;
coinex

نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT رسما معرفی شد [+عکس]

نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT رونمایی شد. این دوچرخه توانایی افزایش مهارت و دانش دوچرخه‌سوار در مواقع مختلف را دارد.

نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT توسط شرکت چینی سازنده دوچرخه برقی Urtopia رونمایی شد. شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که بتوان قابلیت‌های هوش مصنوعی را در وسایل نقلیه به‌خصوص دوچرخه ایجاد کرد. مدل هوش مصنوعی شرکت OpenAI می‌تواند توانایی‌های خود را در اختیار دوچرخه‌‌سوار قرار دهد و سطح جدیدی از دوچرخه‌سواری را به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خودش را می‌سازد؛ رقابت با AWS داغ‌تر می‌شود

نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT رونمایی شد

شرکت چینی سازنده دوچرخه برقی Urtopia در رویداد Eurobike 2023 از محصول انقلابی خود رونمایی کرد که اولین دوچرخه برقی جهان با پشتیبانی از ChatGPT است. هوش مصنوعی شرکت OpenAI به‌عنوان یک دستیار صوتی به این محصول اضافه شده و سطح جدیدی از امکانات را در دسترس دوچرخه‌سواران قرار می‌دهد.

یک مدل آزمایشی از این محصول در این رویداد به نمایش گذاشته شد که نحوه ادغام ChatGPT و عملکرد آن در دوچرخه برقی را نشان می‌داد. در این مدل آزمایشی، کاربر می‌تواند با فشاردادن دکمه‌ای که روی سمت چپ فرمان قرار گرفته است، دستیار صوتی ChatGPT را فعال کرده و گفت‌وگویی را درباره مزایای بی‌شمار دوچرخه‌سواری آغاز کند.

نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT رونمایی شد
نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT

دستیار صوتی ChatGPT پاسخ‌های آموزنده‌ای را (از مزایای تناسب اندام گرفته تا اطلاعات مربوط به پایداری محیطی) ارائه می‌کند و تجربه و دانش دوچرخه‌سوار را همراه با حرکت افزایش می‌دهد.

Urtopia در تلاش است تا بتواند نسخه آماده دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT خود را به بازار عرضه کند. درحالی‌که زمان عرضه و همچنین جزئیات مربوط به قیمت آن هنوز فاش نشده است، این محصول خلاقانه پتانسیل قابل‌توجهی برای جامعه دوچرخه‌سواری و فراتر از آن ایجاد می‌کند.

علاوه بر ChatGPT، این دستگاه ویژگی‌های پیشرفته دیگری نیز دارد. با کمک GPS می‌توان از طریق دوچرخه به‌سادگی مسیریابی کرد و همچنین ابزارهای ایمنی که برای آن فراهم شده است، تجربه‌ای ایمن و لذت‌بخش را تضمین می‌کنند. علاوه‌براین، دوچرخه می‌تواند به کاربر گزارشی از نحوه پیشرفت او ارائه کند و برای ارائه اطلاعات بیشتر، با پلتفرم‌های خارجی مانند Apple Health و Strava یکپارچه شود.

Urtopia همچنین در این رویداد از دوچرخه برقی فیوژن نیز رونمایی کرده است. این دوچرخه با همکاری طراح مشهور «هارتموت اسلینگر» ساخته شده که به‌دلیل کارش روی طراحی زبان Snow White اپل شناخته می‌شود. دوچرخه برقی فیوژن با قاب فیبر کربن سبک‌وزن خود، ظرافت و کارایی خیره‌کننده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره‌ نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر