coinex
راهنمای خرید تکراتو

بزرگترین پردیس هوش مصنوعی ایران در سمنان تاسیس می‌شود

سمنان میزبان بزرگترین پردیس هوش مصنوعی ایران شد. هدفگذاری مسئولان این است که با این پردیس بزرگ جانی دوباره به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کنند.

بزرگترین پردیس هوش مصنوعی ایران در سمنان و با حضور رئیس پارک فناوری این استان تأسیس شد. گفتنی‌ست که این مرکز یکی‌از بزرگترین و وسیع‌ترین مراکز توسعه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در ایران با ۳۰ هزار مترمربع است. از جمله اهدافی که این مرکز به آن چشم دارد باید به تولید محتوا و فعالیت در زمینه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: روابط عاشقانه انسان و هوش مصنوعی در حال جدی‌تر شدن است، اما آیا این خیانت محسوب می‌شود؟

بزرگترین پردیس هوش مصنوعی ایران تأسیس شد

پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تخصصی کشور، در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع و با مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع اعیان، ساخته شد.

محسن نظری رییس پارک علم و فناوری سمنان در همین رابطه اهمیت اقتصاد دیجیتال و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و همچنین وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی ماهر و تحصیل‌کرده استان در حوزه‌های مختلف نرم‌افزار، هوش مصنوعی و … را از جمله دلایل راه‌اندازی این مرکز عنوان کرده است.

بزرگترین پردیس هوش مصنوعی ایران تأسیس شد

به گفته‌ رئیس پارک علم و فناوری سمنان:

اولویت پذیرش و حمایت از واحدهای فناور در حوزه فناوری‌های نوظهور نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ و پردازش ابری، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های هوشمندسازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان قرار دارد، عنوان کرد.

وی تمرکز بر پرورش نیروی انسانی در حوزه‌های اولویت‌دار با برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی، استقرار شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و بزرگ‌ شدن استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال را از برنامه‌های این پردیس برشمرد.

نظری ادامه داد:

گسترش توانمندی‌های دیجیتال برای تیم مدیریت و شرکت‌های مستقر در پارک و استفاده از فناوری‌های دیجیتال به منظور برقراری ارتباطات داخلی و خارجی در پارک و تمرکز بر توانمندی‌ها و نیازهای استان در این حوزه و … در دستور کار این پردیس قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بزرگترین پردیس هوش مصنوعی ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این تکنولوژی ازواجبترین ودرواقع بزرگترین وبرترین دانشی است که آینده تمام تکنولوژی‌های علمی اعم تز صنعتی،نظامی،تجاری وتمامی علوم وزیرشاخه های نمای علوم وتمنولوژیها را هدایت،کنترل وکارامدترمینمایدوسرمایه گذاری هرچه بیشترحاکمیت براین دانش امری واجبترازتمامی تکنولوژی‌های که تهدیداتی ازهمه نوع وهمه جنس حتی درصورت کاهش جمعیت کشور این تکنولوژی براحتی میتواندچالشهایی ازین دست خطرات نیز قدرتمندانه بلااثرنماید،وقطعا آینده جهان درمنترل کشورهایی است که براین دانش تسلط بیشتری داشته باشند،امیدوارم دولت درکنار مراکز دانشگاهی تهران که بنظرم مناسبترین مکان درکنار مرکزتحقیقات دانشگاه آزاد درپونک یک مرکزتحقیقات ومرکزعلوم وفناوری هوش مصنوعی را در تهران بطور کامل با تمامی تاسیسات ووامکانات برای کسب دانش وآزمایشات علمی متخصصین ودانشجویان بعنوان مرکز تحقیقات و پژوهشهای هوش مصنوعی بمنظور حضورومکانی برای پژوهشی اساتید ومتخصصین ساکن تهران وحتی برای حضورودعوت ازمتخصصین ودانشمندان خارجی وجهان اسلام وجذب هرچه بیشتر متخصصان این دانش در جهان احداث نماییم قطعا هرچه بیشتر راین دانش سرمایه گذاری وتحقیق و پژوهش نماییم درآینده بازتاب،،استفاده وبرگشت سرمایه قابل توجه پچوکلانی را نصیب کشورمخصوصا کاربرد این دانش درکنار تکنولوژی‌های پهپادی،نظامی،علمی صنعتی و هسته ای،کشاورزی وتمامی علوم ورشته های دیگروافزایش وزن واقتذارهرچه بیشترکشورتاثیرعمیق وموثرخواهدداشت،آینه جهان خواه ناخواه دراختیاردارندگان ودانشمندان وکشورهای صاحب دانش بیشترهوش مصنوعی است که دهها برابر تکنولوژی اتمی قدرت واثردارد،امیدوارم ایران درآینده ازین دانش جانبخش وفوق راهبردی وفوق استراتژیک صاحب نام وجایگا برترینها باشد

    پاسخ