;
coinex

جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی به علت سرعت غیرمجاز!

کشور فنلاند به‌عنوان یکی از کشورهای با قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار سخت شناخته می‌شود و در این راستا شاهد جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی به علت یک تخلف ساده هستیم.

فنلاند همواره به‌عنوان یکی از کشورهای دارای قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار سفت و سخت شناخته می‌شود. در این کشور اروپایی تنها یک تخلف به‌ظاهر ساده و خیلی کم‌اهمیت، باعث صدور جریمه چند ده هزار دلاری یا حتی بیشتر خواهد شد. در یکی از همین موارد، فردی به نام آندرس ویکلف، به علت سرعت غیر مجاز، یک برگه‌ 121 هزار یورویی جریمه دریافت کرد که این رقم سنگین معادل 129400 دلار یا حدود 6.5 میلیارد تومان وجه رایج مملکت است!

این جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی از سوی پلیس فنلاند در حالی برای آقای ویکلف صادر شده که او تنها با سرعت 51 مایل یا 82 کیلومتر در حال رانندگی بوده است! البته شایان ذکر است که در محل ارتکاب این تخلف، سرعت مجاز برابر با 31 مایل یا 50 کیلومتر در ساعت بوده است.

همچنین این نخستین مرتبه‌ای نبوده که آقای ویکلف با چنین برگه سنگینی مواجه می‌شود! قبلاً هم در سال 2013 این تاجر ثروتمند جریمه 95 هزار یورویی و در سال 2018 جریمه 63680 یورویی را تجربه کرده است که ظاهراً با توجه به اوضاع مالی مناسبش، از پس پرداخت آن‌ها برآمده است.

بیشتر بخوانید: مراکز اسقاط خودرو ملزم به پرداخت ارزش لاشه خودرو فرسوده به مالکان هستند [+نحوه شکایت]

جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی

آقای ویکلف در دفاع از عمل خود در محل تخلف اعلام کرده که سرعت از 70 کیلومتر به 50 کیلومتر کاهش یافته ولی پلیس در حد فاصل دو تابلو وی را جریمه کرده است. این تاجر فنلاندی طی مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های محلی عنوان داشته که وی در زمان کاهش سرعت از سوی پلیس مشاهده شده است.

بااین‌حال مسئله مهم این بوده که آقای ویکلف با اظهار تأسف از این اتفاق، امیدواری خود را برای صرف مبلغ پرداختی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی ابراز کرده است. لازم به‌ ذکر است افزون‌بر این جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی پلیس گواهینامه وی را هم به مدت 10 روز تعلیق کرده است.

جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی

البته سوالی که پیش می‌آید این است که به چه علت پلیس فنلاند برای تقریباً 30 کیلومتر سرعت فراتر از حد مجاز، چنین جریمه سنگینی صادر کرده است؟ در پاسخ به آن باید اشاره کرد که در این کشور اروپایی، میزان جریمه متناسب با درآمد شهروندان تعیین می‌شود و همانطور که اشاره شد آقای ویکلف از جمله شهروندان بسیار ثروتمند این کشور محسوب می‌شود. به‌عبارت دیگر، چنانچه شهروندی با درآمد کمتر از آقای ویکلف مرتکب این تخلف شود، پلیس جریمه به‌مراتب کمتری برای او صادر می‌کرد.

در مورد آقای ویکلف باید اشاره کرد که وی یک تاجر و مالک هولدینگی به همین نام است. این هولدینگ در 20 حوزه کاری گوناگون اعم از لجستیک، ساخت و ساز، خدمات هلیکوپتری، املاک، تجارت و گردشگری فعالیت دارد. براساس آمار حجم معاملات این هولدینگ در سال 2020 برابر با 247 میلیون یورو و میزان سود عملیاتی آن در همان سال 11.7 میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه 6.5 میلیارد تومانی راننده فنلاندی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر