;
coinex

احراز هویت صرافی رمزارزی کوکوین اجباری شد؛ کاربران ایرانی به فکر جایگزین باشند!

احراز هویت صرافی رمزارزی کوکوین اجباری شد. این صرافی در شمار محبوب‌ترین‌ صرافی‌ها برای کاربران ایرانی است و میلیون‌ها دلار سرمایه ایرانی در آن جای گرفته است.

احراز هویت صرافی رمزارزی کوکوین اجباری شد. صرافی کوکوین طی خبری اعلام کرد جهت پاسخگویی به الزامات نظارتی و قوانین مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال، سیستم احراز خود را فعال کرده و همه سرمایه‌گذاران باید تا 24 تیرماه مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنند. اما علت اجباری شدن احراز هویت در دومین صرافی رمزارزی بزرگ جهان چیست؟

بیشتر بخوانید: بزرگترین صرافی رمزارزی جهان به دوبی مهاجرت می‌کند!

احراز هویت صرافی رمزارزی کوکوین اجباری شد

با اجباری شدن احراز هویت در کوکوین همه کاربران باید احراز هویت خود را تا۲۴ تیر کامل کنند. کوکوین (KuCoin)، یک صرافی ارز دیجیتال مطرح است که بسیاری از کاربران ایرانی در این صرافی به معامله می‌پردازند. این صرافی، از تاریخ 15 جولای شروع به اجرای فرآیند شناسایی مشتریان (KYC) الزامی برای تمامی مشتریان خود خواهد کرد. این تصمیم به منظور بهبود پایبندی به الزامات قانونی است.

بعد از تاریخ ۲۴ تیر ۱۴۰۲ امکان واریز به کوکوین برای کاربران احراز هویت‌نشده وجود نخواهد داشت، اما امکان برداشت همچنان وجود دارد. همچنین کاربران سابق صرافی کوکوین نیز که قبل از ۱۵ جولای ثبت‌نام کردند یا خواهند کرد، پس‌از ۱۵ جولای مجبور به احراز هویت هستند تا بتوانند واریز خود را انجام دهند.

به گفته جانی لیو، مدیرعامل کوکوین، به نقل از (cointelegraph)، با اجرای این فرآیند، کوکوین قصد دارد تا شناسایی و احراز هویت مشتریان خود را انجام دهد، اجباری شدن احراز هویت در کوکوین به منظور پاسخگویی به الزامات نظارتی و قوانین مربوط به صنعت رمزارزها است.

تا از تاریخ 15 جولای(ا۲۴ تیر)، صرافی رمزارز کوکوین (KuCoin) قصد دارد فرآیند شناسایی مشتریان (KYC) را برای همه کاربران خود الزامی کند. طبق اعلامیه اپراتور صرافی، کاربران برای دسترسی کامل به محصولات و خدمات کوکوین باید فرآیند KYC را تکمیل کنند، در غیر این صورت با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند شد.

احراز هویت صرافی رمزارزی کوکوین اجباری شد

اگر فرآیند KYC تکمیل نشود، کاربران تنها قادر خواهند بود سرویس‌هایی مانند خرید و فروش در بازار فروش فعلی (spot trading), فروش در معاملات آتی (futures trading deleveraging), فروش در معاملات سوداور با اعتبار اضافی (margin trading deleveraging), واگذاری در «سودآور» (earn) و خریداری صندوق‌های معاملاتی (ETF) را استفاده کنند. کاریران قادر به واریز وجه به صرافی نخواهند بود، اما قادر به برداشت خواهند بود.

اجباری شدن احراز هویت در کوکوین برای اجرای فرآیند KYC نیز به دلیل تنش‌های نظارتی در ایالات متحده اتخاذ شده است. صرافی رقیب کوکوین، یعنی بایننس (Binance)، که به تازگی توسط کمیسیون معاملات آتی (Commodity Futures Trading Commission) ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است، در این بررسی، نظارتگر گفت که بایننس سیاست‌ها و روش‌های ویژه‌ای طراحی کرده است تا به مشتریان VIP کمک کند تا از کنترل‌های پایه‌گذاری شده بر اساس آدرس IP و اسناد KYC دور بزنند و اجتناب کنند.

علت اجباری شدن احراز هویت کوکوین چیست؟

کوکوین (KuCoin) همچنین یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان با حجم معاملات بالا است. طبق داده‌های (CoinGecko)، در زمان نوشتن این خبر، حجم معاملات روزانه کوکوین حدود 540 میلیون دلار بوده و بیش از 8 میلیون بازدید ماهانه دارد. به عنوان مقایسه، صرافی معروف کریپتوکارنسی مستقر در ایالات متحده به نام کراکن (Kraken) در ماه حدود 5 میلیون بازدید دارد و معاملات روزانه ارزهای رمزی به ارزش حدود 380 میلیون دلار را انجام می‌دهد. صرافی‌های رمزارز دیگری همچنین در دستور کار خود افزایش سیاست‌های KYC را اعلام کرده‌اند.

در ماه می، صرافی بایت (Bybit) امکان برداشت بیش از 20,000 تتر USDT به کاربران بدون KYC را محدود کرد. در عین حال، جنایتکاران سایبری از الزامات KYC سوءاستفاده کرده‌اند و گزارش می‌شود که حساب‌های کریپتویی که هک شده و تأیید شده‌اند را در دارک‌نت (Darknet) با قیمت 30 دلار به فروش می‌رسانند.

صرافی KuCoin بلافاصله به درخواست Cointelegraph برای اظهارنظر در مورد اینکه آیا سیستم جدید KYC برای همه کاربران و جزئیات مربوط به الزامات KYC فعلی آن اعمال می شود یا خیر، پاسخ نداد. به‌روزرسانی جدید KYC بر تعداد قابل توجهی از کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. KuCoin می گوید تا جولای 2022 بیش از 20 میلیون حساب کاربری در پلتفرم خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ اجباری شدن احراز هویت صرافی رمزارزی کوکوین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر