;
coinex

مقایسه درآمد و پرداختی شرکت‌های بزرگ به ازای هر ساعت از کار کامندان ؛ استثمار مدرن!

یک موسسه تحقیقاتی اخیراً به مقایسه درآمد و پرداختی شرکت‌های بزرگ پرداخته که حاکی از پرداخت مبالغ کمی از درآمدهای این شرکت‌ها و نوعی استثمار مدرن است.

به‌تازگی مطالعاتی انجام گرفته که حاکی از درآمد هنگفت شرکت‌های بزرگ از هر ساعت فعالیت نیروهای خود بوده و در طرف مقابل میزان بسیار اندکی از این درآمد سرشار را به کارمندان خود اختصاص می‌دهند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مانند اپل، گوگل، سامسونگ، تسلا، مایکروسافت و… درحال‌حاضر ده‌ها هزار کارمند در اختیار دارند و با استخدام این حجم از نیروها، نقش بسیاری در کاهش بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند. بااین‌حال باید اشاره داشت که این شرکت‌های بزرگ، به هیچ عنوان استخدام این میزان از نیروها را از سر حسن‌نیت و علاقه به آن‌ها انجام نمی‌دهند بلکه به نوعی با مقایسه درآمد و پرداختی شرکت‌های بزرگ متوجه بهره‌برداری از این کارمندان می‌شویم و لذا از این راه درآمد شگفت‌انگیزی را کسب می‌کنند.

براساس گزارش Gizmochina، این بررسی جدید حاکی از آن است که شرکت‌های بزرگی مانند نتفلیکس، اپل، گوگل، اسپاتیفای، متا، مایکروسافت، سامسونگ، تسلا، آمازون و… از هر ساعت کار هرکدام از کارمندان خود درآمد عظیمی را کسب می‌کنند بااین‌حال قسمت زیادی از آن‌ها تنها کسر کوچکی از این درآمد حاصله را با کارمندان خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: دستمزد شگفت‌انگیز کارمندان مسلط به ChatGPT در آمریکا

مقایسه درآمد و پرداختی شرکت‌های بزرگ

در این بررسی میزان درآمد و پرداختی‌های بیش از 200 شرکت بزرگ حوزه فناوری در سال 2022 مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش بیانگر آن است که علیرغم تمام تصورات هم اکنون اپل، دارای بیشترین میزان درآمد از هر ساعت فعالیت هر کارمند خود نبوده؛ بلکه این عنوان به شرکت نتفلیکس اختصاص دارد. در حالی که در این گزارش میزان درآمد دو شرکت اپل و نتفلیکس حدوداً یکسان بوده اما کاملاً قابل مشاهده است که اپل صرفاً چیزی در حدود نیمی از پرداختی نتفلیکس را به کارمندان خود اختصاص می‌دهد.

بنابراین باید اعلام کرد که سود اپل از هر ساعت کار کارمندان خود به مراتب بیشتر از نتفلیکس است. نتفلیکس هم‌اکنون چیزی در حدود 12800 کارمند دارد و لذا آن‌ها به طور متوسط در هر ساعت چیزی در حدود 24 میلیون دلار درآمد برای این شرکت ایجاد می‌کنند.

مقایسه درآمد و پرداختی شرکت‌های بزرگ

طی این گزارش ذکر شده است که نتفلیکس درحال‌حاضر به ازای هر ساعت کار هرکدام از کارمندان خود درآمد 1319 دلاری به‌دست می‌آورد و تنها 107.7 دلار از این درآمد را به صورت ساعتی به کارمندان خود اعطا می‌کند. در این رده‌بندی اپل در جایگاه دوم دیده می‌شود و درآمد 1284 دلاری از هر ساعت فعالیت هر کارمند خود کسب می‌کند.

از طرفی اپل چیزی در حدود 164 هزار کارمند دارد و آن‌ها صرفاً به ازای هر یک ساعت برای این شرکت درآمد هنگفت 70 میلیون دلاری رقم می‌زنند. در عوض اپل به صورت متوسط به هرکدام از کارمندان خود به ازای یک ساعت کار تنها 45 دلار پرداخت می‌کند. در قسمت دیگری از این گزارش ذکر شده که گوگل بیشترین میزان حقوق پرداختی به ازای یک ساعت کار را در بین شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی پرداخت می‌کند و به طور میانگین به کاربران خود ساعتی 158 دلار اختصاص می‌دهد. این میزان برای شرکت متا هم 156 دلار عنوان شده است. از طرفی آمار و اطلاعات مشابه مربوط به دیگر شرکت‌های حوزه فناوری در تصویر بالا دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مقایسه درآمد و پرداختی شرکت‌های بزرگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر