;
coinex

سری رد مجیک 8S پرو (Red Magic 8S Pro) معرفی شدند

سری رد مجیک 8S پرو رونمایی شدند تا بالاخره برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند، شاهد رم 24 گیگابایتی باشیم که قطعاً رکوردها را جابجا خواهد کرد.

سری رد مجیک 8S پرو با پردازنده Snapdragon 8+ Gen 2 که نسخه پیشرفته‌تر و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 است و همچنین میزان رم 24 گیگابایتی معرفی شدند. این گوشی اولین گوشی جهان با این میزان رم است و البته پردازنده پرچمدار کوالکام که قلب تپنده آن را تشکیل می‌دهد می‌تواند خیال کاربر را تا چندین سال از همه لحاظ راحت کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2023 ؛ راهنمای خرید گوشی میان رده جدید

سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند

رد مجیک ۸ پرو جزو اولین گوشی‌های دنیا با پردازنده‌ Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام بود و در پایان سال ۲۰۲۲ روانه‌ بازار شد. حالا اما نوبیا رد مجیک، زیرشاخه‌ شرکت ZTE، مدل‌های تقویت‌شده‌ این گوشی را با نام رد مجیک ۸ اس پرو و رد مجیک ۸ اس پرو پلاس رونمایی کرده است که از قوی‌ترین پردازنده‌ حال‌حاضر کوالکام و سیستم خنک‌کننده‌ بهتری بهره می‌گیرند.

به‌نوشته‌ GSMArena، بزرگ‌ترین تفاوت رد مجیک 8S پرو با رد مجیک 8 پرو بهره‌مندی از پردازنده‌ Snapdragon 8+ Gen 2 است. این پردازنده فرکانس هسته‌ اصلی را از ۳٫۲ به ۳٫۳۶ گیگاهرتز می‌رساند و فرکانس تراشه‌ گرافیکی را از ۶۸۰ به ۷۱۹ مگاهرتز ارتقا می‌دهد. رد مجیک می‌گوید گوشی Red Magic 8S Pro در پردازش‌های مبتنی‌بر CPU تا ۵ درصد و در پردازش‌های مبتنی‌بر GPU تا ۵٫۷ درصد بهتر ظاهر می‌شود.

سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند

از قرار معلوم رد مجیک 8S پرو از همان نسخه‌ پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 2 بهره می‌برد که در تولید گلکسی S23 به‌کار رفته است. سامسونگ گفت گلکسی S23 از پردازنده‌ Snapdragon 8+ Gen 2 for Galaxy استفاده می‌کند؛ اما عبارت for Galaxy در انتهای نام تراشه‌ رد مجیک 8S پرو دیده نمی‌شود.

رد مجیک 8S پرو به حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 4.0 مجهز است. این یعنی رد مجیک 8S پرو پلاس دو برابر رم و حافظه‌ بیشتری دارد. رد مجیک می‌گوید گوشی جدیدش به تراشه‌ای اختصاصی به نام Red Core 2 مجهز است که بخشی از وظایف پردازشی را از دوش Snapdragon 8+ Gen 2 برمی‌دارد.

جدیدترین گوشی رد مجیک به سیستم خنک‌کننده‌ ICE 12 مجهز است که درمقایسه‌با نسل قبل عملکرد بهتری دارد و به فن مجهز است. شایان ذکر است که تمامی مدل‌های رد مجیک 8S پرو نورپردازی RGB روی فن دارند. سیستم خنک‌کننده‌ گوشی نیز شامل یک لایه گرافن در زیر صفحه‌نمایش است.

سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند
سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند

رد مجیک 8S پرو به فریم آلومینیومی و پنل جلویی شیشه‌ای مجهز است. آلومینیوم استفاده‌شده در فریم این گوشی همان آلومینیومی است که در صنعت هواپیمایی به‌کار گرفته می‌شود. جنس پنل پشتی بسته به مدلی که می‌خرید، متفاوت خواهد بود.

رد مجیک 8S پرو از نمایشگر ۶٫۸ اینچی با وضوح ۲٬۴۸۰ در ۱٬۱۱۶ پیکسل (نسبت تصویر ۲۰:۹) و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و حداکثر روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت بهره می‌برد. رد مجیک در پنل جلویی از شیشه‌ محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است.

نرخ نوسازی و نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر رد مجیک 8S پرو به‌ترتیب ۱۲۰ و ۹۶۰ هرتز است. این گوشی در بخش کناری به دو دکمه با نرخ نمونه‌برداری لمسی ۵۲۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۷٫۴ میلی‌ثانیه مجهز است. رد مجیک می‌گوید نرم‌افزار گوشی را بهینه‌تر کرده است تا دکمه‌های کناری کاربردی‌تر شوند.

سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند

انرژی لازم برای کار با رد مجیک 8S پرو را باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۸۰ وات مجهز تأمین می‌کند و در این زمینه تغییری در مقایسه‌ با رد مجیک ۸ پرو تجربه نکرده است.

پیکربندی دوربین رد مجیک 8S پرو نیز درمقایسه‌با رد مجیک ۸ پرو تغییر نکرده است. این گوشی همچنان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد که به زیر نمایشگر منتقل شده است. در پنل پشتی نیز، این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱٫۵۷ اینچی GN5 و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

خوشبختانه رد مجیک 8S پرو به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز است و درگاه USB-C این گوشی می‌تواند تصویر را روی نمایشگرهای بزرگ‌تر پخش کند. نرم‌افزار Red Magic Studio نیز به شما امکان می‌دهد تا ویدئوها را به‌صورت بی‌سیم با نرخ نوسازی حداکثر ۱۲۰ هرتز روی سایر نمایشگرها پخش کنید. نکته‌ دیگر اینکه رد مجیک 8S پرو به دو اسپیکر DTS:X Ultra مجهز است.

سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند

رد مجیک 8S پرو را از امروز می‌توان در سه رنگ مشکی و پلاتینیومی و شفاف پیش‌خرید کرد و سه‌شنبه‌ هفته‌ آینده با قیمت پایه‌ ۴٬۰۰۰ یوان (۵۵۰ دلار) برای کانفیگ مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

همان‌طور‌که اشاره کردیم، ZTE گوشی رد مجیک 8S پرو پلاس را نیز رونمایی کرده است. این گوشی حداقل ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارد و با قیمت پایه‌ ۵٬۵۰۰ یوان (۷۶۰ دلار) در‌دسترس قرار می‌گیرد.

مدل شفاف رد مجیک 8S پرو پلاس با حداکثر ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی ۷٬۵۰۰ یوان (۱٬۰۳۵ دلار) قیمت دارد. رد مجیک 8S پرو پلاس اولین گوشی دنیا با ۲۴ گیگابایت رم است و از شارژ سریع ۱۶۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی دارد.

سری رد مجیک 8S پرو معرفی شدند

همچنین، ZTE اعلام کرده است که مدل ویژه‌ای از گوشی رد مجیک 8S پرو پلاس را با نام Red Magic 8S Pro+ Bumblebee در تعداد محدود و با رنگ زرد عرضه می‌کند که به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی مجهز است و با قیمت ۶٬۵۰۰ یوان (۸۹۶ دلار) در‌دسترس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ سری رد مجیک 8S پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام خسته نباشید
    کجا میشه گوشی رو خریداری کرد؟

    پاسخ