coinex
راهنمای خرید تکراتو

نخستین موتور خودرو آمونیاک‌سوز جهان معرفی شد؛ پایانی بر عصر خودروهای برقی؟

نخستین موتور خودرو آمونیاک‌سوز جهان رونمایی شد. چینی‌ها بازهم پا را فراتر گذاشته و از تکنولوژی خودروهای برقی عبور کرده تا نسل بعدی موتورهای خودرو را توسعه دهند.

چینی‌ها نخستین موتور خودرو آمونیاک‌سوز جهان را معرفی کردند. با این موتورهای جدید می‌توان پایان عصر خودروهای برقی را اعلام کرد. باوجود اینکه صنعت خودرو در جهان در حال گسترش است و شرکت‌های تولیدکننده روز‌به‌روز تکنولوژی‌های جدید خود را ارائه می‌دهند، چین پا را فراتر گذاشته و موتور خودرو آمونیاک‌سوز را ساخته که هم آلایندگی کربنی بسیار پایینی دارد و هم از منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود. افزون براین موارد، وابستگی خودرو به سوخت‌های نفتی نیز به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: فناوری جدید کمپانی Nyobolt برای شارژ خودرو برقی زیر 6 دقیقه معرفی شد

نخستین موتور خودرو آمونیاک‌سوز جهان توسط چین معرفی شد

صنعت خودرو بیش از یک قرن به نفت متکی بوده و اکنون نیز نوبت خودروهای برقی است. شرکت‌هایی مانند تسلا بیشتر و بیشتر خودروهای برقی می‌سازند و سهم بازار آنها در حال افزایش است.

اما بر اساس اعلام Gizmochina ظاهراً دانشمندان چینی موتور جدیدی برای خودروها عرضه کرده‌اند که به جای بنزین از آمونیاک به عنوان سوخت خودرو استفاده می‌کند. به عبارت دیگر گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) اولین موتور خودرو آمونیاک سوز را روانه بازار کرده است.

نخستین موتور خودرو آمونیاک‌سوز جهان توسط چین معرفی شد

این موتور توسط مرکز تحقیق و توسعه GAC ساخته شده و می‌تواند از آمونیاک مایع به عنوان سوخت خودرو استفاده کند. آمونیاک یک سوخت جایگزین برای وسایل نقلیه بوده و آلاینده کربنی بسیار کمی دارد و از منابع تجدید پذیر تولید می‌شود.

با این حال آمونیاک به دلیل سمی بودن و قابلیت اشتعال کم کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما مهندسان گروه خودروسازی GAC می‌گویند که موتور آن بر این چالش‌ها غلبه کرده و تا 90 درصد آلایندگی کربن کمتری در مقایسه با سوخت‌های معمولی دارد.

البته این موتور هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و هنوز مشخص نیست چه زمانی روی شاسی خودروها سوار خواهد شد. GAC می گوید که یک موتور 2.0 لیتری ساخته است که می‌تواند از آمونیاک مایع به عنوان سوخت استفاده کند. توان این موتور برابر 120 کیلووات عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین موتور خودرو آمونیاک‌سوز جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر