;
coinex

فناوری جدید کمپانی Nyobolt برای شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه معرفی شد

کمپانی Nyobolt از تکنولوژی جدید خود برای شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه پرده برداشت. با این فناوری، مهم‌ترین دغدغه خودروهای برقی برطرف خواهد شد.

کمپانی Nyobolt که یک کمپانی انگلیسی است موفق شد به‌ یک فناوری خارق‌العاده و باورنکردنی دست یابد که بوسیله آن امکان شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه مهیا خواهد شد. مهم‌ترین دغدغه در تمامی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل، اتمام شارژ دستگاه است که در مواقعی شاید این اتفاق صدمات جبران‌ناپذیری برای افراد به جای گذارد.

نمونه این نگرانی را می‌توان در خودروهای الکتریکی نیز مشاهده کرد چرا که اتمام شارژ باتری این خودروها برای مالک خودرو عذاب‌آور است. اما حالا با فناوری شرکت Nyobolt این نگرانی برطرف شده و تنها با 6 دقیقه می‌توانید خودرو خود را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید: تصاویر خودرو برقی شیائومی در آزمایش جاده‌ای لو رفت [+عکس]

تکنولوژی شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه توسط کمپانی Nyobolt معرفی شد

انگلیسی نیوبولت (Nyobolt) خبر از رسیدن به تکنولوژی جدید و انقلابی داده که قادر است باتری خودروهای الکتریکی را ظرف مدت کمتر از 6 دقیقه شارژ کند. این کمپانی همچنین طرح مفهومی یک خودروی الکتریکی بر پایه اتومبیل لوتوس اکلیپس (Lotus Eclipse) را هم داده که از این سیستم شارژ فوق سریع بهره می‌برد.

این خودروی مفهومی، صد میلیمتر عریض‌تر و ۱۵۰ میلیمتر کشیده‌تر از خودروی لوتوس اکلیپس اصلی بوده و بدنه‌ای مجهز به فیبر کربن خواهد داشت. این خودرو همچنین از لاستیک‌های ۱۹ اینچی بهره برده و پانل سقف آن قابل باز شدن خواهد بود. سای شیواردی، مدیر عامل کمپانی نیوبولت، مدتی پیش در همین خصوص بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت:

اختراع جدید کمپانی نیوبولت می‌تواند نقش پررنگی در آینده صنعت خودروهای الکتریکی ایفا کند و به گسترش هرچه بیشتر آن‌ها کمک شایانی نماید. مهم‌ترین جامعه هدف این باتری‌های جدید، ۴۰ درصد از شهروندان کنونی انگلیسی هستند که نمی‌توانند خودرو الکتریکی خود را شبانه در منزل شارژ کنند!

تکنولوژی شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه توسط کمپانی Nyobolt معرفی شد

محققین مدت‌هاست که درصدد توسعه فناوری‌هایی هستند که بتوانند فرآیند شارژ باتری خودروهای الکتریکی را تسهیل کنند. باتری این دسته خودروها به دلیل نبود فناوری‌های شارژ سریع و فوق سریع، معمولا بزرگ، سنگین و گران‌قیمت هستند و در نتیجه آن‌ها نه تنها وزن اکثر خودروهای الکتریکی به بیش از دو تن می‌رسد؛ بلکه بسیاری افراد نیز قادر به خرید این دسته اتومبیل‌ها نخواهند بود!

علاوه بر این، ساخت این باتری‌های غول‌پیکر، فشار زیادی را هم به تامین‌کننده‌های مواد اولیه ساخت آن‌ها تحمیل خواهد کرد. خودروی الکتریکی نیوبولت، با هر بار شارژ کامل قابلیت پیمایش مسافت ۲۵۰ کیلومتری را داشته و نه تنها نسبت به نمونه‌های کنونی بهینه‌تر است، بلکه هزینه نگهداری پایین‌تری هم داشته و مصرف منابع اولیه گرانقیمت‌ را نیز کاهش خواهد داد.

خودروی الکتریکی Nyobolt به ادعای سازندگانش، وزنی نزدیک به یک تن داشته و از باتری‌هایی 35 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که شارژ آن‌ها در کمتر از شش دقیقه انجام خواهد شد. این زمان حدوداً نصف مدت زمان لازم برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی توسط سریع‌ترین شارژرهای کنونی است.

تکنولوژی شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه توسط کمپانی Nyobolt معرفی شد

قابلیت‌های برجسته شارژ سریع باتری جدید نیوبولت البته اصلا باعث کاهش عمر و دوام آن نشده؛ چراکه Nyobolt ادعا کرده پس از گذشت 2000 چرخه شارژ سریع، این باتری‌ها همچنان بدون افت در عملکرد و شارژدهی اولیه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به این ترتیب، این باتری‌ها را از هم‌اکنون می‌توان جایگزین‌هایی فوق سبک و بسیار بهینه برای باتری‌های کنونی توصیف کرد.

علاوه بر این، تکنولوژی ساخت و شارژ باتری که توسط این کمپانی اختراع شده، تنها مختص نمونه‌های کوچک نبوده و می‌تواند در ساخت باتری‌های بزرگ‌تر هم به کار گرفته شود.

به بیان دیگر، پس از ساخت شارژرهای یک مگاواتی، می‌توان به کمک آن‌ها باتری‌های بزرگ‌تری نظیر نمونه‌های به کار رفته در خودروهای الکتریکی لوکس، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها را نیز به‌سرعت شارژ کرد.

مدیرعامل کمپانی Nyobolt ادعا کرده که مهندسین این شرکت توانسته‌اند چالش بسیار مهمی در طراحی و ساخت باتری‌های الکتریکی را از سر راه برداشته و گامی بلند را در مسیر طراحی باتری‌های سبک، بادوام و با شارژ بسیار سریع بردارند.

به گفته شیواردی، تاکنون امکان ساخت باتری‌های سبک با شارژ سریع بدون فدا کردن عمر باتری میسر نبوده است. به همین جهت در تمامی خودروهای برقی کنونی شاهد استفاده از باتری‌هایی سنگین و گرانقیمت هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ معرفی تکنولوژی شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه توسط کمپانی Nyobolt چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چون در مورد شیوه عملکردش توضیح نداده احتمالا باواقعیت فاصله داشته باشه…

    پاسخ