردانده بود. او همچنین به تاریخ پادشاهان ایران علاقه‌مند بود و بسیاری از رسوم اشتباه زمان خود را منسوخ کرد.

شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان با قیمت 17.5 میلیون دلار فروخته شد

سلطان فتح‌علی‌خان تیپو شمشیر اشاره شده را به‌عنوان سلاح شبانه زیر سر خود می‌گذاشت. گرانترین شمشیر جهان از فولاد ووتز ساخته شده است که نسبت به دیگر نمونه‌های فولاد استحکام بیشتری دارد. گفته می‌شود که شمشیرهای ساخته شده از فولاد ووتز به‌راحتی می‌توانستند از زره دشمن بگذرند. در نهایت تیپو سلطان در سال ۱۷۹۹ در نبردی از نیروهای بریتانیا شکست خورد. آنها پس از مرگ سلطان وارد اتاق خوابش شدند و شمشیر را به‌عنوان غنیمت جنگی برداشتند.

مقامات انگلیسی تصمیم گرفتند این شمشیر را به‌عنوان نمادی از قدردانی دولت بریتانیا از شجاعت و فداکاری‌های ژنرال دیور برد، تقدیم وی کنند. دسته طلایی این شمشیر ابتدا فقط نوشته «شمشیر حاکم» را روی خود داشت؛ اما بعد از مرگ تیپو سلطان، عبارات دیگری به‌آن اضافه شد. البته آنچه به‌عنوان گرانترین شمشیر جهان معروف گردیده است، تنها شمشیر تیپو سلطان نبود و حتی در نبردها نیز استفاده نمی‌شد.

در واقع این شمشیر به‌‌خاطر هنر ناب استفاده شده در طراحی دسته و ارتباطش با حاکم افسانه‌ای تا این حد معروف شده است. شمشیرهای اصلی تیپو سلطان که در نبردها استفاده می‌شدند، اکنون در موزه بریتانیا قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شمشیر افسانه‌ای تیپو سلطان به‌عنوان گرانترین شمشیر جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این شمشیر قائدتا باید به هند برگدانده بشه

    پاسخ