coinex
راهنمای خرید تکراتو

کونیگزگ رگرا با عبور از ریماک نورا رکورد سریعترین خودرو جهان را به نام خود کرد [+فیلم]

رکورد سریعترین خودرو جهان به‌نام کونیگزگ رگرا ثبت شد. سوپراسپرت سوئدی کونیگزگ توانست با شکست ریماک نورا نام خود را جاودانه کند.

کونیگزگ رگرا با عبور از ریماک نورا رکورد سریعترین خودرو جهان را به نام خود ثبت کرد. خودرو سوپراسپرت کونیگزگ رگرا که محصولی جذاب و فوق سریع از برند خودروساز سوئدی کونیگزگ است، توانست تنها در ۲۸.۸۱ ثانیه سرعت خود را از حالت ساکن به 400 کیلومتربرساعت برسد و نام خود را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا به‌ثبت برساند. گفتنی‌ست که رکورد قبلی در اختیار ریماک نورا با ۲۹.۹۴ ثانیه بود.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018 [+امکانات رفاهی و قیمت]

کونیگزگ رگرا به رکورد سریعترین خودرو جهان دست یافت

چند وقت پیش ریماک نورا، سوپرکار الکتریکی پرسر و صدا رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی را تصاحب کرد که به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است. با این حال، این رکورد نورا دوام زیادی نیاورده و کونیگزگ رگرا، هایپرکاری که حتی عمر بیشتری از نورا دارد، رکورد سرعت آن را با اختلاف یک ثانیه‌ای شکسته است. رگرا ظرف ۲۸.۸۱ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده، درحالی که نورا به‌عنوان رکوددار قبلی مدت زمان ۲۹.۹۴ ثانیه را ثبت کرده بود.

کونیگزگ رگرا به رکورد سریعترین خودرو جهان دست یافت

خودروساز سوئدی کونیگزگ که در حوزه توسعه هایپرکارهای عملکردبالا فعالیت دارد، با رگرا سابقه چشمگیری را از خود به جا گذاشته است. خودرو رگرا این خودروساز در سال 2019 طی 31.49 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر‌بر‌ساعت رسیده و بلافاصله متوقف شده بود.

این رکوردی با بهبود چند ثانیه‌ای در مقایسه با رکورد 33.29 ثانیه‌ای کونیگزگ آگرا RS در سال 2017 در نظر گرفته می‌شد. کونیگزگ حالا با ثبت رکورد 28.81 ثانیه‌ای با رگرا درحالی که چندین سال از تولید آن می‌گذرد، باری دیگر توانایی خود در توسعه ابرخودروهای فوق‌العاده سریع را به نمایش گذاشته است.

کونیگزگ به دنبال ثبت این رکورد جدید با رگرا اظهار داشت از آنجا که این خودرو سوپر اسپرت هنوز در عرصه رقابتی امروز حرفی برای گفتن دارد، برای ثبت این رکوردهای جدید بازگشته است. باید به این نکته اشاره کرد که این سوپرکار حالا رکورد دیگری را هم در اختیار دارد: سریع‌ترین خودرو جاده‌ای که فرایند دستیابی به سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت و توقف بلافاصله را در طول فقط ۲۹.۶ ثانیه به پایان رسانده است. کونیگزگ برای ثبت این دو رکورد جدید رگرا را به فرودگاه اوربرو در غرب استکهلم برده است که با طول ۳۲۷۴ متر به این خودرو اجازه نمایش توانایی‌های خود را می‌داد.

کونیگزگ رگرا به رکورد سریعترین خودرو جهان دست یافت

رگرا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ روی خط تولید خودروساز سوئدی کونگیزگ قرار داشت و در سال ۲۰۲۲ تحویل کل ۸۰ دستگاه تولید شده از آن به اتمام رسید. این شرکت حالا برای تولید نسخه‌ای ویژه از جسکو با نام ابسولوت در حدود ۴۰ دستگاه در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ برنامه دارد و بنا به ادعای آن، این خودرو سریع‌ترین ساخته آن خواهد بود. در این صورت، انتظار می‌رود که حتی رکوردهای بیشتری با نام کونیگزگ در زمینه سرعت به ثبت برسند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکستن رکورد سریعترین خودرو جهان توسط کونیگزگ رگرا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر