coinex
راهنمای خرید تکراتو

توییت جنجالی ایلان ماسک؛ توصیه قارچ روانگردان به جای هدست واقعیت ترکیبی اپل!

این روزها ایلان ماسک با پیشنهاد خرید قارچ روانگردان به جای هدست Apple Vision Pro که تازه در رویداد WWDC معرفی شده، خبرساز شده است.

اپل اخیراً طی رویداد پرسر و صدای WWDC 2023 از هدست واقعیت ترکیبی خود که مشتاقان زیادی را داشت تحت عنوان ویژن پرو رونمایی کرد. در همین راستا این هدست با قابلیت‌های هیجان‌انگیز خود علاوه‌بر تحت تأثیر قرار دادن طرفداران اپل، نگاه بسیاری از دنبال‌کنندگان حوزه فناوری را به خود جذب کرد.

هم‌اکنون با توجه به تب داغ بحث درباره این محصول جدید کوپرتینویی‌ها، ایلان ماسک مانند همیشه با اظهاراتی جالب توجه پا به توییتر گذاشته است. ایلان ماسک در همین زمینه توصیه کرده که به جای خرید هدست اپل ویژن پرو با قیمت هنگفت 3500 دلاری، از قارچ روانگردان برای تجربه این قابلیت‌ها استفاده کنید!

در حقیقت این اظهارات به این دلیل مطرح شده که هدست اپل ویژن پرو قرار است با قیمت 3500 دلار در اوایل 2024 در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش برسد و سپس در مناطق دیگر در دسترس قرار بگیرد که قطعاً تبدیل به یک کالا بسیار گران‌قیمت در حوزه تجهیزات تکنولوژی محور خواهد شد. طبق اعلام اپل، این هدست واقعیت ترکیبی مانند آیفون که تحولی در بخش رایانش موبایل ایجاد کرد، زمینه‌ساز عصر جدیدی در حوزه رایانش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سینما و هدست واقعیت مجازی Vision Pro ؛ هدست واقعیت مجازی جدید اپل و فیلم Player One

پیشنهاد قارچ روانگردان به جای هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست Vision Pro در واقع شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های مختلف می‌شود. به‌عنوان نمونه، کنترل برنامه‌ها تنها با حرکت چشم و اشاره دست یکی از این امکانات محسوب می‌شود که در ویدیو معرفی آن به نظر علاقه‌مندان رسیده است. مورد دیگر قابلیت تماشای فیلم‌های سینمایی با صدای فراگیر بوده که این حس را به کاربر انتقال می‌دهد که درون دنیای فیلم جای گرفته است. البته با ورود به جزئیات دقیق این هدست می‌توان به ابتکار در طراحی آن پی برد.

قارچ روانگردان

هم‌اکنون ایلان ماسک ضمن انتشار تصویری از طریق حساب رسمی توییتر خود، تجربه عمیق کار با هدست اپل ویژن پرو را با مصرف قارچ روانگردان یا قارچ‌های سایکدلیک مشابه دانسته است. این نوع قارچ‌ها به علت ترکیباتی روان‌گردان همچون سیلوسایبین و سیلوسین که در خود دارند، تغییراتی را در وضعیت هوشیاری فرد ایجاد می‌کنند.

نکته جالب توجه در مورد ایلان ماسک این است که وی در سال 2018 که در پادکست معروف جو روگن حاضر شده بود، مقابل دوربین ماری‌جوانا را امتحان کرد؛ همین اتفاق جنجالی منجر به افت ارزش سهام تسلا و نگرانی سهامداران این شرکت درباره رفتارهای ماسک شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیشنهاد ماسک مبنی‌بر خرید قارچ روانگردان به‌جای هدست جدید اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر