coinex
راهنمای خرید تکراتو

هشدار به شرکت‌های فناوری در خصوص همکاری با دولت ایران

گروه سرمایه‌گذاران مونترال کانادا درخصوص همکاری با دولت ایران به شرکت‌های فعال به خصوص شرکت‌های حوزه IT هشدار دادند.

گروه سرمایه‌گذاران مونترال کانادا که یکی از بزرگترین گروه‌های سرمایه‌گذاری در جهان با بیش‌از 352 میلیارد دلار سرمایه است به شرکت‌های فعال و به طور خاص شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات IT درخصوص همکاری با دولت ایران هشدار داده است و عنوان کرده است که بنابر قانون حقوق بشر مسئولیت هر نوع تعامل با دولت ایران بر عهده آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: هشدار FBI در خصوص سواستفاده مجرمان سایبری از چت‌بات‌های هوش مصنوعی

همکاری با دولت ایران زیرسایه مونترالی‌ها قرار گرفت

گروه سرمایه‌گذاران مونترال که بیش از 352 میلیارد دلار دارایی در سراسر جهان را مدیریت می‌کند، از همتایان و شرکای تجاری خود می‌خواهد که به اصول راهنمای سازمان ملل درباره تجارت و حقوق بشر پایبند باشند. این اصول بیان می‌کند همه شرکت‌ها موظف هستند از ایجاد یا کمک به تاثیرات نامطلوب حقوق بشر از طریق فعالیت‌های خود خودداری کنند و در صورت وقوع، به اصلاح چنین مواردی کمک کنند. یک سرمایه‌گذار ایرانی‌الاصل اهل مونترال می‌گوید:

برای ما، این راهی است که خواستار دقت بیشتر باشیم تا سرمایه‌گذاران اطمینان یابند شرکت‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند، در اتفاقات ایران شریک نیستند.

همکاری با دولت ایران زیرسایه مونترالی‌ها قرار گرفت

وی مدعی شد: «در حال حاضر، دولت ایران دسترسی به اینترنت را برای شهروندان خود محدود می‌کند، حریم خصوصی آنها را از طریق دستگاه‌های الکترونیکی آنها نقض می‌کند، وب‌سایت‌های مخالفان را هک می‌کند و از تشخیص چهره و سایر ابزارهای هوش مصنوعی برای ردیابی و شناسایی مخالفان خود استفاده می‌کند.»

به عقیده این سرمایه‌گذار، حوزه ICT می‌تواند نقش تعیین‌کننده در اعتراضات ایران ایفا کند، زیرا محصولات و خدمات ضروری برای آزادی بیان، دسترسی به اطلاعات، آزادی تشکل و در نتیجه برای ارتقا حقوق بشر ارائه می‌دهد.

وی از عبارت «اقتدارگرایی دیجیتال» برای توصیف نگرش ایران نسبت به شهروندانش که حقوق اساسی آنها نقض شده، استفاده می‌کند. به گفته وی:

این رویکرد، بخشی از جنبش سرمایه‌گذاری مسئولانه است؛ جایی که متوجه می‌شویم سهامدار یا وام‌دهنده بودن مستلزم مسئولیت‌هایی در قبال جامعه است.

این گزارش توسط Canadian Press برای اولین‌بار در 20 آوریل 2023 به زبان فرانسوی منتشر و با حمایت مالی Meta Exchange و Canadian Press در اختیار دیگر رسانه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هشدار به شرکت‌های فناوری در خصوص همکاری با دولت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر