;
coinex

حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی مشروط به اخذ رضایت والدین شد!

قانون جدیدی در فرانسه تصویب شده که طبق آن حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منوط به تایید سن کاربران و رضایت والدین برای افراد زیر 15 سال شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از فرانس 24، این قانون جدید فرانسه درواقع بخشی از مجموعه اقدامات اخیر دولت جهت کاهش زمان حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی و محافظت از آن‌ها در برابر آزار و اذیت سایبری و سایر جرایم است. قانون‌گذاران در تدوین این قانون به هرزه‌نگاری‌ها تا تعقیب سایبری، استاندارد‌های زیبایی دست نیافتنی و جلب توجه و ماهیت اعتیادآور سکوها، دارای خطر خاص برای جوانان توجه داشته‌اند.

قانونگذاران بر این عقیده هستند که مقررات موجود که بیشتر بر جمع‌آوری داده‌های شخصی تمرکز داشته‌اند، لذا تأثیری بر دسترسی کودکان به رسانه‌های اجتماعی نگذاشته‌اند. در ماه مارس، اقداماتی جهت مبارزه با قرارگیری بیش از حد کودکان در معرض نمایشگر‌ها هم در مجلس آغاز شد. در همین راستا طبق انتظارات هفته آینده، وزیر بارو از لایحه‌ای تحت عنوان «ایمن سازی و تنظیم فضای دیجیتال» دفاع خواهد کرد.

همچنین قانون‌گذاران فرانسوی به‌تازگی لایحه دیگری را به‌منظور حفاظت از حقوق تصویر کودکان در برابر سوء استفاده والدین در شبکه‌های اجتماعی ارائه کردند که فعلاً به قانون تبدیل نشده است.

بیشتر بخوانید: حتی آمریکایی‌ها هم از کیفیت اینترنت خود راضی نیستند!

مشروط شدن حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی

در همین راستا، «ژان نوئل بارو»، وزیردیجیتال به قانونگذاران مجلس اعلام کرد: «این قانون در اسرع وقت اعمال خواهد شد. اما تاریخ دقیق اجرایی شدن لایحه تأیید سن، پس از تصویب سنا در روز پنجشنبه همچنان نامشخص است، زیرا تاریخ خاصی تعیین نشده است و کمیسیون اروپا هنوز آن را بررسی نکرده است که آیا با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد یا خیر. سپس سایت‌ها یک سال فرصت خواهند داشت تا با این خط مشی برای مشترکین جدید مطابقت داشته باشند و دو سال دیگر برای اعمال الزامات برای کاربران فعلی فرصت دارند.»

آنطور که قوانین تعیین کرده‌اند سایت‌ها برای افراد زیر 13 سال در فرانسه بسته هستند. بااین‌حال با توجه به اینکه تعدادی از کاربران از سن هشت سالگی ثبت نام خواهند کرد، براساس گزارش کمیسیون ملی فناوری و آزادی فرانسه (CNIL)، بیش از نیمی از کودکان 10 تا 14 ساله از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی همچون اسنپ چت و اینستاگرام بهره خواهند برد. قانون جدید صراحتاً سایت‌ها را موظف به بهره‌گیری از راه‌حل‌های فنی که مطابق با دستورالعمل‌های تنظیم‌کننده فرانسوی آرکام  هستند، تأییدیه والدین یا قیم کاربر را در صورتی که زیر 15 سال سن داشته باشند، دریافت کنند.

حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی
حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی

شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی که این قانون را رعایت نکنند، تا 1 درصد از درآمد جهانی خود را جریمه می‌شوند. این قانون همچنین به والدین اجازه خواهد داد تا درخواست تعلیق حساب‌های مخصوص فرزندان زیر 15 سال خود را داشته باشند و سایت‌ها را موظف به ارائه ابزار‌هایی برای محدودسازی زمان حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی خواهند بود.

«لوران مارکنجلی»، به‌عنوان قانونگذار رهبر این اقدام، روز چهارشنبه اذعان داشت که تلاش‌ها برای پایان دادن به نگرانی‌های مربوط به ایمنی کودکان در فضای مجازی کافی نخواهد بود. وی همچنین خواهان پیشرفت در فناوری تایید سن به صورت آنلاین و سرمایه‌گذاری عظیمی در آموزش دیجیتال برای والدین، کودکان و معلمان شد.

بیشتر بخوانید: 

 

دیدگاه شما در خصوص محدودیت‌های حضور کودکان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر