;
coinex

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018 [+امکانات رفاهی و قیمت]

یکی از گزینه‌های احتمالی که پس از آغاز شدن واردات خودرو به بازار راه پیدا می‌کند، میتسوبیشی است. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018 می‌پردازیم و ارزش خرید آن را ارزیابی می‌کنیم.

بازار خودروی ایران روزگاری با تمام خودروسازان جهانی مراوده داشت و می‌توانست آزادانه با هر کمپانی که بخواهد وارد مذاکره و گفتگو کند. ولی امروزه متاسفانه به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌های گسترده اقتصادی و تجاری، راه برای هر گونه فعالیت این چنینی بسته شده است.

طی چهار سال اخیر با محصولات چینی سر پا ایستاده‌ایم؛ چرا که ایران خودرو و سایپا نمی‌توانستند عطش بالای مشتریان داخلی را برطرف کنند. برندهای ژاپنی و کره‌ای محبوبیت بالایی بین خریداران دارند؛ اما با آغاز تحریم‌ها و ممنوعیت واردات، دست بسیاری از خریداران از آنها کوتاه ماند. در این میان، خودروسازان چینی فرصت را غنیمت شمرده و بازار ایران را در اختیار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022

بررسی میتسوبیشی ASX 2023 [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت که به اختصار ASX نامگذاری شده، شاسی بلندی است جذاب و تماشایی که جزو کوچکترین اعضای خانواده خودروهای میتسوبیشی محسوب می‌شود. نخستین بار در سال 2011 بود که این کراس اوور به بازار رسید و فیس لیفت‌های جذابی هم در سال 2013 و 2016 و 2018 تجربه کرد. در ادامه، بررسی میتسوبیشی ASX 2018 از لحاظ طراحی، مشخصات فنی،‌ امکانات رفاهی و قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018
بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018

بررسی میتسوبیشی ASX 2018 از نظر طراحی ظاهری

برند ژاپنی میتسوبیشی و طراحان آن تلاش کرده‌اند ظاهری زیبا و جوان پسند برای این شاسی بلند تدارک ببینند. با نگاهی به نمای جلویی خودرو، به جلو پنجره جدیدی نسبت به مدل 2016 بر می‌خوریم که دچار اندکی تغییرات شده است. نمای عقب نیز به همان اندازه که در جلو شاهد اعمال تغییرات هستیم، متفاوت شده است.

بررسی میتسوبیشی ASX 2018 از نظر کابین نشان می‌دهد که کنسول میانی و اهرم دنده تعویض شده‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی نه در سال 2018 بلکه یک سال قبل در مدل‌های مختلف این کراس اوور وجود داشت و جایگاه‌های یو اس بی با این سیستم اطلاعات سرگرمی حالا دچار تغییر و تحولاتی شده‌اند.

فاصله محوری این کراس اوور بین جلو و عقب معادل 2.67 متر بوده که باعث می‌شود فضای پای زیادی برای راننده و سرنشینان وجود نداشته باشد. برای مثال دو خودروی کیا سول و هوندا اچ آر وی راحتی بهتری برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورند. یکی از معایب میتسوبیشی اوتلندر 2018 درون کابین، دکمه‌هایی است که روی صفحه نمایش 7 اینچی قرار گرفته‌اند؛ چرا که کار با آن را سخت می‌کند.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018 مشخص می‌کند که در زیر کاپوت خودرو، پیشرانه‌هایی قرار گرفته که با آنها بیگانه نیستیم. نسخه‌های پایه ASX یعنی ES و EL زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی دارند که می‌تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت تولید کنند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال دهند.

نسخه‌های بالاتر میتسوبیشی اوتلندر 2018 یعنی SE و SEL مجهز به پیشرانه قدرتمند 2.4 لیتری چهار سیلندر خطی شده‌اند که می‌تواند نهایتا 168 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این دو تریم از طریق یک جعبه دنده سی وی تی که توسط خود میتسوبیشی ساخته شده به محور جلو منتقل می‌شود.

خوشبختانه میتسوبیشی از پیشرانه 2.4 لیتری بهره برداری خوبی کرده است؛ به طوری که شاهد بهبود عملکرد قوای محرکه هستیم. هم اکنون اوتلندر مدل SEL که موتور 2.4 لیتری دارد، می‌تواند تنها در عرض 7.9 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتری برسد. وقتی پشت فرمان آخرین مدل این خودروی شاسی بلند می‌نشینید، متوجه چابکی آن نخواهید شد، زیرا گیربکس سی وی تی حداکثر خروجی و قدرت را در دور موتور بالا ارائه می‌دهد.

در مسافت‌های درون شهری، میتسوبیشی ASX مدل 2018 حدود 10.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند حال آنکه به طور ترکیبی در مسافت‌های بین شهری و استانی حدود 8.4 لیتر سوخت مصرف خواهد شد. متاسفانه این شاسی بلند برای سفرهای طولانی مناسب نیست. چرا که ارگونومی خوبی ندارد و کیفیت ساخت کابین آن مطلوب نیست.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018
بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018

شاسی اوتلندر اسپرت قابل کنترل و مطلوب بوده و چسبندگی آن قابل ستایش است. وزن کراس اوور پیش رو 1540 کیلوگرم است و اگر با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت ترمز بگیرید، 51 متر بعدتر خودرو متوقف خواهد شد.

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2018

درباره امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2018 باید گفت در نسخه پایه SE میتسوبیشی امکاناتی نظیر چراغ‌های مه شکن، صندلی‌های مجهز به گرم کن، چراغ‌های ال ای دی روشنایی در روز، روکش فرمان چرمی، کلید مجاورت، استارت دکمه‌ای، آینه آرایشی چراغ دار و پورت یو اس بی وجود دارد.

مدل گران‌تر و پیشرفته میتسوبیشی اوتلندر اسپرت علاوه بر امکانات فوق، آپشن‌هایی مثل آینه‌های تاشوی برقی، حسگر باران، روکش چرمی صندلی‌ها و صندلی برقی راننده، ترمز خودکار اضطراری، نوربالای خودکار و هشدار انحراف از مسیر دارد.

مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغی حدود 2 هزار دلار بیشتر، از بسته سفارشی تورینگ بهره ببرند. بسته تورینگ شامل سقف شیشه‌ای ثابت و سیستم صوتی پریمیوم می‌شود. قیمت کراس اوور میتسوبیشی با چنین سطح امکاناتی نسبت به کیا سول و هوندا اچ آر وی گران‌تر است. شاید بتوان گفت تنها مزیت عمده ASX مدل 2018 برخورداری آن از پیشرانه قوی 2.4 لیتری و سامانه چهار چرخ محرک قابل سفارش آن است.

قیمت میتسوبیشی ASX 2018

قیمت میتسوبیشی ASX 2018

در حال حاضر قیمت میتسوبیشی ASX 2018 در بازارهای داخلی به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان می رسد.

سوالات متداول

مشخصات میتسوبیشی ASX 2018 چیست؟

نسخه‌های پایه ASX یعنی ES و EL زیر کاپوت خود یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی دارند که می‌تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت تولید کنند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو انتقال دهند. نسخه‌های بالاتر میتسوبیشی اوتلندر 2018 یعنی SE و SEL مجهز به پیشرانه قدرتمند 2.4 لیتری چهار سیلندر خطی شده‌اند که می‌تواند نهایتاً 168 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این دو تریم از طریق یک جعبه دنده سی وی تی که توسط خود میتسوبیشی ساخته شده به محور جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی میتسوبیشی ASX 2018 چیست؟

در نسخه پایه SE میتسوبیشی امکاناتی نظیر چراغ‌های مه شکن، صندلی‌های مجهز به گرم کن، چراغ‌های ال ای دی روشنایی در روز، روکش فرمان چرمی، کلید مجاورت، استارت دکمه‌ای، آینه آرایشی چراغ دار و پورت یو اس بی وجود دارد. مدل گران‌تر و پیشرفته میتسوبیشی اوتلندر اسپرت علاوه بر امکانات فوق، آپشن‌هایی مثل آینه‌های تاشوی برقی، حسگر باران، روکش چرمی صندلی‌ها و صندلی برقی راننده، ترمز خودکار اضطراری، نوربالای خودکار و هشدار انحراف از مسیر دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2018 چیست؟ آیا این خودرو با چنین قیمتی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر