;
coinex

کانادا برای متقاضیان کار ویزای دیجیتال دورکاری صادر می‌کند

کانادا به‌منظور ارائه ویزای دیجیتال دورکاری برای امرار معاش، در حال توسعه استراتژی «دیجیتال نومد» بوده که طبق آن متقاضیان تا شش ماه مجوز زندگی و کار دارند.

در بیانیه مطبوعاتی دولت کانادا ذکر شده که طی ماه‌های آتی، بخش مهاجرت، پناهندگان و شهروندی این کشور با شرکای دولتی و خصوصی خود به‌منظور موفقیت سیاست‌های جدید خود جهت جذب دورکاران دیجیتالی ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد.

طبق اعلام «شان فریزر»، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، هدف از اجرای طرح اعطای ویزای دیجیتال دورکاری در حقیقت تأمین نیروی کار ماهر در این کشور خواهد بود.

همچنین دولت کانادا از دو طرح دیگر هم را برای شکار استعدادهای خارجی رونمایی کرده است. نخستین طرح به صنعت فناوری اختصاص دارد. طبق آن تا پایان سال 2022 میلادی دولت کانادا یک طرح جدید را جهت «کشف برخی از بااستعدادترین افراد جهان که توانایی کار در شرکت‌های فناوری به کانادا را دارند»، اجرایی خواهد کرد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا تعهد داده که این برنامه، مشاغل مورد تقاضا که فعلا مشخص نشده‌اند را هدف قرار دهد. طرح دوم، هم درواقع یک طرح مجوز کار برای آمریکایی‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دستمزد شگفت‌انگیز کارمندان مسلط به ChatGPT در آمریکا

برنامه اعطای ویزای دیجیتال دورکاری کانادا

با وجود اینکه جزئیات این طرح فعلاً در مرحله بررسی قرار دارد اما طبق قوانین مهاجرتی کنونی کانادا، یک متقاضی ویزای دیجیتال دورکاری که از سوی یک شرکت خارجی استخدام خواهد شد، صرفاً به ویزای توریستی نیاز دارد تا برای مدت حداکثر شش ماه برای هربار تقاضای ویزا به کانادا سفر کند.

در طرح جدید کانادا عدم تعیین حداقل دستمزد برای صدور چنین مجوزی، این طرح را به یکی از ساده‌ترین طرح‌های دورکاری در جهان مبدل ساخته است. براساس اعلام وزیر مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیان دورکاری که از سوی یک شرکت کانادایی پیشنهاد کار دارند، با درخواست مجوز کار موقت امکان ماندگاری برای مدت طولانی‌تری در کانادا را دارد.

ویزای دیجیتال دورکاری

بنابراین توریست‌ها در شهرهای پرجمعیتی همچون تورنتو و ونکوور امکان لذت بردن از و تفریحات شبانه پرهیاهو در مراکز مختلف این کشور را خواهند داشت.

در همین راستا نشریه Solopress در اوایل امسال طی گزارشی، تورنتو را به عنوان هشتمین شهر برتر جهان برای کارمندان دورکار معرفی کرده است. در این شهر هزینه دفاتر مشترک کاری در ماه حدود 135 یورو و سرعت اینترنت در شهر 19 مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

همچنین همه مناطق در کانادا به جز روستاهای دورافتاده امکان دسترسی به اینترنت و امکانات رفاهی را دارند، لذا متقاضیان ویزای دیجیتال دورکاری در کانادا گزینه‌های فراوانی را در برابر خود می‌بینند. آن‌ها به‌منظور پر کردن وقت خود در خارج از دفتر نیز مشکلی روبرو نخواهند بود.

کانادا با وجود قله‌های مرتفع، آبشارها و دریاچه‌های یخبندان، هیچ کمبودی از نظر زیبایی‌های طبیعت ندارد. علاقمندان به طبیعت در کانادا با انتخاب‌های متنوعی، از پیاده‌روی در رشته کوه‌های راکی و کایاک‌سواری در امتداد سواحل ناهموار نوا اسکوشیا گرفته تا تماشای حیات‌وحش در پارک‌های ملی مانند بنف و جاسپر روبرو هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ویزای دیجیتال دورکاری کانادا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر