;
coinex

کاهش تعداد کاربران ChatGPT برای اولین بار از زمان عرضه ؛ پایان تب هوش مصنوعی؟

آمارهای جدید از کاهش تعداد کاربران ChatGPT برای اولین‌بار از زمان عرضه این چت‌بات هوش مصنوعی خبر می‌دهند. ظاهراً تب هوش مصنوعی فروکش کرده است.

داده‌های سرویس Silimarweb نشان از کاهش تعداد کاربران ChatGPT برای اولین‌بار از زمان عرضه این چت‌بات هوش مصنوعی  دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزبه‌روز تعداد کاربران هوش مصنوعی شرکت OpenAI رو به زوال است و تب تند هوش مصنوعی کم‌کم در حال خاموش شدن است. در ادامه مطلب با ما باشید تا از علت افول هوش مصنوعی ChatGPT مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: دسترسی ChatGPT به اینترنت قطع شد!

کاهش تعداد کاربران ChatGPT از زمان عرضه

نشریه واشنگتن پست در گزارشی براساس داده‌های سرویس Silimarweb می‌گوید تعداد کاربران موبایل و دسکتاپ ChatGPT در ماه ژوئن حدود 10 درصد کاهش یافته است. آمار دانلود این اپلیکیشن روی آیفون نیز کمتر شده. اگرچه دقیقاً نمی‌دانیم که علت افت کاربران این سرویس چیست، اما برخی کارشناسان نظریه‌های خاص خودشان را دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که ترافیک وب چت‌بات OpenAI از ماه نوامبر پارسال با انفجاری حیرت‌آور روبه‌رو شد و نرخ تعامل هم رفته‌رفته بالا رفت. اما میزان رشد این سرویس در ماه مارس کاهش یافت و در ماه مه به رکود رسید. حالا حتی نرخ تعامل به‌ازای هر بازدید هم در وب‌سایت ChatGPT نزولی شده است. به عبارت دیگر، کاربرانی که به این وب‌سایت می‌روند، زمان کمتری را در آن می‌گذرانند.

کاهش تعداد کاربران ChatGPT از زمان عرضه

شرکت Similarweb که به تحلیل آمارهای وب می‌پردازد، ادعا می‌کند که افت تعداد کاربران ChatGPT می‌تواند نشان دهد که حباب اولیه بازار چت‌بات‌های هوش مصنوعی از بین رفته است. واشنگتن پست می‌گوید این احتمال وجود دارد که با آغاز فصل تابستان، دانش‌آموزان و دانشجویانی که از این سرویس برای انجام تکالیف خود استفاده می‌کردند، دست از فعالیت کشیده‌اند.

از طرف دیگر، در ماه‌های اخیر خیلی از شرکت‌های بزرگ کارمندان خود را از گفت‌وگو با این چت‌بات‌ها منع کردند و این مسئله می‌تواند حتی موجب ترس شرکت‌های کوچک‌تر شده باشد و کارمندان آن‌ها را هم از تعامل با ChatGPT منع کرده باشند.

اما برخی کارشناسان باور دارند که محدودیت‌های ChatGPT باعث شده است کاربران به‌سمت نمونه‌های متن‌باز و آزادتر این ابزارها بروند و دیگری تمایلی به استفاده از این چت‌بات نداشته باشند. OpenAI هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ کاهش تعداد کاربران ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر