;
coinex

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند در بازار ایران طرفداران زیادی دارند. البته شمار زیاد طرفداران به‌دلیل تنوع کم خودرو است که بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در این مقاله برخی از بهترین شاسی بلندهای چینی در ایران را معرفی می‌کنیم.

بازار ایران یکی از پرسود‌ترین بازارهای خودروهای چینی است که به لطف عقب‌ماندگی صنعت خودروسازی کشور و تحریم‌ها عاید چینی‌ها شده است. اما دور از انصاف است که از آپشن‌ها و امکاناتی که در این خودروها تعبیه شده چشم پوشی کنیم.

طی سال‌های اخیر صنعت خودرو با شکست‌های زیادی رو به رو شده که مهمترین آنها، تحریم‌های بین‌المللی و دیگری ممنوعیت واردات خودرو از کشورهای خارجی بوده است. با بسته شدن راه واردات خودرو به کشور، چینی‌ها عرصه را برای ظهور و بروز مناسب دیدند و تمام محصولات قدیمی‌شان را روانه بازار کردند.

طی سال‌های سیاه صنعت خودرو، علاوه بر ممنوع شدن ورود خودروهای خارجی، قیمت ارز نیز افزایش یافته بود و تنها خودروهای چینی می‌توانستند به صورت مونتاژی وارد کشور شوند. در اوایل ورود ماشین‌های چینی به بازار داخلی، رغبت چندانی برای خرید از سوی مشتریان ایرانی وجود نداشت؛ چرا که نه کیفیتی دیده می‌شد و نه ظاهر زیبایی که بتواند نظر خریدار را جلب کند. اما به مرور، این وضعیت تغییر کرد و حالا، بهترین خودروهای چینی شاسی بلند بازار ایران جزء محبوب‌ترین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای برقی 2023

بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

در چند سال اخیر، خودروسازان چینی موفق شده‌اند در صنعت خودرو به جایگاه خوبی برسند و حرفی برای گفتن داشته باشند. استقبال از محصولات چینی در حال حاضر به قدری بالاست که برای خرید آنها متقاضیان تن به قرعه‌کشی می‌دهند. در مطلب پیش رو قصد داریم نیم نگاهی به بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران بیندازیم و به بررسی اجمالی آنها بپردازیم.

برای اینکه بتوانیم بهترین خودروهای هر سگمنت را بررسی کنیم و مشخصات آنها را شرح دهیم، می‌بایست عوامل گوناگونی را به دقت فهرست کنیم. برخی از این عوامل عبارتنداز: فروش آن محصول در بازارهای جهانی، دوام و کیفیت، راندمان رانندگی و غیره.  البته در بازار داخلی ما به علت فقدان خودروی باکیفیت، هر ماشین چینی که وارد بازار شود، شانس فروش خوبی خواهد داشت.

این روزها مشتریان تمایل دارند شاسی بلندهای زیبا و جذابی که روز به روز تولید و عرضه می‌شود را بخرند و به همین خاطر سعی داریم بهترین شاسی بلندهای چینی بازار را فهرست کنیم تا خریداران از سردرگرمی بیرون بیایند. در ادامه همراه تکراتو باشید تا بهترین خودروهای چینی شاسی بلند را با یکدیگر بررسی کنیم.

چری تیگو 7

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند
بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

یکی از بهترین شاسی بلندهای چینی در ایران، چری تیگو 7 است. این محصول جذاب و زیبا توسط کمپانی معروف چری طراحی و تولید شده و مدیران خودرو عهده‌دار مونتاژ آن در کشورمان شده است. نسل قبلی این کراس اوور، چری تیگو 5 بود و حالا در به روزرسانی‌های جدید این خودرو شاهد تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل‌های قبلی هستیم.

تیگو 7 در دو نسخه IE و اکسلنت به دست مشتریان می‌رسد و بین این دو تیپ تفاوت خاصی مشاهده نمی‌شود. از جمله تغییرات این دو مدل می‌توان به طراحی بهتر کابین و اضافه شدن امکاناتی نظیر ترمز برقی، سیستم کنترل در سرازیری، اتوهلد، تغییر تودوزی و روکش صندلی‌ها و جا‌به‌جایی چند دکمه در اتاقک اشاره کرد.

زیر کاپوت این شاسی بلند محبوب بازار یک پیشرانه 1.5 لیتری تعبیه شده که می‌تواند نیروی محرکه خوبی تولید و از طریق یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به محور جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد تیگو 7 تنها در عرض 10 ثانیه انجام خواهد شد و به طور ترکیبی حداکثر 7 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

از جمله نقاط قوت این خودرو نیز می‌توان به فضای جادار کابین، تعلیق نرم و زنجیر تایم اشاره کرد. برخی بر این باورند که چری تیگو 7 بهترین شاسی بلند چینی بازار است که در ایران وجود دارد. قیمت چری تیگو 7 صفر کیلومتر در تیپ IE حدود یک میلیارد و 60 میلیون تومان برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023

هایما S5 و S7

 

گروه خودروسازی فاو یکی از تولیدکنندگان خودرو در چین است که محصولات متنوعی در سبد خود دارد. دو تا از بهترین شاسی بلندهای چینی در ایران متعلق به این برند است که توسط ایران خودرو مونتاژ می‌شوند. نزدیک به هفت سالی می‌شود که ایران خودرو، هایما اس 7 را وارد بازار کرده (تنها در نسخه اتوماتیک). این شاسی بلند جذاب مجهز به موتوری 2 لیتری است و نیروی محرکه‌اش را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 5 حالته به محور جلو منتقل می‌کند.

دو سال بعد از ورود هایما S7 به بازار کشورمان، نسخه فیس لیفتی از این کراس اوور با پیشرانه توربوشارژ به کشور رسید و چهره جدیدی نیز داشت. نسخه فیس لیفت زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.8 لیتری دارد و جعبه دنده آن نیز از 5 حالت به 6 حالت تغییر یافته است. نسل جدید هایما اس 7 به علت شتاب و سرعت بیشتر بهتر از نسل قبلی خود به فروش رسید و کار به جایی رسید که از اواسط سال 1397، خط تولید آن متوقف شد.

از جمله مشخصات این خودرو می‌توان به کیفیت ساخت مناسب، کابین و صندوق بار جادار و راندمان مناسب اشاره کرد. متاسفانه یکی از عیوب این شاسی بلند، طراحی نامناسب صندلی‌های ردیف عقب است؛ وگرنه شتاب صفر تا صد آن در ده ثانیه انجام می‌شود و 9.5 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف خواهد کرد.

ایران خودرو پس از فروش خوب هایما اس 7 فیس لیفت نسخه دیگری از این شاسی بلند را تحت نام هایما S5 روانه بازار کرد. خودروی نامبرده در بدو ورود مجهز به پیشرانه‌ای توربوشارژ بود و چون ابعاد کوچکتری در قیاس با اس 7 دارد در کلاس خودروهای کامپکت جای می‌گیرد. از جمله مشخصات جالب این کراس اوور می‌توان به امکانات ایمنی و رفاهی جذاب و سیستم تعلیق نرم اشاره کرد.

زیر کاپوت هایما اس 5 یک پیشرانه توربوشارژ 1.5 لیتری قرار گرفته که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو منتقل می‌کند. این شاسی بلند چینی در هر 100 کیلومتر نزدیک به 7.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند و هر دو خودروی مونتاژی ایران خودرو را می‌توان جزو بهترین خودروهای چینی شاسی بلند موجود در ایران دانست. قیمت هایما اس 5 حدود 760 میلیون تومان و هایما اس 7 860 میلیون تومان برآورد شده و تا 890 میلیون تومان نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بررسی ساندرو استپ وی

جک S5

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند
بهترین خودروهای چینی شاسی بلند بازار ایران

از جمله بهترین خودروهای چینی شاسی بلند بازار ایران و حتی کشور چین که رقیب چری محسوب می‌شود، کمپانی جک است. همواره شاسی بلندهای چری و ام وی ام را با محصولات شرکت جک در کفه ترازو می‌گذارند تا عیار آنها مشخص شود. رقابت محصولات این دو کمپانی در سگمنت شاسی بلندها به اوج خود می‌رسد. یکی از بهترین خودروهای جک، بی شک اس 5 است که توانسته موفقیت‌های زیادی به دست آورد.

شاسی بلند جک S5 از آن قسم ماشین‌هایی است که در بدو ورود به صورت گیربکس دنده‌ای راهی بازار شد و توانست آمار فروش بالایی به ثبت برساند. در سال 95 بود که به علت استقبال خوب از این شاسی بلند، نسخه اتومات آن به بازار عرضه شد. در مدل اتوماتیک هم مثل نسخه دنده‌ای، شاهد تعبیه یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ هستیم که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 حالته به محور جلو انتقال می‌دهد.

همچنین جک اس 5 علاوه بر بهبودهایی که در مشخصات فنی تجربه کرد، مجهز به آپشن‌ها و امکانات رفاهی بیشتری شد که از جمله آنها می‌توان به کیسه هوای جانبی، گرم کن صندلی‌ها، انواع سنسورها و تهویه هوای خودکار اشاره کرد. البته یک مشکل عمده و بزرگ این شاسی بلند چینی، فقدان کروز کنترل آن است.

مشکل بعدی کراس اوور جک S5 در بازار ایران، عرضه کم و فقدان سرویس‌دهی مناسب برای تعمیرات و همچنین ضعف در خدمات پس از فروش آن است. با این اوصاف باز هم این خودرو می‌تواند جزو یکی از بهترین خودروهای چینی شاسی بلند موجود در ایران باشد. قیمت جک اس 5 نیز بین 800 تا 900 میلیون در تغییر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای برقی 2022

بررسی مزدا 3 نیو ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

هاوال H2

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

خودروی بعدی که در فهرست بهترین خودروهای چینی شاسی بلند قرار می‌گیرد، هاوال H2 است. هاوال در واقع نامی است که کمپانی گریت وال چینی روی آن گذاشته و از 8 سال پیش اعلام کرده قرار است خودروهای شاسی بلند بزرگ خود را با قیمت اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه راهی بازارهای بزرگ دنیا کند.

عمر هاوال اچ 2 به شش سال پیش باز می‌گردد و تقریباً همزمان با ورود این خودرو به بازارهای بزرگ دنیا، شاهد عرضه آن در ایران نیز بودیم. متاسفانه استقبال زیادی از این شاسی بلند در بازار کشور ما صورت نگرفت ولی سه سال بعد از آن گروه بهمن اجازه مونتاژ آن را گرفت و به نوعی می‌توان گفت در سال 97 مجدداً عرضه شد.

این شاسی بلند چینی کیفیت ساخت خوبی دارد و فرمان پذیری آن در حد مطلوبی ظاهر شده است. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سیستم‌های پایداری و کشش ماشین، دوربین جانبی سمت راست، انواع سنسورهای عقب، بررسی باد و باران، دی لایت و فرمان برقی اشاره کرد.

البته شاسی بلند هاوال اچ 2 نقاط ضعفی نظیر کیفیت پایین در عایق‌بندی و طراحی و فرم صندلی‌های نه چندان مطلوب دارد. زیر کاپوت کراس اوور بزرگ قامت گریت وال یک پیشرانه 1.5 لیتری تعبیه شده که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتومات به محور جلو انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی میتسوبیشی ASX 2023 [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

بهترین خودروهای ایرانی ؛ کدام خودروهای تولید داخل ارزش خرید دارند؟

ام وی ام X33S

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند
بهترین شاسی بلندهای چینی در ایران

و در نهایت آخرین خودروی چینی که در فهرست بهترین خودروهای چینی شاسی بلند قرار می‌گیرد، MVM X33S است. برند ام وی ام یا همان چری از جمله پرنقش‌ترین برندهای چینی است که در بازار ما حضور دارد. سری ایکس ام وی ام موفق شده طی سالیان اخیر توسط مدیران خودرو به کشور راه یابد و در سبد محصولات این کمپانی جای بگیرد.

سومین نسل از سری ایکس ام وی ام در پایان نام خودرو پسوند S دارد که به معنای اسپرت بودن خودرو است. نسخه ساده شاسی بلند جدید چری هم اکنون برای خرید در دسترس مشتریان است؛ ولی مدل معمولی از سال 97 به بعد دیگر تولید نشد.

زیر کاپوت این کراس اوور اسپرت چینی یک پیشرانه 2 لیتری تعبیه شده که 4 سیلندر دارد و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس سی وی تی اتومات 7 حالته به محور جلو انتقال می‌دهد. از جمله مشخصات ظاهری این شاسی بلند می‌توان به سپر و رکاب جذابتر، آینه و سقف تیره رنگ و رینگ‌های پنج پر اشاره کرد.

در مقایسه با نسل‌های گذشته، کیفیت قطعات و عایق‌بندی خودرو افزایش یافته و شتاب اولیه یک ثانیه در قیاس با گذشته بهبود یافته است. علاوه‌براین، حالا عملکرد گیربکس بهتر شده و می‌توان روی آن به خوبی حساب کرد. البته نقاط ضعفی نظیر کیفیت پایین ساخت کابین و قسمت مکانیکی وجود دارد. همچنین کولر هم طبق گزارش کاربران عملکرد مناسبی ندارد.

سخن پایانی

در ابتدای این مقاله به وضعیت نابسامان و نامطلوب صنعت خودروی کشورمان اشاره کردیم و دلایل آن را کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نرخ ارز دانستیم. خودروهای چینی به سرعت و همزمان با ممنوعیت واردات به کشور آمدند و دیری نپایید که از هر ده خودرو حداقل نیمی از آن چینی شد.

به هر حال به این نکته نیز اشاره کردیم که طی سال‌های اخیر، چینی‌ها بهبود و کیفیت را چاشنی کار کردند و طراحی ظاهری خودروهای‌شان را در اولویت قرار دادند. شاید نتوان به طور قطع چند محصول بالا را با شاسی بلندهای ژاپنی و کره‌ای مقایسه کرد؛ ولی در عین حال نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

سوالات متداول

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند بازار ایران کدام هستند؟

خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر محصولات جذابی راهی بازار کشورمان کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به خانواده خودروهای چری و ام وی ام، جک و غیره اشاره کرد. تیگو 7 و 8، جک اس 5 و هایما از جمله خودروهایی هستند که می‌توان در بازار ایران روی آنها حساب باز کرد چرا که هم مشخصات فنی قدرتمندی دارند و هم امکانات و ظاهر معقولی برای آنها تدارک دیده شده است.

بهترین شاسی بلند چینی در ایران کدام است؟

می‌توان گفت که چری تیگو 7 بهترین شاسی بلند چینی بازار است که در ایران وجود دارد. قیمت چری تیگو 7 صفر کیلومتر در تیپ IE حدود یک میلیارد و 60 میلیون تومان برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مطلب بهترین خودروهای چینی شاسی بلند چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ما با وزارت صنایع کار می کنیم مثلا ماشین هایما دیگه تولید نداره این اطلاعات قدیمیه مال سه سال پیشه

    پاسخ