coinex
راهنمای خرید تکراتو

مهاجرت گسترده به Bluesky پس از توییت ایلان ماسک ؛ ترافیک بلواسکای رکورد زد

طبق آمارهای بلو اسکای، این شبکه اجتماعی که رقیب توییتر نیز محسوب می‌شود، پس از توییت ایلان ماسک ، ترافیک آن به طور چشمگیری افزایش داشته است.

روز شنبه توییتی در صفحه شخصی ایلان ماسک مبنی بر اعمال محدودیت خواندن توییت منتشر شد که جنجال بسیاری را به دنبال داشت. این اتفاق به نظر به مذاق کاربران خوش نیامد و آنها را به سمت رقیب دیرینه‌ی توییتر یعنی بلواسکای سوق داد. بلو اسکای مدعی شده که پس از توییت ایلان ماسک ترافیک آن رکورد زده که تاکنون کم سابقه بوده است. گفتنی است روند افتتاح حساب بلواسکای روز یکشنبه از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک همه را سرکار گذاشته؛ محدودیت‌های استفاده از توییتر یک شوخی بود!

جنجال توییت ایلان ماسک به نفع بلواسکای تمام شد

توییت ایلان ماسک در مورد محدودیت مطالعه توییت‌ها باعث شده بسیاری به شبکه اجتماعی بلواسکای روی آورند. این شبکه اجتماعی که از سوی جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر، پشتیبانی می‌شود از مشکل پیدا کردن سیستم‌ها در نتیجه ترافیک بالا خبر داده است.

CNBC می‌گوید این پلتفرم برای رفع مشکلات پیش‌آمده موقتاً افتتاح حساب جدید را متوقف کرد. بلواسکای در پستی در این باره گفت: «در نتیجه ترافیک بالا عملکرد [سیستم‌ها] تضعیف شده است.»

توییت ایلان ماسک

بلواسکای ابتدا در سال ۲۰۱۹ زمانی که دورسی مدیرعامل توییتر بود به عنوان پروژه‌ای در داخل توییتر آغاز شد. این اپلیکیشن یک تکنولوژی شبکه نامتمرکز به نام پروتکل AT است و به ادعای خودش، بنیانی برای اپلیکیشن‌های اجتماعی آینده محسوب می‌شود و مردم از طریق آن می‌توانند هویت خود را در پلتفرم‌های مختلف نگهداری و منتقل کنند.

در فوریه ۲۰۲۲، اعضای پروژه بلواسکای شرکت منافع عام Bluesky Public Benefit را بنیان‌گذاری کردند و جی گرابر در سمت مدیرعامل و دورسی به عنوان یکی از اعضای بنیان‌گذار آن مشغول به کار شدند. این شرکت در آوریل ۲۰۲۲ در توییتر اعلام کرد ۱۳ میلیون دلار سرمایه «برای تضمین آزادی و استقلال در آغاز تحقیق و توسعه» جذب کرده است.

تا پایان آوریل ۲۰۲۳، تعداد کاربران بلواسکای به بیش از ۵۰ هزار نفر رسید.

البته که بلواسکای تنها رقیب توییتر نیست. ماستودون نیز اپلیکیشن نامتمرکز دیگری است که در نوامبر امسال کاربران زیادی را جذب کرد و متا، غول شبکه اجتماعی جهان، نیز پیش از این برنامه‌های خود را برای ساخت یک شبکه اجتماعی مشابه توییتر تایید کرده است و این شبکه اجتماعی احتمالاً Threads نام می‌گیرد.

متا هنوز رقیب توییتری خود را راه‌اندازی نکرده اما گزارشی اسکرین‌شاتی که وب‌سایت ورج منتشر کرده نشان می‌دهد این اپلیکیشن مدت کوتاهی به‌اشتباه در فروشگاه گوگل مشاهده شده است.

کاربران ایرانی هم توجه زیادی به بلواسکای نشان داده‌اند که یکی از عوامل مهم آن فیلتر نبودن این شبکه اجتماعی است. تقاضا به حدی بالاست که بازار سیاهی برای خرید و فروش کد دعوت بلواسکای در ایران تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:  

نظر شما درباره توییت ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر