;
coinex

علت نامگذاری مرورگر گوگل کروم ؛ چرا نام یک فلز را روی مروگر گوگل گذاشتند؟

علت نامگذاری مرورگر گوگل کروم مشخص شد. نام محبوب‌ترین مرورگر اینترنت جهان در ابتدا فقط یک اسم رمز ساده برای پروژه این مرورگر بود.

علت نامگذاری مرورگر گوگل کروم مشخص شد. مرورگر گوگل کروم درحالی به این نام لقب گرفت که دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده مرورگر اینترنت نامی شیک‌تر و تعاملی‌تر برای مرورگر خود انتخاب کرده‌اند. اما معلوم نیست که چرا گوگل نام یک فلز براق را برای مرورگر اینترنتی خود انتخاب کرده است آن‌هم درصورتی‌که این نام فقط یک اسم رمز ابتدایی برای توسعه آن بوده است.

بیشتر بخوانید: پروژه استارلاین گوگل امکان تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می‌کند [+ویدیو]

علت نامگذاری مرورگر گوگل کروم چیست؟

در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی، پروژه مرورگر اختصاصی کمپانی گوگل با نام «کروم» در حال توسعه بود. در گذشته از فلز کروم برای ماشین‌های عضلانی و سریع استفاده می‌شد. اپلیکیشن Chrome نیز به‌عنوان یک جایگزین سریع‌تر و کارآمدتر برای سایر مرورگرها طراحی شده بود.

همان‌طور که تزئیناتی از فلز کروم برای سپر خودروهای کلاسیک استفاده می‌شود، و به نوعی دور تا دور ماشین را احاطه می‌کنند؛ مرورگر کروم نیز با تب‌ها و رابط کاربری خود، اطراف صفحات وب‌سایت‌های مختلف را احاطه می‌کند.

علت نامگذاری مرورگر گوگل کروم چیست؟

در حالی که کروم در ابتدا نام رمز بود، در نهایت به نام نهایی مرورگر نیز تبدیل شد. تیم توسعه یک مسابقه داخلی برای انتخاب نام نهایی پروژه برگزار کرد، اما به گفته توسعه‌دهنده گوگل، یعنی گلن مورفی، نام‌هایی که از این رقابت بیرون آمدند افتضاح بودند!

از طرفی دیگر، «کروم» نامی جالب برای یک‌ مرورگر است. مخصوصاً اگر دوران کودکی خود را در نمایشگاه‌های خودرو گذرانده و یا علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک باشید. همان‌طور که Howtogeek می‌نویسد، یکی از قابل توجه‌ترین موارد در مورد کروم، چه در زمان معرفی و چه تا به امروز، ظاهر بسیار مینیمال رابط کاربری این مرورگر است.

در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ با نیویورک تایمز، ساندار پیچای، مدیر عامل اجرایی گوگل، تاکید کرد که نام کنایه‌آمیز مرورگر این کمپانی در واقع هسته اصلی تجربه «کروم» است. وی می‌گوید:

ما مرورگر خود را به گونه‌ای توسعه دادیم که کاربران روی محتوایی که در حال استفاده از آن هستند، تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ علت نامگذاری مرورگر گوگل کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر