coinex
راهنمای خرید تکراتو

هشدار سازمان بازرسی به ایران خودرو : پول اضافی نگیرید

طی نامه هشدار سازمان بازرسی به ایران خودرو مشخص شد که این شرکت در روش پیش فروش، کل قیمت خودرو را به قیمت روز محاسبه می‌کند و مبلغ پرداخت شده توسط مشتریان، از قیمت روز خودرو کسر شده است.

براساس مفاد مصوبه شماره 473 یازدهم مرداده 1400 شورای رقابت، مبلغی که مشتری بابت پیش پرداخت واریز می‌کند، مشمول تورم نمی‌شود و صرفا باقیمانده مبلغ با احتساب تورم روز محاسبه می‌شود. بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور نشان می‌دهد که این امر در فاکتورهای صادره برای مشتریان در سال 1402 از سوی ایران خودرو رعایت نشده است.

بیشتر بخوانید: ثبت سفارش سوزوکی جیمنی ؛ ژاپنی جذاب به ایران می‌آید

هشدار سازمان بازرسی به ایران خودرو

نامه هشدار به موقع سازمان بازرسی کل کشور به شرکت ایران خودرو درباره وجوه مازاد دریافتی از مشتریان بابت پیش خرید خودرو، به نفع مشتریان تمام شد.

طبق بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد که این امر در فاکتورهای صادره برای مشتریان در سال ۱۴۰۲ از سوی شرکت ایران خودرو رعایت نشده و کل قیمت خودرو در روش پیش فروش به قیمت روز محاسبه و مبلغ پرداختی از سوی مشتریان، از قیمت روز خودرو کسر شده است.

هشدار سازمان بازرسی به ایران خودرو

با گزارش این موضوع و اینکه رویه موصوف خلاف مقررات و حقوق مصرف کنندگان خودرو بود، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای هشدارهای لازم را به مدیرعامل ایران خودرو داد و پس از آن شرکت نسبت به انجام اصلاحات لازم مطابق مصوبه شورای رقابت، اقدام کرد.

در این راستا شرکت ایران خودرو اضافه مبالغ دریافتی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مشتری به میزان ۲۰۴ میلیارد تومان را مسترد کرد و استرداد مازاد وجوه دریافتی دیگر مشتریان، را در دستور کار داده است. همچنان پیگیری‌های سازمان بازرسی در این زمینه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نامه هشدار سازمان بازرسی به ایران خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر