;
coinex

تماشا کنید: تصویری خیره‌کننده از صبح و عصر مریخ به طور همزمان!

آیا تا به حال صبح و عصر مریخ را دیده‌اید؟ در اینجا تصاویر جذاب و خارق‌العاده‌ای از روند تغییر ساعت در سیاره سرخ را منتشر کرده‌ایم که می‌تواند برایتان جالب باشد.

کاوشگر کنجکاوی که متعلق‌به ناسا است با انتشار تصاویری جذاب و شگفت‌انگیز از صبح و عصر مریخ با روش پانوراما کاربران را به وجد آورد. این کاوشگر به دوربین پیشرفته‌ای مجهز است که مرتب آپدیت دریافت کرده و به ویژگی‌های جدیدی تجهیز می‌شود. حال به‌واسطه همین آپدیت‌ها کاوشگر مذکور توانسته تصاویری با قابلیت پانوراما از مریخ ثبت کند و آن را در کنار یکدیگر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: قمر زحل حالا تمام عناصر لازم برای حیات را داراست!

تصویر صبح و عصر مریخ را با فناوری پانوراما ببینید

به گزارش لایوساینس، مریخ‌نورد کنجکاوی در تاریخ 8 آوریل 2023 (19 فروردین‌ماه 1402)، یعنی 3794 روز مریخی پس از فرود در این سیاره، این تصویر را ثبت کرده است. ثبت این تصویر یکی از اولین کارهایی بود که کنجکاوی پس از خواب چندروزه خود انجام داد. طی مدت این خواب که از 3 تا 7 آوریل طول کشید، این کاوشگر 180 آپدیت دریافت کرد که مهم‌ترین آن‌ها باعث می‌شود سرعت پردازش تصاویر دوربین بالا برود و اصطکاک چرخ‌ها کاهش یابد.

تصویری که امروز منتشر شده، در واقع پانورامایی از دو عکس است که به یکدیگر چسبانده شده‌اند. یکی از این عکس‌ها در صبح و دیگری در عصر تهیه شده است. ترکیب نور خورشید از دو زاویه مختلف تصویری را به‌وجود آورده است که نسبت‌به عکس‌های استاندارد جزئیات بسیار بیشتری دارد.

تصویر صبح و عصر مریخ را با فناوری پونوراما ببینید

تصویر دیدنی کاوشگر کنجکاوی ناسا از چشم‌اندازی در مریخ

«داگ الیسون»، مهندس آزمایشگاه پیشران جت ناسا که مسئولیت تیم کنترل دوربین کنجکاوی را بر عهده دارد، می‌گوید:

هرکسی که پارک‌های ملی را دیده باشد، می‌داند که تصویر یک چشم‌انداز در صبح و عصر با هم فرق می‌کند. ثبت تصویر از دو زمان در طول روز سایه‌های تاریکی را به‌وجود می‌آورد، چون نور درست مثل یک صحنه‌نمایش از دو سمت می‌آید؛ اما در اینجا خبری از نورهای صحنه نیست و با خود خورشید طرف هستیم.

البته باید گفت که تصویر اصلی سیاه‌سفید بوده، اما توسط متخصصان رنگی شده است تا حالت صخره‌ها و آسمان ملموس باشد. این اولین‌باری نیست که کنجکاوی تصویری را به این شکل تهیه می‌کند. این کاوشگر در ماه نوامبر 2021 هم تصویری دوزمانه را تهیه کرده بود، اما جزئیات این عکس جدید بسیار بیشتر است. الیسون می‌گوید: «علت این تفاوت احتمالاً به این قضیه مربوط می‌شود که عکس حاضر در زمستان مریخ تهیه شده است؛ یعنی زمانی که غبار جوی کمتری وجود دارد.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ ثبت تصویری از صبح و عصر مریخ به طور همزمان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر