;
coinex

تویوتا از یک مدل هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها رونمایی کرد

تویوتا از مدل هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها رونمایی کرد. با این وجود طراحی اصلی خودروهای خودروساز مطرح ژاپنی به هوش مصنوعی سپرده خواهد شد.

پس‌ از شرکت‌هایی مانند BMW، آئودی و نیسان، تویوتا نیز به بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی روی آورد. از این‌رو این شرکت مطرح ژاپنی از مدل هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها رونمایی کرده است. اما هوش مصنوعی تویوتا از قابلیتی مانند تبدیل متن و کلمات به یک طرح کامپیوتری بهره می‌برد و برای سهولت در کار کافیست طرح اولیه نوشته شود.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای تویوتا به ایران تایید شد [+مشخصات و تصاویر مدل‌های وارداتی]

هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها توسط تویوتا معرفی شد

تویوتا معتقد است هوش مصنوعی در زمینه طراحی خودرو می‌تواند بسیار مفید باشد. ابزار جدید این کمپانی توسط انستیتوی تحقیقاتی موسوم به TRI توسعه یافته است. این ابزار یا به عبارت بهتر سیستم پیشرفته، از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند و در مراحل اولیه تولید یک مدل جدید به کمک طراحان می‌آید.

نکته جالب اینکه سیستم ابداعی تویوتا توانایی تبدیل کلمات به یک طرح کامپیوتری را دارد. به بیان دیگر، کافی است مهندسان اولویت‌های خود را از طریق کلمات وارد سیستم کنند تا طرح اولیه را تحویل بگیرند! پس از این کار، طراحان می‌توانند نسبت به رفع عیوب یا تکمیل طرح اقدام کنند.

هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها توسط تویوتا معرفی شد

سیستم ابداعی تویوتا با وجود پتانسیل‌های بسیار بالا، هنوز قادر نیست یک خودروی جدید را به‌طور کامل طراحی کند. اما این سیستم توانایی محاسبه ضریب درگ و ابعاد شاسی و لحاظ‌کردن آن‌ها در خلق طرح‌های اولیه را دارد. در طراحی یک خودرو، این فاکتورها از اهمیت زیادی برخوردار هستند و به‌طور مستقیم بر فاکتورهای دیگری مثل میزان مصرف سوخت یا انرژی، هندلینگ، ارگونومی و ایمنی تأثیر می‌گذارند.

از دید «آویناش بالاچاندران»، مدیر بخش HID از انستیتوی TRI، هوش مصنوعی مولد الهام‌بخش طراحان است، اما هنوز نمی‌تواند مهندسی پیچیده و اصول ایمنی پیشرفته را در طرح‌های نهایی لحاظ کند. وی اعتقاد دارد سیستم جدید ابداعی امکان ترکیب دانش سنتی مهندسان تویوتا و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها توسط تویوتا معرفی شد

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات سیستم جدید تویوتا شویم، باید بگوییم طراحان می‌توانند با درج عبارت «خودرویی با بدنه سیال، شبیه شاسی‌بلند و مدرن» در عرض چند ثانیه طرح اولیه مدلی مشابه را دریافت کنند. این طرح با مباحث آیرودینامیک در هماهنگی کامل خواهد بود. براساس مقاله‌ تحقیقاتی TRI، این مؤسسه بیشتر روی ضریب آیرودینامیک تمرکز کرده است. شاید بدانید این فاکتور ارتباط مستقیمی با برد حرکتی خودروهای برقی دارد.

تویوتا می‌گوید هوش مصنوعی مولد به این کمپانی کمک می‌کند خودروهای برقی خود را سریع‌تر و بهینه‌تر طراحی و تولید کند. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نیسان دیگر خودروساز ژاپنی است که از هوش مصنوعی درزمینه ارتقای آیرودینامیک محصولات خود کمک می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ مدل هوش مصنوعی مخصوص طراحی بدنه خودروها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر