coinex
راهنمای خرید تکراتو

ستایش ایلان ماسک از روند پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی

ایلان ماسک ضمن اشاره به استعداد و انگیزه فوق‌العاده‌ چینی‌ها در پیشبرد تمام برنامه‌های خود، به تمجید از پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی پرداخته است.

براساس گزارش CNBC، مدیرعامل تسلا در حضور خود در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی که در شانگهای چین برگزار شده، تعدادی از جنبه‌های خاص دومین اقتصاد بزرگ جهان را مورد ستایش قرار داده است. به عقیده ایلان ماسک پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی بسیار مطلوب بوده و این کشور در کلیه برنامه‌های خود موفق عمل خواهد کرد.

درحال‌حاضر هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از انقلابی‌ترین فناوری‌های مدت اخیر شناخته شده و افزون‌بر شرکت‌های مختلف، کشورهای جهان هم در پی پیشرفت و توسعه آن هستند. درحالی‌که امروزه مدل‌های موفقی همچون ChatGPT ساخته شده‌اند، نگرانی‌هایی در مورد خطرات احتمالی هوش مصنوعی برای بشریت هم مطرح می‌شود.

ماسک طی این رویداد اعلام کرد: «فکر می‌کنم چین افراد باهوش و بااستعداد بسیار زیادی دارد. من همیشه ستایشگر استعداد و انگیزه فوق‌العاده‌ای بوده‌ام که در چین وجود دارد. به همین دلیل فکر می‌کنم که چین در تمام برنامه‌های خود عملکرد خوبی خواهد داشت.»

بااین‌حال، اظهارات ماسک درحالی عنوان شده که تنش‌های تکنولوژیک میان ایالات‌ متحده آمریکا و چین بسیار با شدت زیادی در حال دنبال شدن است.

بیشتر بخوانید: فقدان هشدارآمیز نام ایران در رده‌بندی کشورها در زمینه هوش مصنوعی ؛ عربستان در صدر!

ستایش ماسک از پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی

در ادامه این مراسم، ماسک به جایگاه چین در توسعه هوش مصنوعی پرداخت:

«این برنامه‌ها بخش‌های مختلفی مانند اقتصاد و همچنین هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهند. بنابراین فکر می‌کنم چین قابلیت‌های بسیار خوبی در هوش مصنوعی خواهد داشت؛ پیش‌بینی من این است.»

شایان ذکر است که ایلان ماسک روابط تجاری نسبتاً مناسبی با چین دارد. در همین راستا خودروهای تسلا در این کشور به‌فروش می‌رسند و همچنین یک کارخانه بزرگ در شانگهای نیز راه‌اندازی شده است. وی همچنین دو ماه پیش برای نخستین‌بار بعد از شیوع همه‌گیری کرونا به چین سفر داشت تا به دیدار مقامات دولتی برود و از کارخانه گیگافکتوری شانگهای تسلا نیز بازدید کند.

پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی

موضوع مهم درباره کنفرانس هوش مصنوعی شانگهای این بود که در سال 2019 شرکت‌هایی همچون آمازون، آی‌بی‌ام و مایکروسافت به‌عنوان شرکای استراتژیک کنفرانس شانگهای عنوان شده بودند، بااین‌حال درحال‌حاضر کوالکام تنها شرکت آمریکایی حامی این رویداد است. دیگر اسپانسرهای سال جاری نیز شرکت‌های هواوی و SenseTime بودند که هر دو از سوی ایالات‌متحده مورد تحریم واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تمجید ایلان ماسک از پیشرفت چین در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر