;
coinex

کسب‌وکارهای کوچک استفاده از هوش مصنوعی را در روند بازاریابی ترجیح می‌دهند!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای کوچک با هدف افزایش بهره‌وری، به طرز چشمگیری درحال افزایش است.

براساس مطالعات جدیدی که امریکن اکسپرس انجام داده، کسب‌وکارهای کوچک برای ارائه خدمات و مارکتینگ خود به مشتریان تمایل زیادی به استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم خود نشان می‌دهند به‌طوری که در جدیدترین آمار امریکن اکسپرس می‌توان دید که 41 درصد از این کسب‌وکارها درحال بررسی هوش مصنوعی هستند. به هرحال نمی‌توان از ماهیت و ویژگی‌های هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف چشم‌پوشی کرد و دیر یا زود همه به استفاده از این فناوری پیشرفته روی خواهند آورد.

بیشتر بخوانید: بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه به وسیله هوش مصنوعی!

استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای کوچک رواج پیدا کرده است

بر اساس مطالعات جدید، کسب‌وکارهای کوچک از سایت‌های مخصوص به‌خود برای مارکتینگ و ارائه خدمات به مشتریان‌شان استفاده می‌کنند. این مطالعات که توسط امریکن اکسپرس انجام شده، نشان می‌دهند که ۴۱ درصد از مشاغل کوچک، در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تصمیم‌گیری‌های تجاری‌شان هستند و در این میان سرویس‌هایی مانند خدمات مشتری و مارکتینگ، در اولویت این کسب‌وکارها برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی هستند. بنابراین مطالعات، کسب‌وکارهای کوچک اذعان دارند که استفاده از هوش مصنوعی را برای طیف وسیعی از موارد در تجارت خود زیرنظر دارند.

استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای کوچک رواج پیدا کرده است

به‌عنوان مثال، ۳۹ درصد از کسانی که مایل به استفاده از هوش مصنوعی هستند، قصد دارند از ابزارهای مدرن برای کمک به صرفه‌جویی در زمان استفاده کنند. علاوه بر این، ۲۱درصد از این کسب‌وکارها از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود امنیت استفاده می‌کنند و ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند که از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات کارآمدتر به مشتریان بهره می‌گیرند. خدمات مشتری (۱۹درصد) و بازاریابی (۱۴درصد) مهم‌ترین موارد استفاده اولیه مشاغل برای استفاده از هوش مصنوعی هستند. به نظر می‌رسد که اندازه یک کسب‌وکار بر نحوه و میزان استفاده آن از فناوری هوش مصنوعی موثر است.

شرکت‌های بزرگ‌تر نسبت به آزمایش هوش مصنوعی خوش‌بین‌تر هستند. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر (آنهایی که بین ۱۰۱ تا ۵۰۰ کارمند دارند) حدود چهار برابر بیشتر از مشاغل کوچک‌تر (آنهایی که بین ۱۰ کارمند و کمتر دارند) برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خود را آماده می‌کنند. همچنین آمار نشان می‌دهد که صاحبان مشاغل و کارآفرینان جوان نیز بیشتر از صاحبان مسن‌تر، از ابزارهای هوش مصنوعی در سازمان خود استفاده می‌کنند. این گزارش تاکید کرده است که ۵۶ درصد از کسب‌وکارهای کوچک در میان نسل‌های جدیدتر، صرف‌نظر از اندازه، اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی را در اولویت قرار می‌دهند، در مقابل تنها ۲۴ درصد از مشاغل قدیمی‌تر از این فناوری استقبال کرده‌اند.

کسب‌وکارهای بزرگ‌تر به‌طور کلی اعتمادبه‌نفس بیشتری در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی دارند. بر اساس این مطالعه، تنها ۲۹ درصد از کسب‌وکارهای کوچک اعلام کرده‌اند که در این حوزه اعتمادبه‌نفس دارند. کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای، به رشد و کارآیی ابزارهای هوش مصنوعی اهمیت می‌دهند. همان‌طور که مطالعه امریکن اکسپرس نشان می‌دهد، سازمان‌های بزرگ‌تر انعطاف‌پذیری بیشتری برای آزمون و خطا دارند، در حالی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک‌تر فاقد اعتمادبه‌نفس لازم برای این کار هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ استفاده از هوش مصنوعی در روند بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر