coinex
راهنمای خرید تکراتو

ثبت سرعت انتقال داده 1.7 پتابیت بر ثانیه با کابل فیبر نوری معمولی!

دانشمندان توانستند سرعت انتقال داده 1.7 پتابیت بر ثانیه را با فیبر نوری استاندارد به ثبت برسانند. برای رسیدن به این سرعت باید چند متر سیم مصرف کرد؟

تعدادی از دانشمندان در چند کشور مختلف توانستند با 67 کیلومتر کابل فیبر نوری استاندارد به سرعت انتقال داده 1.7 پتابیت بر ثانیه برسند. جالب اینجاست که این دانشمندان به صراحت اعلام کردند که این نرخ انتقال داده، 17 میلیون برابر از سرعت اینترنت خانگی در کشور استرالیا بالاتر است. گفتنی‌ست که قرار است این دستاورد جدید در چهل‌وششمین کنفرانس ارتباطات فیبر نوری ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: هزینه نصب تجهیزات فیبر نوری برای کاربران چقدر است؟

سرعت انتقال داده 1.7 پتابیت بر ثانیه با فیبر نوری ثبت شد

گروهی از محققان از کشورهای مختلف توانسته‌اند با کابل استاندارد فیبر نوری، انتقال داده با سرعت بسیار بالا را ممکن کنند. آن‌ها از طریق دستکاری هسته کابل فیبر نوری موفق شده‌اند سرعت انتقال داده را به 1.7 پتابیت بر ثانیه برسانند.

پژوهشگرانی از استرالیا، ژاپن، ایتالیا و هلند با استفاده از یک کابل فیبر نوری 67 کیلومتری که 19 هسته دارد، سیگنالی را با سرعت 1.7 پتابیت بر ثانیه انتقال داده‌اند. آن‌ها می‌گویند این نرخ انتقال اطلاعات سرعتی معادل 17 میلیون برابر میانگین سرعت ارتباطات اینترنت خانگی در استرالیا را ارائه می‌کند.

کلید دستیابی به این سرعت بالا کارگذاری تراشه‌ای شیشه‌ای در این فیبر است. این تراشه که توسط محققان دانشگاه مک‌کواری ساخته شده، با اندازه استاندارد فیبر نوری سازگاری دارد و می‌تواند بدون ایجاد تغییرات زیرساختی اساسی در شبکه‌های اینترنت به‌کار گرفته شود.

سرعت انتقال داده 1.7 پتابیت بر ثانیه با فیبر نوری ثبت شد

«سایمون گراس» از دانشگاه مک‌کواری سیدنی می‌گوید:

ما یک تراشه شیشه‌ای فشرده ساخته‌ایم که الگوهای هدایت موج از طریق فناوری چاپ لیزری سه‌بعدی روی آن حک شده است. این تراشه اجازه می‌دهد سیگنال‌ها با یک دوز پایین همسان داخل 19 هسته جداگانه فیبر ارسال شوند. سایر رویکردها به تعداد هسته‌ها محدودند و به ازدست‌دادن مقدار زیادی نور منتهی می‌شوند که راندمان این سیستم تبادل اطلاعات را کاهش می‌دهد.

محققان می‌گویند کابل آن‌ها راهکاری بسیار مناسب برای افزایش ظرفیت جریان داده‌ها و درعین‌حال کاهش هزینه‌هاست. آن‌ها همچنین باور دارند که این کابل 19 هسته‌ای می‌تواند در حوزه‌های گوناگون به‌کار گرفته شود.

پژوهشگران قرار است نتایج یافته‌های خود را در چهل‌وششمین کنفرانس ارتباطات فیبر نوری ارائه کنند. گفتنی است که پیش‌تر محققان دانمارکی توانستند به انتقال داده با نرخ 1.84 پتابیت بر ثانیه دست پیدا کنند، اما پیاده‌سازی آن روش در مقایسه با این روش جدید کار سخت‌تری است. همان‌طور که گفتیم، این سازوکار می‌تواند بدون نیاز به اعمال تغییرات ساختاری در شبکه‌ها به‌کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ثبت سرعت انتقال داده 1.7 پتابیت بر ثانیه با کابل فیبر نوری معمولی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر