;
coinex

اولین مرگ ناشی از ویروس گزیدگی کنه در جهان ثبت شد!

اولین مرگ ناشی از ویروس گزیدگی کنه در جهان به ثبت رسید. حشره کنه بالاخره خطرناک‌تر از چیزی که به نظر می‌رسید نشان داد و اولین قربانی خود را گرفت.

اولین مرگ ناشی از ویروس گزیدگی کنه در ایباراکی ژاپن به ثبت رسید. یک پیرزن 70 ساله در ژاپن پس‌از ابتلا به “ویروس اوز” که در اثر نیش کنه ایجاد می‌شود، جان خود را از دست داد. البته این پیرزن در تابستان سال گذشته میلادی با علائمی همچون تب و خستگی به پزشک مراحعه کرده و پزشکان نیز تشخیص‌های متفاوتی از بیماری او داده بودند، اما درنهایت و با بررسی‌های مختلف پزشکان دریافتند که مرگ به حشره کنه مربوط بوده است.

بیشتر بخوانید:‌انتقال بی‌سیم انرژی از فضا به زمین توسط یک دانشمند ایرانی محقق شد!

اولین مرگ ناشی از ویروس گزیدگی کنه در ژاپن ثبت شد

ویروس اوز که توسط کنه‌ای با نام علمی Amblyomma testudinarium ایجاد می‌شود، سال 2018 در این کشور کشف شد و به گفته مقامات، هرچند ممکن است مواردی از ابتلا انسان و حیوانات وحشی به آن وجود داشته باشد، اما تاکنون هیچ تأییدیه‌ای مبنی بر مرگ توسط آن اعلام نشده بود.

اولین مرگ ناشی از ویروس گزیدگی کنه در ژاپن ثبت شد

به گفته وزارت بهداشت ژاپن، این زن در تابستان سال 2022 پس از بروز علائمی مانند تب و خستگی به یک مؤسسه پزشکی مراجعه کرده است. پزشکان ابتدا تشخیص دادند که او به ذات‌الریه مبتلا شده است، اما پس از وخامت حالش، در بیمارستان بستری شد و همچنین یک کنه متورم در بالای ران راست او پیدا شد. سرانجام، او 26 روز پس از بستری‌شدن در بیمارستان، بر اثر میوکاردیت یا التهاب عضلات قلب درگذشت.

به گفته مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی توکیو، هنوز هیچ واکسنی برای ویروس Oz ساخته نشده و هنوز هیچ گزارشی از این بیماری در خارج از ژاپن ارائه نشده است. بااین‌حال، در میمون‌های وحشی، گرازها و گوزن‌ها آنتی‌بادی‌هایی یافت شده است. همچنین به گفته این مؤسسه، در بدن دو شکارچی در استان یاماگوچی، آنتی‌بادی این ویروس یافت شده است که احتمالاً قبلا به این ویروس مبتلا شده بوده‌اند.

یکی از مقامات مسئول در وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن برای جلوگیری از وقوع ابتلا به این ویروس گفت:

«نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که هنگام ورود به مناطق دارای چمن، بهتر است تا حد امکان پوست خود را بپوشانید تا توسط این کنه‌ها گزیده نشوید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اولین مرگ ناشی از ویروس گزیدگی کنه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر