;
coinex

هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی: انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی ضروری است

طی روزهای اخیر شاهد درخواست مجدد هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور جهت برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی در کشور بوده‌ایم.

هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، طی نامه‌ای خواستار برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی شده است. البته این نخستین مرتبه‌ای نیست که این اتحادیه مکلف به برگزاری انتخابات شده، بااین‌حال هر دفعه به بهانه‌های گوناگون این انتخابات لغو شده است. در آخرین آن انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به علت تفکیک اتحادیه به دو اتحادیه توزیعی و خدماتی، برگزار نشد.

سال پیش برای نخستین بار زمانی که لیست شرکت کنندگان در انتخابات منتشر شد، تعدادی از اعضای اتحادیه خبر از غیرفعال بودن تعدادی از اعضای اتحادیه دادند و لذا طبق این خبر باید پروانه کسب آنان ابطال می‌شد. همین اعلام از سوی برخی از اعضای هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی، فرایند برگزاری انتخابات و آینده اتحادیه را با ابهامات فراوانی روبرو ساخت.

بیشتر بخوانید: ساعت کاری بانک ها در تابستان 1402 مشخص شد؛ پرسنل و مردم از بلاتکلیفی درآمدند

الزام به برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی

براساس نامه هیات عالی نظارت باید ابتدا ابهام در رسته‌های تحت پوشش اتحادیه کسب و کارهای مجازی رفع شود. طی این نامه تاکید شده که باید گزارشی در مورد نتیجه پایش اعضای غیر فعال این اتحادیه انتشار یابد.

از طرفی هم‌اکنون «مینا مهرنوش»، از سوی وزارت صمت در سمت سرپرست کسب و کارهای مجازی قرار گرفته و همین امر منجر به عدم پذیرش این اتحادیه‌ به‌عنوان یک اتحادیه مردم‌نهاد توسط عده‌ای شده است.

انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی

از سوی دیگر هیات عالی نظارت حدود 2 هفته به اتحادیه کسب و کارهای مجازی مهلت داده بود تا در مورد تفکیک و پایش رسته‌های تحت پوشش خود اقدامات لازم را به عمل آورند و نظر نهایی همراه با آمار اعضا و واحدهای صنفی تحت پوشش را به دبیرخانه هیات عالی نظارت جهت فراهم‌سازی مقدمات برگزاری انتخابات اعلام کند.

درحال‌حاضر زمان اعلام شده از طرف هیات عالی نظارت برای اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیز به اتمام رسیده و این اتحادیه فعلاً نظر خود در مورد اعضا و برگزاری انتخابات اتحادیه به این هیات را ابراز نداشته است.

در اینجا نامه درخواست برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درخواست دوباره برای برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر