coinex
راهنمای خرید تکراتو

بی‌اعتمادی گوگل به ساخته خود ؛ از چت بات بارد دوری کنید!

بی‌اعتمادی گوگل به ساخته خود یعنی چت‌بات هوش مصنوعی بارد با توجه به دستورالعمل‌های جدید آلفابت برای کارمندان در راستای مراقبت بیشتر، کاملاً مشهود باشد.

شرکت گوگل در ماه مارس از رقیب ChatGPT تحت عنوان Bard رونمایی کرد. این چت‌بات از موتور هوش مصنوعی داخلی گوگل موسوم به Language Model for Dialogue Applications یا LaMDA استفاده می‌کند. در همین راستا چیزی در حدود یک ماه پیش از انتشار بارد، مشخص شد که ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، از تمامی کارمندان گوگل درخواست داشته که دو تا چهار ساعت در طول روز بارد را مورد آزمایش قرار دهند.

از طرفی این هفته، گوگل با تعویق انتشار بارد در اتحادیه اروپا به علت نگرانی‌های سازمان‌های نظارتی ایرلندی درباره نقض حریم خصوصی به نوعی بی‌اعتمادی گوگل به ساخته خود آشکار شد. به ادعای کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، گوگل و بارد مقررات حافظت از داده‌های شخصی این کشور را رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: چت بات هوش مصنوعی PassGPT به سادگی رمزهای عبور را حدس می‌زند!

بی‌اعتمادی گوگل به ساخته خود

در همین راستا منابع آگاه به رویترز اطلاع دادند که غول بزرگ فناوری در توصیه‌ای به کارمندان خود اعلام کرده اطلاعات محرمانه خود را در چت‌بات‌هایی همچون ChatGPT OpenAI یا بارد قرار ندهند. براساس گزارش‌ها، آلفابت نگران اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس با این چت‌بات‌ها است.

زیرا همواره این خطر وجود دارد که بازبین‌های انسانی در سمت دیگر قرار بگیرند و ورودی‌های چت را مورد بررسی قرار دهند. افزون‌بر‌این، همواره چت‌بات‌ها از ورودی‌های قبلی جهت پاسخگویی به سوالات بعدی بهره می‌برند که همین امر، خطر افشای اطلاعات را در پی دارد. این خطر حاوی تضمیناتی است، زیرا سامسونگ طی ماه اخیر تأیید کرد که اطلاعات داخلی شرکت پس‌ از استفاده کارکنانش از ChatGPT افشا شده است.

بی‌اعتمادی گوگل به ساخته خود

همچنین طی ماه ژانویه، یکی از وکلای آمازون از کارمندان این شرکت درخواست کرد تا کدهای خود را با ChatGPT اشتراک‌گذاری نکنند. طبق تصاویری از پیام‌های Slack که از سوی Insider مورد بررسی قرار گرفته، وکیل مذکور خواستار این شده که کارمندان هیچ اطلاعات محرمانه‌ای از آمازون (از جمله کدهایی که روی آن کار می‌کنند) را در ChatGPT قرار ندهند.

از طرفی در ماه گذشته، اپل هم دستور مشابهی را به کارمندان خود فرستاد. اسناد داخلی بدست‌آمده از سوی وال استریت ژورنال حاکی از صدور دستور ممنوعیت استفاده از ChatGPT و Copilot گیت‌هاب مایکروسافت، از طرف اپل برای کارمندان خود است. علاوه‌براین، برخی منابع به ژورنال اطلاع داده‌اند که اپل، همچون هر بازیگر بزرگ دیگری در دنیای فناوری، به ساخت مدل زبانی بزرگ خود علاقه دارد. به‌ همین جهت، در سال 2020 دو استارتاپ هوش مصنوعی را با قیمت 200 و 50 میلیون دلار خریده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بی‌اعتمادی گوگل به ساخته خود یعنی چت‌بات بارد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر