;
coinex

پروژه استارلاین گوگل امکان تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک را فراهم می‌کند [+ویدیو]

برای نخستین بار پروژه‌ استارلاین گوگل از سوی یک یوتیوبر بررسی شده و تجربه برقراری تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک آزمایش شده است.

از چند سال پیش گوگل از پروژه‌ جدیدی تحت عنوان استارلاین رونمایی کرده که امکان برقراری تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک را ارائه خواهد کرد. استارلاین درواقع یک سیستم هولوگرافیک نبوده، بااین‌حال ازطریق مجموعه‌ای از دوربین‌ها و نمایشگری ویژه، طرف مقابل را به حالت سه‌بعدی نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اینترنت 20 گیگابیتی گوگل وارد فاز آزمایشی شد

برقراری تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک با پروژه استارلاین گوگل

«مارکز برونلی»، یوتیوبر مشهور حوزه‌ فناوری با لقب MKBHD، بررسی موشکافانه‌ای در پروژه‌ استارلاین داشته است. او با مهارتی که در فیلم‌برداری دارد، موفق به ثبت اولین‌ تجربه کارکرد استارلاین شده است. به ادعای برونلی استارلاین تحسین‌برانگیزترین دمویی بوده که تا به حال دیده است. در ادامه فیلم این بررسی قرار گرفته است:

لازم به ذکر است که گوگل تاکنون جزئیات پروژه‌ استارلاین را تا میزان زیادی پنهان کرده و تاکنون هم تصاویر و ویدیوهای خاصی از این محصول مشاهده نشده است. از طرفی باید ذکر کرد که ویدیوها هرگز توانایی نمایش دقیق کارکرد استارلاین را ندارند، به همین علت ویدیوهای افشا شده ممکن است جذابیت این پروژه را تا حدودی با مشکل روبرو سازد.

تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک

گوگل با پروژه‌ استارلاین قصد دارد تماس ویدیویی سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک فراهم کند. مدل اولیه‌ استارلاین شامل اتاقکی ویژه بوده اما نسخه‌ جدید تنها مانیتوری بزرگ بوده که در پیرامونش حسگر و دوربین دیده می‌شود. استارلاین به‌جای هولوگرام، مبتنی‌بر سیستم نمایش میدان نوری بوده که به بیننده حس حجم و عمق را القاء می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پروژه استارلاین برای تماس تصویری سه بعدی بدون نیاز به عینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر