;
coinex

کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت همزمان با افت نرخ ارز

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت همزمان با افت نرخ ارز در کشور خبر داد. ارزان‌ترین لپ‌تاپ در بازار ایران چه قیمتی دارد؟

بنابر گفته محمدرضا فرجی تهرانی رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران، هم‌اکنون در بازار با کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت مواجه هستیم که دلیل اصلی آن نیز برمی‌گردد که کاهش قیمت ارز که این می‌تواند خبر خوبی باشد. البته همه می‌دانیم که قیمت کالاهای دیجیتال وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد. فرجی تهرانی همچنین عنوان کرد که درحال حاضر قیمت ارزان‌ترین لپ‌تاپ در بازار به 8 میلیون و 600 هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: افزایش دوبرابری تعرفه واردات مسافری گوشی هوشمند ؛ آیا گوشی گران می‌شود؟

کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت در بازار ایران

محمدرضا فرجی تهرانی اعلام کرد تامین ارز و افزایش عرضه و همچنین کاهش نرخ ارز، باعث کاهش 6 تا 7 درصدی قیمت انواع لپ تاپ، تبلت و پرینتر در هفته‌های اخیر شده است.

او در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه قیمت کالاهای آی تی، عمدتاً به نرخ ارز وابسته است گفت هفته گذشته شاهد کاهش قیمت محسوسی در حوزه کالاهای آی‌تی بودیم:

خیلی از فعالان این حوزه حدود ۱۰۰ روز منتظر تامین ارز بودند که بخشی از تقاضا هم اخیرا پرداخت شد. این اقدام منجر به افزایش عرضه کالا در بازار شد که بر قیمت اثر داشت.

کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت در بازار ایران

به گفته‌ فرجی کاهش قیمت ارز بر وضعیت تقاضا در بازار نیز اثر دارد و منجر به ایجاد رکود می‌شود: «در این شرایط تجار اولیه کالای خود را با سود یک تا دو درصدی می‌فروشند و همین موضوع باعث کاهش بیشتر قیمت کالاهای آی تی شد.»

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت:

در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین لپ تاپ در بازار که در حد استفاده دانش‌آموزان است، حدود هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کاهش قیمت لپ تاپ و تبلت در بازار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر