;
coinex

آمریکا با سلاح جدید خود به جنگ تکنولوژی فضایی روسیه و چین می‌رود

آمریکا قصد دارد این بار طور دیگری به جنگ روسیه و چین برود. سلاح جدید آمریکا نوعی دستگاه پارازیت انداز است که بر روی تریلرهای چرخدار نصب می‌شوند.

Meadowlands  نام سلاحی است که ایالات متحده برای مبارزه با فناوری فضایی و ماهواره‌ای چین و روسیه راه‌اندازی کرده است. این سلاح توسط شرکت صنایع جنگ افزاری L3Harris Technologies ساخته شده و قرار است در سال 2024 از آن بهره‌برداری شود.

 

بیشتر بخوانید: جنگنده ایرانی کوثر به زودی جایگزین اف 5 خواهد شد [+عکس]

دستگاه پارازیت‌انداز الکترونیکی قابل‌حمل؛ سلاح جدید آمریکا

براساس گزارش بلومبرگ، این دستگاه‌های پارازیت‌انداز به‌صورت دیش‌های ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را روی تریلرهای چرخدار نصب کرد. مقامات نیروی فضایی ایالات‌متحده قصد دارند حداکثر 30 دستگاه از آن تولید کنند.

فرماندهی سیستم‌های فضایی در بیانیه‌ای توضیح داد: «مشکلاتی که در طول آزمایش با آن‌ها مواجه بودیم، برطرف شده‌اند و این فناوری درحال حرکت به‌سمت آزمایش نهایی خود است.» او همچنین گفت مشکلات فنی قبلی به‌خاطر چالش‌های غیرمنتظره‌ای پیش آمده است که در آن‌ها باید قطعات فرعی را به‌طور پیچیده‌ای بازسازی می‌کردند.

آمریکا سال آینده میلادی با یک سلاح جدید، سیگنال ماهواره‌های روسیه و چین را مسدود می‌کند

این برنامه درحالی اعلام شده که براساس ارزیابی سالانه تهدیدات دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، چین دارای سلاح‌هایی است که برای حمله به ماهواره‌های ایالات‌متحده و متحدانش طراحی کرده.

مقامات همچنین اضافه کردند که سیستم پارازیت‌انداز جدید آن‌ها زباله فضایی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند انرژی خود را از ماهواره‌های ارتباطی دریافت کند. برآورد شده که پروژه Meadowlands حدود 219 میلیون دلار برای ایالات‌متحده هزینه به‌همراه داشته است و یک نسخه ساده‌تر از سیستم قبلی که اوایل سال 2020 عملیاتی شد، محسوب می‌شود.

در انتهای این گزارش به مصاحبه‌ای از سرلشکر «گرگوری گانیون»، معاون عملیات فضایی، برای اطلاعات در نیروی فضایی ایالات‌متحده آمریکا اشاره شده است که در آن می‌گوید تقریباً نیمی از 700 هزار ماهواره چین برای سنجش از راه دور، اطلاعات، نظارت و شناسایی استفاده می‌شود.

او گفته است: «ماهواره‌های روی مدار آن‌ها می‌توانند ما را ردیابی کنند، ما را حس کنند، ما را ببینند، می‌توانند اطلاعات را به شبکه خود متصل کنند و اکنون می‌توانند ایالات‌متحده را به‌گونه‌ای که تاکنون ندیده‌ایم یا مجبور به مقابله با آن نشده‌ایم، در معرض خطر قرار دهند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سلاح جدید آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر