coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

در این مطلب با بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها آشنا می‌شوید که امکاناتی مثل تکمیل تصاویر، تبدیل متن به تصویر و افزایش کیفیت تصویر دارند.

در چند سال اخیر شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر فناوری هوش مصنوعی بودیم. به خصوص طی یک سال گذشته که ابزارهای هوش مصنوعی، به صنایع مختلف راه پیدا کردند؛ از حوزه سرگرمی گرفته تا ساختمان سازی و حتی مراقبت‌های بهداشتی. اما یکی از حوزه‌هایی که در آن هوش مصنوعی به میزان بسیار چشمگیری نفوذ پیدا کرده، طراحی گرافیک است.

حالا تکنولوژی هوش مصنوعی به طراحان کمک می‌کند تا کارهایی مثل طراحی فونت‌های جدید یا تصاویر اختصاصی را با سرعت و بهره‌وری بسیار بالایی انجام دهند. اما بررسی تک تک ابزارهای هوش مصنوعی به منظور پیدا کردن بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها کار سختی است. به همین دلیل این مطلب را گردآوری کردیم تا آشنایی بهتری با این ابزارها پیدا کنید. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه طراحی گرافیک بسیار تأثیرگذار و تحول آفرین بوده‌اند. این ابزارها، به روش‌های مختلف به طراحان گرافیک کمک می‌کنند تا طراحی‌های بهتری انجام داده، قدرت رقابت بیشتری پیدا کرده و کارها را راحت‌تر انجام دهند. به این ترتیب، خروجی کار طراحان گرافیک بهتر شده و استرس کمتری برای تکمیل کارها خواهند داشت.

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

می‌توان به روش‌های مختلفی از ابزارهای هوش مصنوعی در فرایند طراحی استفاده کرد از جمله ساخت نقاشی با هوش مصنوعی ، کامل کردن عکس با هوش مصنوعی و غیره. بهترین سایت های هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی طوری طراحی شده‌اند که کاربران می‌توانند طراحی‌های موجود را در آنها بارگذاری کنند تا نسخه‌های بیشتری از این طرح‌ها ایجاد کرده یا آنها را با استفاده از فرمان‌های متنی، به روش دلخواه ویرایش کنند.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند به تولید انواع گرافیک‌ها مثل نقاشی، عکس، لوگو و غیره با سبک‌ها و موضوعات مختلف کمک کند. هوش مصنوعی قادر است ظرف چند ثانیه، هزاران مدل مختلف را از یک طرح تولید کند؛ در نتیجه برای ایده گرفتن هم بسیار مفید است.

در ادامه مطلب با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای گرافیست ها آَشنا می‌شوید؛ اما قبل از آن توجه داشته باشید که قبلاً در سایر مقاله‌های سایت، بهترین سایت های هوش مصنوعی از جمله  بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان را معرفی کرده‌ایم.

1. Uizard

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

Uizard یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی برای طراحان گرافیک است که به آنها امکان می‌دهد به راحتی انواع سایت، اپلیکیشن موبایل، وب و کامپیوتر را طراحی کنند. Uizard حاوی مجموعه‌ای عظیم از عناصر طراحی است که می‌توانید فقط با کشیدن و رها کردن آنها به فضای کار خودتان، از آنها استفاده کنید.

این سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی بسیار کاربرپسند بوده و با استفاده از آن می‌توانید طراحی را از صفر شروع کرده یا از صدها الگوی آماده موجود در این سایت استفاده کنید.

استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی Uizard کاملاً آسان است و با داشتن قابلیت‌هایی مثل دستیار متنی، مولد متن به تصویر و امکان تبدیل طرح‌ها یا اسکرین شات‌های بارگذاری شده به ماکت‌های دیجیتال، به افزایش سرعت فرایند طراحی کمک می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم Uizard مولد تم است که می‌تواند رنگ‌ها و فونت‌های مناسب را بر اساس لینک یا تصاویر بارگذاری شده، تعیین کند. این امکانات باعث شده که Uizard از نظر بسیاری از کاربران، بهترین هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی باشد.

قیمت طرح غیررایگان Uizard از 12 دلار در ماه شروع می‌شود؛ اما این ابزار یک مدل رایگان هم با یکسری الگو و قابلیت محدود دارد. گران‌ترین سطح Uizard که امکان دسترسی به همه قابلیت‌ها را به همراه پشتیبانی با اولویت فراهم می‌کند، 49 دلار در ماه قیمت دارد.

2. Adobe Firefly

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
ساخت عکس با هوش مصنوعی

اگر تجربه استفاده از مجموعه محصولات ادوبی را داشته باشید، احتمالاً در جریان هستید که محصولات این شرکت چقدر مبتکرانه هستند. ادوبی فایرفلای هم از این شرایط مستنثی نیست.

فایرفلای، قبلاً در مرحله تست بتا قرار داشت و همه اشخاصی که برای فتوشاپ یا ایلاستریتور حساب ساخته بودند، امکان استفاده از آن را داشتند. اما حالا همه می‌توانند به این ابزار به عنوان یک ابزار مستقل تجاری دسترسی داشته باشند.

فایرفلای علاوه بر تبدیل متن به تصویر، قابلیت تولید فونت‌های مختلف را بر اساس پرامپت‌های ارایه شده توسط کاربر دارد.

بعلاوه، در فایرفلای امکان تغییر رنگ فایل‌های SVG به صورت بسیار متنوع وجود دارد. اما دقت داشته باشید که این پلتفرم، روی همه تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی واترمارک درج می‌کند؛ چون دیدگاه ادوبی این است که کاربران نباید از چنین تصاویری استفاده تجاری داشته باشند. با این حال، اگر به دنبال یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها هستید، حتماً فایرفلای را در نظر داشته باشید.

اگر عضو سرویس Creative Cloud ادوبی باشید، فایرفلای هم به عنوان بخشی از این پکیج در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما با توجه به قدرت پردازشی لازم برای تولید تصاویر و عناصر گرافیکی توسط هوش مصنوعی، تعداد اعتبار رایگان شما در هر ماه محدود است.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل

3. Midjourney

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

Midjourney یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی است که دیدگاه‌های مختلفی درباره آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این ابزار، واقع گرایانه بودن چشمگیر تصاویر تولید شده توسط آن است.

دسترسی به Midjourney فقط از طریق یک کانال دیسکورد خاص ممکن است که دو گزینه رایگان و غیررایگان دارد. این ویژگی باعث شده که استفاده از Midjourney برای کاربرانی که با پلتفرم دیسکورد آشنایی ندارند، سخت باشد.

در عین حال، پس از یادگرفتن فرمان‌های لازم برای استفاده از این ابزار، کار کردن با آن بسیار راحت خواهد بود. تصاویر تولید شده توسط Midjourney بسیار واقع گرایانه هستند؛ طوری که نمی‌توان آنها را از عکس‌های تولید شده توسط انسان تشخیص داد.

می‌توانید به صورت رایگان به Midjourney دسترسی داشته باشید اما با توجه به تعداد زیاد کاربران فعال در سرور، گاهی اوقات استفاده از آن بسیار سخت و زمانبر است. با استفاده از نسخه غیررایگان Midjourney می‌توانید کارها را سریع‌تر انجام دهید که قیمت آن از 10 تا 120 دلار و بسته به تعداد ساعت‌های استفاده در ماه متغیر است.

4. Khroma

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
ساخت نقاشی با هوش مصنوعی

اگر به دنبال بهترین هوش مصنوعی برای گرافیست ها با پالت‌های رنگی جذاب و چشم‌نواز هستید، Khroma را از دست ندهید. Khroma یکی از ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی است که ترکیب‌های رنگی نامحدودی برای طراحی در اختیار شما قرار می‌دهد.

وقتی برای اولین بار از Khroma استفاده می‌کنید، باید 50 رنگ مورد علاقه خودتان را از بین مجموعه‌ای عظیم از رنگ‌ها انتخاب کنید.

Khroma بر اساس پاسخ‌های کاربران، ترکیب‌های رنگی بی‌شماری تولید می‌کند که می‌توانند آنها را در قالب متن، تصویر، نمای گرادیان یا به صورت پهلو به پهلو مشاهده کنند. سپس می‌توانید پالت‌های رنگی ارایه شده را ویرایش کرده یا به عنوان گزینه‌های مورد علاقه خودتان ذخیره کنید تا هوش مصنوعی در آینده بر اساس سلیقه شما، رنگ‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

حتی می‌توانید تصاویر را بارگذاری کنید تا به آنها رنگ اضافه کنید یا اینکه کد هگزادسیمال ارایه شده را کپی کرده و در سایر پلتفرم‌های طراحی استفاده کنید.

اگر به عنوان یک گرافیست، به دنبال بهترین هوش مصنوعی رایگان هستید، حتماً استفاده از Khroma را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

5. Looka

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

یکی از کارهای مشترک بسیاری از طراحان گرافیکی، تولید لوگوهایی جذاب و مدرن برای شرکت‌های مختلف است. لوگوساز لوکا (Looka Logo Maker) یک نرم‌افزار جدید و خلاقانه با یک ویزارد برای پیکربندی آسان است که بر اساس پاسخ‌های ارایه شده برای پرامپت‌های قبلی، لوگوهای مختلف تولید می‌کند.

این ویزارد، چند لوگوی آماده در اختیار شما قرار می‌دهد تا بیشتر با سلیقه شما آشنا شود. سپس، می‌توانید رنگ‌ها، نمادها و شعارهایی را که متناسب کسب و کار شما هستند، انتخاب کنید.

می‌توانید گزینه دلخواه را از بین ده‌ها لوگوی ارایه شده انتخاب کرده و در صورت تمایل، آنها را با استفاده از منبع عظیم طرح‌ها، آیکون‌ها، رنگ‌ها، نمادها و فونت‌های موجود، ویرایش کنید.

کاربران می‌توانند با یک پرداخت 20 دلاری، نسخه JPG لوگوهای خودشان را از Looka دریافت کنند و در صورت پرداخت 65 دلار، امکان دسترسی به فایل‌هایی با رزولوشن بالاتر مثل PDF یا EPS را هم خواهند داشت.

6. Autodraw

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
کامل کردن عکس با هوش مصنوعی

معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها را با Autodraw ادامه می‌دهیم که به کاربران امکان می‌دهد بر اساس طراحی‌های خودشان، آیکون و عناصر مختلف دیگر ایجاد کنند.

کافیست طرح مورد نظرتان را بکشید تا هوش مصنوعی، توصیه‌های لازم را برای تکمیل آن ارایه دهد. بعد از آن، می‌توانید تصویری را که به بهترین شکل با نیازهای شما تطبیق دارد، انتخاب کنید.

سپس می‌توانید تصویر یا آیکون ایجاد شده را در قالب یک فایل PNG دانلود کنید. این ابزار چند کاره، یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی و جزء اصلی‌ترین انتخاب‌های طراحانی است که از نظر تصویرسازی چندان قوی نیستند یا اینکه فقط به دنبال دسترسی به عناصر طراحی پرسرعت هستند.

استفاده از Autodraw کاملاً رایگان است و می‌توانید از طریق هر مرورگر دلخواهی به آن دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

7. Canva

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

Canva یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای گرافیست ها است که انواع کاربران با سطوح مهارت مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از Canva طراحان به راحتی می‌توانند برای شبکه‌های اجتماعی پست، پوستر، بروشور، فایل ارایه و غیره تهیه کنند. روش طراحی در این ابزار ساده و به صورت درگ اند دراپ است که باعث شده استفاده از آن کاملاً آسان باشد. یک کتابخانه بزرگ متشکل از تصاویر رایگان و الگوهای آماده هم در کانوا موجود است.

اما اگر مایل به پیمایش صدها الگوی آماده نیستید، می‌توانید از هوش مصنوعی Magic Designer کانوا استفاده کنید که بر اساس تصاویر بارگذاری شده و پرامپت‌های متنی، برای شما یک الگو تهیه می‌کند.

می‌توانید برای انجام ادیت‌های بیشتر هم از ابزار Magic Edit استفاده کنید. کافیست برس را روی بخشی از تصویر که مایل به حذف آن هستید بکشید و با یک پرامپت نوشتاری مشخص کنید که این قسمت با چه چیزی جایگزین شود.

طرح بیسیک کانوا رایگان است اما طرح‌های پروی این ابزار که از 119 دلار در ماه شروع می‌شوند، شامل امکان دسترسی به تعداد زیادی الگو، فونت، تصویر و قابلیت‌های مختلف دیگر هستند. اگر به دنبال بهترین هوش مصنوعی برای گرافیست ها هستید، حتماً کانوا را امتحان کنید.

8. Let’s Enhance

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای گرافیست ها

معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها را با Let’s Enhance ادامه می‌دهیم. برای کاربرانی که قصد دارند کیفیت تصاویر را با هوش مصنوعی افزایش دهند، Let’s Enhance می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. شبکه‌های عصبی موجود در این ابزار، می‌توانند جزئیاتی از تصویر را که از ابتدا در آن وجود نداشته‌اند، پر کنند. علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر، می‌توانید از این هوش مصنوعی برای بزرگتر کردن تصاویر و عکس‌ها با هر رزولوشنی استفاده کنید؛ بدون اینکه جزئیات یا کیفیت تصویر از دست بروند.

اگر به دنبال آماده سازی تصاویر برای پرینت یا رسانه‌های دیجیتال با بیشترین رزولوشن ممکن هستید، Let’s Enhance می‌تواند بهترین گزینه برای کامل کردن عکس با هوش مصنوعی یا ارتقای کیفیت و ابعاد آنها باشد. نرم‌افزار این پلتفرم، این قابلیت را دارد که پیکسلی‌ترین تصاویر را دریافت کرده و با استفاده از هوش مصنوعی قوی و مؤثر، آنها را برای چاپ آماده کند.

این ابزار با یک سیستم اعتباری کار می‌کند و کاربران به محض ثبت نام در آن، 10 اعتبار رایگان دریافت می‌کنند. پس از آن می‌توانند با پرداخت 9 تا 45 دلار در ماه، از 100 تا 500 اعتبار دریافت کنند.

بیشتر بخوانید

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

چگونه میتوان با هوش مصنوعی ترید کرد؟

9. Designs.ai

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها

Designs.ai یکی از جامع‌ترین ابزارهای طراحی گرافیکی با هوش مصنوعی است. مجموعه امکانات قوی این پلتفرم به کاربران برای ساختن مطلب، لوگو، ویدیو و غیره کمک کرده و به همین دلیل از نظر بسیاری از افراد بهترین هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی محسوب می‌شود.

فناوری یادگیری ماشینی به کار رفته در Designs.ai به آسان‌تر شدن فرایند طراحی کمک می‌کند. همچنان که در حال ساختن تصاویر گرافیکی هستید، علایق و سلایق شما بررسی شده و برای ارایه پیشنهاد طراحی در آینده، ثبت می‌شوند.

Designs.ai جریان کار طراحی را بهینه سازی و شخصی سازی کرده و در عین حال مجهز به کتابخانه‌ای عظیم از انواع تصاویر گرافیکی، فونت‌ها، عناصر طراحی و غیره است. برای طراحانی که انواع مختلفی از فایل‌های چند رسانه‌ای را استفاده می‌کنند یا نیاز به دسترسی به ابزارهای مختلف دارند، Designs.ai می‌تواند یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی باشد.

طرح بیسیک این ابزار 19 دلار و طرح‌های پرو و سازمانی آن به ترتیب 49 و 169 دلار قیمت دارند. هر طرح شامل مجموعه‌ای وسیع از ابزارها و عناصر طراحی است.

10. DreamStudio

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کارهای گرافیکی

معرفی بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها را با DreamStudio به پایان می‌بریم که توسط stability.ai ساخته شده است. DreamStudio در اصل یک مبدل متن به تصویر است که از stable diffusion استفاده می‌کند؛ در نتیجه باعث کاهش وقت و تلاش لازم برای تولید تصاویر گرافیکی جذاب می‌شود.

می‌توانید انواع مختلف سبک و تم‌ها را انتخاب کنید (از جمله تصاویر واقع گرایانه، کتاب‌های کمیک و غیره) تا ظرف کمتر از 3 ثانیه، تصاویری با کیفیت برای شما تولید شود. حتی می‌توانید تصاویر خودتان را در این پلتفرم بارگذاری کرده و ارتقاء دهید.

یکی از قابلیت‌های منحصربفرد DreamStudio پشتیبانی از پرامپت‌های منفی است. می‌توانید با نوشتن یک پرامپت متنی، مشخص کنید که چه چیزهایی در تصویر نباشند تا تصویر به بهترین شکل ممکن طبق سلیقه شما ایجاد شود. حتی می‌توانید تعداد تصاویر تولید شده، ابعاد و میزان واقع گرایانه بودن آنها را تعیین کنید.

قیمت DreamStudio که یکی از بهترین سایت های هوش مصنوعی برای نقاشان و طراحان است، بر اساس یک سیستم اعتباری مشخص می‌شود و می‌توانید هر تعداد اعتبار دلخواه را برای ویرایش تصویر و انجام کارهای مورد نظر بخرید.

نکات کلیدی

طراحی گرافیک یکی از حوزه‌های هنر است که دائماً در حال رشد و توسعه بوده و حالا اضافه شدن تکنولوژی هوش مصنوعی هم باعث پیشرفت چشمگیر این حوزه شده است. در این مطلب با بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها آشنا شدیم که به ارتقای بهره‌وری و کیفیت کار طراحان گرافیک کمک زیادی می‌کنند. این ابزارها با داشتن قابلیت‌هایی مثل تشخیص تصویر، تولید پالت‌های رنگ پیشرفته، تکمیل تصاویر و غیره، می‌توانند خلاقیت هنرمندان این حوزه را شکوفا کنند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

هوش مصنوعی در حوزه طراحی گرافیک چه کارهایی انجام می‌دهد؟

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی قابلیت اتوماسیون کارهای سخت و تکراری را برای طراحی گرافیکی دارند؛ از جمله برش زدن تصویر، تنظیم رنگ‌ها، حذف پس زمینه، تنظیم قالب و غیره. اتوماسیون کارهای تکراری و سخت باعث می‌شود که طراحان، بیشتر متمرکز بر تصمیم‌گیری استراتژیک و جنبه‌های خلاقانه کار باشند.

آیا می‌توان از ChatGPT برای طراحی گرافیکی استفاده کرد؟

ChatGPT می‌تواند برای طراحان گرافیکی که به دنبال ارتقای مهارت‌های نویسندگی هستند بسیار خوب باشد. این هوش مصنوعی به شما برای نوشتن متن تبلیغات، محتوای سایت، کپشن و توضیحات محصولات کمک می‌کند.

آیا هوش مصنوعی رایگان برای طراحی گرافیکی وجود دارد؟

استفاده از Autodraw و Khroma کاملاً رایگان است و کانوا هم یک طرح بیسیک رایگان با امکاناتی مثل الگوهای آماده، قابلیت ارتقای کیفیت تصویر، تنظیم ابعاد خودکار و غیره دارد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین سایت های هوش مصنوعی برای گرافیست ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام در مورد کار با سایت هوش مصنوعی هیوا لطفا توضیح بدید

    پاسخ

    سلام بسیار مفید بود ممنون

    پاسخ