;
coinex

اعتراف گوگل: از اطلاعات عمومی کاربران برای تولید مدل های هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم

گوگل در یک افشاگری جذاب عنوان کرد که برای توسعه و تولید مدل های هوش مصنوعی خود از اطلاعات دریافتی کاربران در پلتفرم‌ها استفاده می‌کند.

براساس سیاست‌های جدید گوگل در زمینه حریم خصوصی، ابن شرکت عنوان کرد که برای توسعه و تولید مدل های هوش مصنوعی از اطلاعات مردم استفاده می‌کند. گوگل که به غول جست‌وجوی جهان مشهور است با داشتن میلیون‌ها کاربر روزانه در سراسر جهان و براساس جست‌وجوهای آنها می‌تواند حجم بالایی از اطلاعات را دریافت و آنالیز کند.

 

بیشتر بخوانید: فروشگاه اپلیکیشن فیسبوک جدیدترین رقیب گوگل‌پلی و اپ استور خواهد بود!

تولید مدل های هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات کاربران

غول فناوری ماونتین ویو در وب‌سایت خود درباره سیاست‌های جدیدش نوشته است:

«گوگل برای بهبود سرویس‌ها و توسعه محصولات، قابلیت‌ها و فناوری‌های جدیدی که برای کاربران و عموم مفیدند، از اطلاعات استفاده می‌کند. برای مثال، ما از اطلاعاتی که به‌طور عمومی در دسترس‌اند برای کمک به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی گوگل و ساخت محصولات و ویژگی‌هایی مثل گوگل ترنسلیت، بارد و قابلیت‌های هوش مصنوعی در فضای ابری استفاده می‌کنیم.»

خوشبختانه گوگل وب‌سایتی دارد که تاریخچه تغییر سیاست‌های این شرکت را نشان می‌دهد؛ بنابراین می‌توانیم ببینیم که تغییر این سیاست‌ها شامل جایگزین‌شدن عبارت «مدل‌های هوش مصنوعی» به‌جای «مدل‌های زبانی» است و حالا به ساخت محصولات جدید و توسعه گوگل ترنسلیت، بارد و ابزارهای هوش مصنوعی ابری اشاره می‌کند.

تولید مدل های هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات کاربران
مدل های هوش مصنوعی

در هر صورت اما این اشاره مستقیم به سیاست گردآوری اطلاعات توسط گوگل کمی غیرمعمول است. شرکت‌های فناوری معمولاً به گردآوری اطلاعاتی می‌پردازند که روی سرویس‌های آن‌ها قرار می‌دهید، اما غول ماونتین ویو عملاً خودش را مالک تمام داده‌هایی می‌داند که در فضای وب عمومی وجود دارند.

کاربران احتمالاً در گذشته می‌دانستند که انتشار عمومی یک محتوا واقعاً به‌معنای عمومی‌شدن آن است. اما حالا دیگر سؤال فقط این نیست که چه کسانی می‌توانند محتواها را ببینند، بلکه باید بپرسیم چگونه از این محتواها استفاده خواهد شد.

با ظهور چت‌بات‌های هوش مصنوعی بحث کپی‌رایت هم داغ شده است و مشخص نیست که تکلیف مالکیت اطلاعات عمومی چه می‌شود. اگر گوگل تصویر نقاشی‌های شما را به مدل هوش مصنوعی خود بدهد و از آن‌ها برای ساخت یک نقاشی شبیه به سبک کاری شما استفاده کند، آیا شما هم می‌توانید نسبت به آن اثر ادعایی داشته باشید؟

گفتنی است که ایلان ماسک اخیراً با ادعای مقابله با همین استخراج داده‌ها از اینترنت، محدودیتی را روی توییتر اعمال کرد تا دسترسی به توییت‌ها تنها با ورود به حساب‌های کاربری ممکن باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تولید مدل های هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات کاربران توسط گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر