;
coinex

کدام آیفون‌ها آپدیت iOS 17 را دریافت می‌کنند؟

آپدیت iOS 17 برای کدامیک از گوشی‌های آیفون منتشر خواهد شد؟ جدیدترین نسخه سیستم‌عامل آیفون‌های اپل ویژگی‌هایی دارد که برای کاربران جذابیت پیدا خواهد کرد.

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 در اپل پارک در کنار معرفی چند دستگاه مهم و به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های فرم‌فکتور خود، از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS تحت‌عنوان iOS 17 نیز رونمایی کرد. این نسخه از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون از ویژگی‌هایی بسیار کاربردی بهره می‌برد که کاربران را به به‌روزرسانی آیفون خود به این نسخه ترغیب می‌کند. اما باوجود اینکه این نسخه هنوز برای کاربران منتشر نشده، لیستی از آیفون‌های اپل منتشر شده است که می‌توانند آپدیت iOS 17 را دریافت کننند.

بیشتر بخوانید: سینما و هدست واقعیت مجازی Vision Pro ؛ هدست واقعیت مجازی جدید اپل و فیلم Player One

برای کدام آیفون‌ها آپدیت iOS 17 منتشر می‌شود؟

سیستم‌عامل جدید iOS 17 اپل پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را برای آیفون به ارمغان می‌آورد. عمده تغییرات آی او اس 17 بر بخش‌های مختلف مکالمات صوتی، تصویری و پیام‌ها متمرکز شده است.

ویژگی‌های مبتنی‌بر Air Drop نیز بخش دیگری از تغییرات سیستم‌عامل iOS 17 را شامل می‌شوند و در این بخش می‌توانید تحت عنوان قابلیت NameDrop شماره تماس‌ خود را برای هم‌دیگر ارسال کنید.

برنامه Journal نیز یکی‌از تغییرات سیستم‌عامل جدید آیفون است که از این پس در دسترس خواهد بود و شما را قادر می‌سازد سفرها یا اتفاقات جذاب خود را در قالب پادکست، تصاویر، توضیحات، لوکیشن و غیره ذخیره کرده یا حتی به‌اشتراک بگذارید.

قابلیت Standby نیز یکی از ویژگی‌های جدید است که امکانات یک‌ ساعت هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با افقی قرار دادن گوشی، در یک نگاه کلی به اطلاعاتی از جمله ساعت، آب و هوا، پیام‌های مهم، برنامه‌ریزی هفتگی و غیره دسترسی داشته و نیازی به ورود یک‎‌‌به‌یک اپلیکیشن‌ها نداشته باشید.

اما بر اساس اعلام macrumors متأسفانه همه‌ آیفون‌های موجود نمی‌توانند به این سیستم‌عامل به‌روزشوند. آپدیت iOS 17 به تراشه A12 Bionic و مدل‌های بعد از آن نیاز دارد. این بدان معناست که سه‌گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و آیفون X دیگر آپدیت نخواهند شد. در ادامه لیستی از تمام مدل‌های آیفون سازگار با iOS 17 آمده است:

  • آیفون XS و XS Max
  • آیفون XR
  • آیفون‌های سری ۱۱
  • آیفون‌های سری ۱۲
  • آیفون‌های سری ۱۳
  • آیفون‌های سری ۱۴
  • آیفون SE (نسل دوم و سوم)

آپدیت iOS 17 به‌عنوان نسخه بتا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و قرار است نسخه بتا عمومی از ماه آینده عرضه شود. همچنین عرضه نسخه نهایی iOS 17 در اوایل پاییز ۱۴۰۲ و هم‌زمان با رونمایی از سری آیفون ۱۵ صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ لیست آیفون‌هایی که آپدیت iOS 17 را دریافت می‌کنند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر