coinex
راهنمای خرید تکراتو

مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار؛ کدام سیستم‌عامل غریزی‌تر محسوب می‌شود؟

یک تحقیق جدید به سراغ مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار رفته تا مشخص شود که کدام سیستم‌عامل موبایل غریزی‌تر از دیگری است.

براساس داده‌های تازه منتشر شده از سمت وبسایت Greensmarthphone که به مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار پرداخته است، مشخص شد که سیستم‌عامل اندروید غریزی‌تر از iOS است.

نتایج این تحقیق براساس میزان جست‌وجوی کاربران درون این سیستم‌عامل‌ها برای آموزش و روش یادگیری برخی امکانات در آنها گرفته شده و مشخص شده است که کاربران iOS به‌دلیل عدم سهولت کار در برخی ویژگی‌ها مانند اسکرین‌شات، اشتراک موقعیت مکانی و بسیاری کاربرد دیگر نسبت‌به اندروید در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: گوگل لوگوی اندروید را آپدیت می‌کند [+عکس]

مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار

یک گزارش در وبسایت Greensmarthphone منتشر شده که از مشکلات کمتر کاربران در استفاده از قابلیت‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید در مقایسه با iOS خبر می‌دهد. این گزارش داده‌های موتور جستجوی کاربران در هر دو گروه را مقایسه کرده و متوجه شده اندرویدی‌ها خیلی کمتر برای استفاده از قابلیت‌هایی مانند اسکرین‌شات یا اشتراک موقعیت مکانی، سرچ کرده‌اند.

مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار

بسیاری عقیده دارند استفاده از یک رابط کاربری باید آسان و تقریباً غریزی باشد. کاربران باید بتوانند موارد ساده و روزمره مورد نیاز خود را در عرض چند ثانیه و بدون نیاز به گشتن میان منوهای پیچیده پیدا کنند و تعامل غریزی‌تری با سیستم‌عامل داشته باشند.

بر اساس داده‌هایی که به تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد کار با سیستم‌عامل اندروید نسبت به iOS اپل غریزی‌تر بوده و کاربران با مشکل کمتری برای یافتن قابلیت‌های ساده روبرو بوده‌اند. کاربران iOS در آمریکا برای یافتن قابلیت‌های ساده تا 350 هزار بار جستجو کرده‌اند که 58 درصد از کاربران اندرویدی بیشتر است.

برای مثال، کاربران گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل iOS تا 6 برابر بیشتر از اندرویدی‌ها «نحوه پاک کردن همه فایل‌ها و تنظیمات» را سرچ کرده‌اند. نظرسنجی 12 عملیات معمول را مورد نظر قرار داده و اندروید توانسته در 10 مورد از آن‌ها از iOS عملکرد بهتری داشته باشد.

مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار

در این بین اندروید در دو بخش نحوه گرفتن اسکرین‌شات و خواندن کد QR از iOS شکست خورده است. باید به این نکته اشاره کنیم که تعداد کاربران اندروید و iOS در آمریکا تقریبا مساوی است و با این حال، تعداد جستجو برای انجام کارهای ساده در iOS تا 58 درصد بیشتر بوده است.

در نظر داشته باشید نمی‌توان با این نظرسنجی برتری یک سیستم‌عامل نسبت به دیگری را تایید کرد. باید گفت اندروید قابلیت انعطاف بیشتر و رابط کاربری غریزی‌تری دارد اما iOS از نظر سرعت و امنیت از رقیب خود بهتر است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ مقایسه اندروید و iOS از نظر سهولت کار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهرا ع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتر اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .

    پاسخ