;
coinex

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست ویژن پرو اپل معرفی شد

سیستم عامل VisionOS مخصوص هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل معرفی شد. این سیستم‌عامل ترکیبی از تمام سیستم‌عامل‌های موجود در فرم‌فکتور اپل است.

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل، شب گذشته در اپل پارک و در رویداد WWDC 2023 معرفی شد. غول فناوری ساکن کوپرتینو با معرفی هدست Vision Pro توانست دنیای جدیدی از تعامل دستگاه‌های واقعیت ترکیبی با نرم‌افزار و دنیای دیجیتال را نشان دهد. اپل برای نشان دادن این ویژگی‌های جذاب سیستم‌عاملی بر پایه همه فرم‌فکتور خود به‌نام VisionOS معرفی کرد که گفته شده به‌نوعی ترکیبی از تمام سیستم‌عامل‌های موجود در دستگاه‌ها اپل شامل، iOS، iPadOS و MAC OS است.

بیشتر بخوانید: هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو (Vision Pro) رسما معرفی شد [+مشخصات فنی و قیمت]

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل معرفی شد

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل کاملا جدیدی به‌نام ویژن او اس (visionOS) معرفی کرد که در هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو استفاده می‌شود و دست‌یابی به «رایانش مکان‌مند» را امکان‌پذیر می‌کند.

سیستم‌عامل انقلابی جدید اپل بر نمایش المان‌های دیجیتالی روی تصویر دنیای واقعی متمرکز است و قابلیت‌های هیجان‌انگیز فراوانی دارد.

بر اساس گزارش ورج، کاربران هدست اپل ازطریق چشم، دست و صدا می‌توانند با این محصول تعامل برقرار کنند. برای نمونه می‌توانید صرفاً با نگاه به یک باکس جست‌و‌جو و حرف زدن، متن موردنظر را تایپ و جست‌و‌جو کنید. می‌توانید برای انتخاب آیتم‌ها دو انگشت خود را به هم بچسانید یا ازطریق دست شروع‌به اسکرول کنید.

اپل می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو ازطریق قابلیت EyeSight در سیستم‌عامل visionOS چشم‌های شما را به افرادی که دور و برتان هستند نمایش می‌دهد.

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل معرفی شد

اپل در کنفرانس WWDC 2023 صراحتا گفت ویژن پرو دستگاهی است که افزایش بهره‌وری را امکان‌پذیر می‌کند. در یک نمونه، فردی را دیدیم که پنجره‌ی سافاری و مسیجز و اپل موزیک را به‌عنوان لایه‌ای دیجیتالی روی دنیای واقعی می‌دید و با آن‌ها کار می‌کرد.

اپل همچنین کیبوردی مجازی را که در هوا معلق بود به‌نمایش گذاشت. ویژن پرو می‌تواند به مک متصل و نمایشگر کامپیوتر را وارد دنیای واقعیت افزوده کند.

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل معرفی شد
سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل

ویژن پرو قرار است به‌لطف visionOS دستگاهی قدرتمند برای سرگرمی باشد. با نگه‌داشتن گوشه‌ یک پنجره می‌توانید صفحه‌نمایش را بسیار بزرگ‌تر کنید. همچنین ازطریق قابلیتی به نام Environments امکان نمایش صفحه روی پس‌زمینه‌های دیگر نظیر یک فضای شبیه سینما وجود دارد.

امکان مشاهده‌ی فیلم‌های سه‌بعدی نیز در هدست ویژن پرو اپل وجود دارد. دیزنی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت سرگرمی، مشغول کار روی محتواهای ویژه برای هدست اپل است.

مدیرعامل دیزنی اعلام کرد که سرویس استریم دیزنی پلاس از همان روز اول برای هدست در دسترس قرار می‌گیرد.

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل معرفی شد

ویژن پرو توانایی اجرای بازی‌ها را نیز دارد و از کنترلرهای بازی پشتیبانی می‌کند. در یک نمونه دیدیم که کاربری مشغول استفاده از هدست با کنترلر کنسول پلی استیشن ۵ سونی بود. بیش‌از ۱۰۰ بازی سرویس اپل آرکید در روز اول عرضه‌ هدست برای این محصول در دسترس قرار می‌گیرند.

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل معرفی شد

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به دوربین سه‌بعدی مجهز است تا بتوانید «عکس‌ها و ویدیوهای مکان‌مند» ثبت کنید و ازطریق هدست مشغول تماشای آن‌ها شوید. تصاویر پانوراما در هدست ویژن پرو دورتادور شما را می‌گیرند.

اپل همچنین از اضافه‌شدن قابلیت‌های مکان‌مند به فیس‌تایم در ویژن پرو خبر داده است. اپل می‌گوید کاربرانی که به‌هنگام استفاده از هدست وارد فیس‌تایم می‌شوند، عملا «پرسونا» هستند؛ پرسونا نسخه‌ دیجیتالی شما است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های یادگیری ماشین اپل ساخته می‌شود. پرسونا حالت چهره و حرکات دست شما را به‌صورت بلادرنگ در محیط واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.

سیستم‌عامل visionOS شامل اپ استور کاملا جدیدی است که دانلود اپلیکیشن‌های هدست ویژن پرو را امکان‌پذیر می‌کند و با اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد سازگار است.

سیستم عامل VisionOS ویژه هدست Vision Pro اپل معرفی شد

رونمایی visionOS اتفاقی مهم برای اپل و توسعه‌دهندگان این شرکت محسوب می‌شود. با عرضه‌ عمومی ویژن پرو، شاهد تنوع بالایی از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ جدید خواهیم بود. اپل می‌گوید هدست ویژن پرو اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳٬۴۹۹ دلار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ سیستم عامل VisionOS چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر