;
coinex

نخستین آزمایش انسانی تراشه نورالینک در سال جاری میلادی انجام می‌شود

به گفته ایلان ماسک، نخستین آزمایش انسانی تراشه نورالینک سال جاری میلادی انجام خواهد شد. ماسک از همین الان به‌دنبال داوطلب می‌گردد!

ایلان ماسک به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان اخیراً در رویداد VivaTech که در فرانسه برگزار شد عنوان کرد که نخستین آزمایش انسانی تراشه نورالینک احتمالاً در سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

نورالینک همین چند روز پیش بود که مجوز کاشت تراشه خود را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد و با شنیدن این خبر انتظار می‌رفت که در همین سال 2023 میلادی، ماسک پروژه انسانی تراشه‌های خود را آغاز کند. البته این کار نیازمند داوطلب است و نورالینک باید افرادی را با روش‌های مختلف مجاب کند تا این کار پرریسک را بپذیزند.

بیشتر بخوانید: نورالینک مجوز آزمایش بالینی انسانی تراشه مغزی خود را از FDA دریافت کرد

نخستین آزمایش انسانی تراشه نورالینک در آینده‌ای بسیار نزدیک آغاز می‌شود

به گفته ایلان ماسک، نورالینک می‌خواهد تراشه‌اش را درون مغز یک بیمار مبتلا به پاراپلژی یا فلج چهاراندام قرار دهد. به گزارش رویترز، درحالی‌که مدیرعامل نورالینک به تعداد بیمارانی که این تراشه را دریافت می‌کنند یا مدت‌زمان مدنظر این شرکت برای آزمایش‌ها اشاره‌ای نکرد، از احتمال انجام اولین آزمایش در سال جاری میلادی خبر داد:

«به‌نظر می‌رسد اولین مورد آزمایش در اواخر امسال انجام می‌شود.»

نخستین آزمایش انسانی تراشه نورالینک در آینده‌ای بسیار نزدیک آغاز می‌شود

نورالینک چند هفته پیش از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز آزمایش‌های انسانی دریافت کرد. با توجه به اینکه نورالینک به‌خاطر سوءاستفاده از حیوانات در آزمایش‌ها تحت بررسی سازمان‌های نظارتی آمریکا قرار دارد، دریافت مجوز از FDA یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

درحال‌حاضر اطلاعی از زمان اولین آزمایش انسانی نورالینک نداریم و نمی‌دانیم اولین فرد داوطلب چه کسی خواهد بود. بااین‌حال حتی اگر آزمایش‌های انسانی موفق باشند و ایمن‌بودن تراشه‌های این استارتاپ ثابت شوند، بازهم به گفته متخصصان، چندین سال تا تجاری‌شدن آن‌ها فاصله داریم.

علاوه بر اینکه تجاری‌سازی تراشه‌های نورالینک چند سال طول می‌کشد، استارتاپ تحت مدیریت ایلان ماسک باید با چندین شرکت هم در بازار رقابت کند؛ بنابراین نورالینک مسیر ساده‌ای پیش‌روی خود ندارد.

نورالینک که در سال 2016 تأسیس شد، اولین‌بار در اوایل سال 2022 از FDA درخواست مجوز کرد، اما سازمان غذا و داروی آمریکا بنابر نگرانی‌ها درباره ایمن‌بودن تراشه نورالینک، از اعطای این مجوز خودداری کرد. برخی از این نگرانی‌ها شامل مواردی مانند باتری لیتیومی یا تأثیر منفی سیم‌ها روی مغز بود.

اگر واقعاً نورالینک به‌دنبال انجام آزمایش‌های انسانی در سال جاری میلادی باشد، باید در هفته‌های آینده منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین آزمایش انسانی تراشه نورالینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر