;
coinex

قابلیت‌های جدید سافاری معرفی شدند

طی آخرین کنفرانس اپل، از قابلیت‌های جدید سافاری هم رونمایی شد که شامل تنظیمات حریم خصوصی بهتر و قرار‌دادن برنامه‌های وب در داک (Dock) می‌شوند.

در طول کنفرانس WWDC 2023 اپل نسخه جدید مرورگر سافاری (Safari) نیز معرفی شد که ویژگی‌ها و پیشرفت‌های کاربردی اعم از کنترل‌های حریم خصوصی بهتر، ویژگی‌های رمزگذاری و قابلیت ساخت اپلیکیشن به‌وسیله صفحات وب را در بر می‌گیرد.

با نسخه جدید سافاری در macOS و iPadOS امکان وب‌گردی براساس دسته‌بندی موضوعات مختلف فراهم شده است. به عنوان نمونه، قادر خواهید بود تا کلیه صفحات کاری را در یک پنجره جداگانه قرار بدهید که دارای کوکی‌ها و افزونه‌های ویژه و اختصاصی باشند. سپس توانایی رجوع به پروفایل شخصی خود که دارای صفحات متفاوتی است به‌سادگی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل macOS14 sonoma معرفی شد

جذاب‌ترین قابلیت‌های جدید سافاری

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های جدید سافاری به برنامه‌های تحت وب جدید آن مربوط می‌شود. با این ویژگی این امکان را دارید که یک وب‌سایت را همچون هر برنامه دیگری در داک (Dock) سیستم‌عامل macOS در کنار یک رابط کاربری مینیمال اجرا کنید. همچنین در این زمینه گوگل هم برای مرورگر کروم ویژگی مشابهی را پیش‌تر رونمایی کرده بود که از طریق آن امکان افزودن یک لینک به‌صورت میانبر به داک آن وجود داشت.

قابلیت‌های جدید سافاری

ارتقاء پراهمیت دیگری که برای مرورگر سافاری اخیراً رونمایی شده است، مربوط به تنظیمات حریم خصوصی آن بوده که افزون‌بر macOS، برای iOS 17 و iPadOS 17 هم عرضه می‌شود. با وجود این قابلیت‌های جدید، هنگامی که وب‌سایت‌ها را در حالت خصوصی مرورگر مشاهده می‌کنید، ترکرهای بیشتری در کنار اثر‌انگشت شما مسدودسازی می‌شوند تا به این طریق، هویت شما برای سایت‌ها به میزان کمتری قابل تشخیص باشد.

در نتیجه، قادر خواهید بود پسوردهای خود را به‌وسیله iCloud Keychain به‌صورت سرتاسری رمزگذاری‌شده با دیگران به اشتراک بگذارید. آخرین نسخه مرورگر سافاری اواخر سال جاری به‌عنوان قسمتی از مک او‌اس سونوما ارائه خواهد شد که ماه آتی به صورت نسخه بتا ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های جدید سافاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر