;
coinex

ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان ایرلندی ؛ حفاظت از کودکان در برابر نمایشگر گوشی!

برای نخستین بار در جهان ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان ایرلندی به تلاش انجمنی متشکل از خانواده‌های هشت دبستان ابتدایی اعلام شده است.

با اینکه توصیه‌های فراوانی از سوی متخصصین رسمی اطفال در خصوص عدم قرارگیری کودکان در معرض نمایشگرها اعلام شده، اما هنوز هیچ کشوری در این رابطه قانونی به تصویب نرسانده است. بااین‌حال این ابتکار از طرف برخی مدارس شهر گری‌استونز واقع در ایرلند و تعداد زیادی از والدین در منازل پیشنهاد شده و به اجرا در خواهد آمد.

در حقیقت به گزارش گاردین تعدادی از مدارس این منطقه و والدین دانش‌آموزان از ماه پیش «برای حفاظت کودکان خود از نگرانی‌های عمومی ناشی از صفحات نمایش و محتوای اینترنتی قابل دسترس برای بزرگسالان» ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان ایرلندی را عملیاتی ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: احتمال ممنوعیت شارژ سریع گوشی‌ها توسط اتحادیه اروپا [+جزئیات]

اعلام ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان ایرلندی

شهر گری‌استونز در ایرلند، درواقع دستور ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای کودکانی که هنوز به کالج ورود پیدا نکرده‌اند را صادر کرده و پیگیری این امر را دارای ضرورت قلمداد کرده است. بنابراین این اقدامی بوده که کودکان کمتر از 12 تا 13 سال را شامل می‌شود. همچنین برای اولین مرتبه است که شهری در جهان چنین اقدام عمومی را علیه این مشکل همگانی اجرای می‌کند.

ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان ایرلندی

در همین راستا ریچل هارپر، مدیر مدرسه سنت پاتریک ضمن ابراز نگرانی درباره بحران خطرات گوشی‌های هوشمند برای کودکان بیان داشت: «دوران کودکی کوتاه‌تر از همیشه می‌شود. هم‌اکنون شاهد درخواست کودکان 9 ساله برای گوشی هوشمند هستیم. چیزی که پیشتر هرگز تصورش را نمی‌کردیم،در حال وقوع است.»

به‌نظر این اقدام محلی باعث گسترش چنین قوانینی در سایر شهرهای ایرلند نیز خواهد شد. این درواقع چیزی است که استفان دانلی وزیر بهداشت ایرلند که خود نیز صاحب سه فرزند است، خواهان آن خواهد بود.

وی در روزنامه‌ آیریش تایمز درباره تمایل خود به گسترش این طرح در سطح ملی نوشت: «ایرلند می‌تواند و باید در این زمینه یک رهبر جهانی باشد تا اطمینان حاصل کند که کودکان و جوانان از تعاملاتشان با دنیای دیجیتال آسیب نمی‌بینند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انعقاد ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان ایرلندی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنوعیت اشتباهه .باید شبکه های اجتماعی برای هرگروه سنی ایجاد بشه و گوشی و برنامه هاش توسط والدین کنترل بشه اما هیچ تکنولوژی را برای مدت طولانی نمیشه برای هیچ قشری ممنوع کامل کرد

    پاسخ