coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌ ؛‌ تولید زیر 100 هزار دستگاه به درد نمی‌خورد!

اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌ در شرایطی صادر شد که نیاز بازار به افزایش تیراژ تولید بیش‌از پیش افزایش یافته است. اما آیا خودروسازان خصوصی می‌توانند به این تیراژ برسند؟ و سوال مهمتر اینکه نرسیدن به این تیراژ چه عواقبی برای خصوصی‌ها دارد؟

در اخبار شنیده بودیم که شرکت خودروسازی کرمان موتور توانسته رکوردی جدیدی در تولید خودرو روزانه ثبت کند و از این حیث فعلاً رتبه یک را دارد. اما دیگر خودروسازان چه؟ اهمیت این سوال از اینجاست که اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌ صادر شده و به نوعی وزارت صمت با تحت‌فشار قراردادن شرکت‌های مونتاژکار خصوصی قصد دارد آمار تولید خودرو کشور را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: صادرات خودروهای ایرانی با تقویت قطعات ایمنی ؛ مردم الجزایر و ونزوئلا مهمترند!

اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌

بر اساس شنیده‌ها دفتر صنایع خودرو که متولی حمایت از تولید است بیشتر تفکر حذف شرکت‌های مونتاژکننده خودرو را دارد. یا اینکه آنها باید بتوانند به استانداردهای مدنظر برسند. از نظر متولی این دفتر تیراژ تولید زیر 100هزار دستگاه به درد نمی‌خورد. نهایت اینکه تولید مدیران خودرو، کرمان موتور و گروه بهمن مطلوب هست هر چند که باید میزان تولید خود را به 100 هزار دستگاه در سال برسانند، در غیر این صورت تولید بصورت مونتاژی به درد نمی‌خورد.

در صورت صحت این گفته‌ها به نظر می‌رسد که خودروسازان بخش خصوصی علی‌الخصوص آنها که تازه به عرصه تولید وارده شده و یا آن دسته از تولیدکنندگانی که از دیرباز بوده‌اند و تیراژهای بالایی ندارد، باید تکیلف خود را روشن بدانند. از یک منظر این برخلاف اصل مانع زدایی از تولید هست و در واقع حکم مانع‌زدایی دارد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که وزارت صمت می‌خواهد با توجه به شرایط موجود، سرعت توسعه این بخش از تولیدکنندگان را افزایش بدهد.

اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌

البته شاید وزارت صمت قصد دارد پروژه ادغام و استفاده از پلتفرم مشترک را بار دیگر به طور جدی دنبال و پیگیری می‌کند. پروژه‌ای که شهریورماه سال گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی و رونمایی شد اما بنا به دلایلی متوقف ماند.

در این شرایط بدون تردید متولیان برای اینکه بتوانند مانع از تلاطم و آشفتگی بازار خودرو شوند، حساب ویژه‌ای روی واردات باز کرده‌اند.

در واقع علاوه بر خودروهای صفر کیلومتر، خودروهای کارکرده نیز برای کنترل شرایط وارد بازار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این خودروها به سرعت با استقبال مردم مواجه شوند. در این صورت مونتاژکاران قطعاً برای ادامه حیات و کسب و کار خود باید به فکر راهکارهای جدید باشند.

حالا به نظر می‌رسد با مهیا شدن تدریجی شرایط، قرار است که مونتاژکاران وارد مرحله جدیدی بشوند. اینکه تا چه اندازه بتوانند خود را با وضعیت جدید وفق بدهند در آینده مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اولتیماتوم وزارت صمت به خودروسازان خصوصی‌ هستند، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر